INT: MOPARTS RVS Achterbrug

Home Forums Advertenties Onderdelen aangeboden INT: MOPARTS RVS Achterbrug

This topic contains 15 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by Fredzzz 3 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #796610

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Dit is je kans om 50%!!! korting te krijgen op onze producten en mee te helpen bij het ontwerp van een MOPARTS RACING onderdeel! Geef je commentaar, kritiek, idee en uiterste prijs (wat zou je ervoor willen betalen) hieronder door! We kiezen na afloop van deze interessepeiling willekeurig een winnaar.

    Alvast bedankt voor jullie feedback.

    INTERESSEPEILING
    MOPARTS RACING wil binnenkort een modulaire achterbrug op de markt brengen, bestaande uit:

    Onderdelen en constructie
    – een linker kant
    – een rechter kant
    – twee middenstukken

    Materiaal: RVS 304 of 316

    De twee zijkanten zijn op de onderste en bovenste uiteindes gekant, voor extra stevigheid.

    • “Modulair” betekent in dit geval dat men de rechterkant/rechter plaat of de linkerkant/linker plaat eraf kan schroeven. Zodoende hoeft men niet per se het blok onder de brug weg te halen om er bij te komen (afhankelijk van waar je bij wilt).
    • Cittakappen (en Bravokappen(?) volgens mij hadden deze dezelfde bevestigingspunten) kunnen worden gemonteerd.
    • Kickstart is tevens mogelijk. De brug is aan de voorkant voorzien van verschillende openingen zodat je makkelijk bij je blok en carburateur komt.
    • Tevens is de rechterkant zo uitgesneden dat men in zowel standard blokjes, maar ook zij-inlaat blokjes kunt monteren (zoals Simonini zij-inlaten, Pinasco zij-inlaten en ook het MOPARTS RACING Kickstart Zij-Inlaat Combo blokje).

    Prijs: Dit gaan we nog onderzoeken. Het hangt er vanaf hoeveel interesse er is en wat jullie er voor zouden willen betalen. Graag commentaar!

    Foto’s Prototype
    Let op: dit zijn foto’s van het vorige ontwerp/prototype. De achterbrug die wij op de markt willen brengen is qua design verder bijna hetzelfde.

    – De achterwielophanging worden geen gleuven, maar gaten! Dit is op onderstaande prototype nog een gleuf.

    – De openingen aan de achterkant van de zijplaten worden dicht (tenzij er specefiek interesse is voor gleuven en openingen zoals in de afbeelding, dan kan dit op aanvraag gemaakt worden).

    – De voorste frame-ophanging wordt nog aangepast zodat deze achterbrug niet alleen op een Citta, maar ook op een Bravo past.

    RECHTER BUITEKANT – PROTOTYPE

    LINKER BUITEKANT – PROTOTYPE

    #796613

    Joor
    Donateur
    Berichten: 277

    Persoonlijk zou ik bij het achterwiel gaten willen zien ipv gleuven, en dan bij het blok de gleuven wat langer maken.
    En een cdi bevestegingpunt voor als je kickstart hebt.
    En aan de voorkant nog een lipje waar de kap achter klemt, dan klappert de kap niet zo snel
    Ik denk dat 80 euro een mooie prijs zou zijn.

    #796615

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512
    Ja dit was ik helemaal vergeten toe te voegen als update. Het worden ook gaten, en geen gleuven! Bedankt!

    – De achterwielophanging worden geen gleuven, maar gaten! Dit is op onderstaande prototype nog een gleuf.

    Joor wrote:

    Persoonlijk zou ik bij het achterwiel gaten willen zien ipv gleuven, en dan bij het blok de gleuven wat langer maken. En een cdi bevestegingpunt voor als je kickstart hebt. Ik denk dat 80 euro een mooie prijs zou zijn.

    #796620

    Gratje
    Bijdrager
    Berichten: 499

    Een gaatje voor het plastic clipje (chokestang geleider) voor choke hendel zie ik niet.

    is er een mogelijkheid om een middenstandaard te monteren?

    Prijs rond de 100 tot 150 euro.

    #796632

    Dustin
    Bijdrager
    Berichten: 373

    Ik heb via een andere weg een reactie gegeven, ik zal het hier voor het overzicht nog even neerzetten.

    -Een uitsparing voor een doria / fox koppeling in de brug, zoals bij de italiaanse versies.

    -Een chokestang geleider is ook zeer welkom

    Eerder genoemde dingen zoals meerdere gaten voor de schokbrekers en een goede bevestiging voor de cdi / bobine sluit ik mij ook volledig bij aan.

    120 euro lijkt mij een nette prijs.

    #796636

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 489

    Zoals eerder genoemd meerdere bevestigingspunten voor de achtershocks, lipje voor kapje aan de voorzijde, cdi bevestiging zodat je niet zelf hoeft te klooien met beugeltje en evt chokestanggeleider.

    Prijs niet meer als 100 piek.

    #796643

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik zie hem het liefst zo licht mogelijk. Dus misschien ook een idee om een soort kale race versie erbij te leveren. Dus enkel kappen bevestiging, cdi/bobine en offcourse vario ready.

    #796649

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Het prototype weegt 3kg

    #796654

    passioncitta
    Bijdrager
    Berichten: 59

    ben niet echt een fan van de sleuf voor de krukas. lijkt alsof het minder stevig is

    en het gat voor de trapper as komt daar nog een (plastic) busje tussen of is dat staal op staal?

    en rvs en aluminium tegen elkaar kan ook problemen geven o.a. invreten op elkaar en/of oxideren

    en een oplossing voor je tussen schotten zodat er geen vuil van het wiel bij je carburateur en luchtfilter kan komen
    met bv 1 dicht schot of een kapje er over heen

    misschien een extra gaatje net naast de ketting van je kickstart
    zodat je iets van een kettingspanner kan monteren

    en de boven genoemde punten
    multi point schokbreker montage
    lipje voor de kap
    chokestang clip
    bok standaard montage
    cdi bobine bevestiging. misschien een losse beugel waar je beiden op kan monteren oid

    rond de 150 euro zo als hij nu is
    rond de 200 als alle toeters en bellen er bij zitten

    #796658

    samsonserv
    Bijdrager
    Berichten: 6

    zou een kickstart voorberijding zoals de pen van de trapas er bij op zetten
    de cdi bevesteging wat ik al vaker heb gehoord
    en het gaatje voor de choke bevesteging die heb ik nu ook zelf moeten boren
    en de onderstander
    en zou er gemiddeld tussen de 125 en 175 wel voor over hebben
    ziet er erg mooi uit het prototype ook de bevesteging voor de zijkappen
    die de brug ook weer extra versterken

    #796661

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Monochock en toegankelijk voor een Roterend inlaat blok,.. a €110,-
    :thumb

    TICKLING BARN
    #796709

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    Alvast bedankt voor al jullie feedback! Dit waarderen wij zeer. We zijn er momenteel mee bezig en hopen binnenkort een update te kunnen plaatsen.

    #796780

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Wat mooi zou zijn bij een achterbrug:

    Choke stang mogelijkheid voor zowel ciao als voor citta / si etc.

    Uitlaat ophanging met een plaatje welke je via 2 bouten kan stellen in hoogte om deze zo netjes mogelijk uit te lijnen zonder te moeten boren of aanpassen.

    Schokbreker stel mogelijkheden dus meerdere gaten in plaats van 1 mogelijkheid.

    Schermen om het af te dichten, nu zie ik het gebeuren dat vuil vrij makkelijk kan verzamelen op plekken achter de kap gezien het open design ik zou hier graag een plaat voor bij krijgen om het netjes te kunnen afdichten.

    Kabelgoten voor de bedrading van zowel de CDI/Bobine alsmede de verlichtings draden.
    Mooie benzine slang geleider kan eventueel ook een upgrade wezen.

    Zijstandaard bevestigings mogelijkheden tevens middenstandaard.

    Kickstart mogelijkheid uiteraard

    Mocht er nog wat bij me opkomen post ik dat wel.

    Prijs ~100 euro

    #799103

    johanbotermans
    Bijdrager
    Berichten: 2

    Ik had vraagje
    Ben op zoek naar z’n CITTA race achter rug maar zag dat dat ze op de website  sold out stond , worden die nog eens gemaak    Want dan zou ik er graag een kopen 🙂

    #799502

    Fredzzz
    Topic starter
    Berichten: 1512

    We zijn in de laatste fase. We gaan de komende weeken alles testen en dan brengen we de achterbruggen op de markt.

    Voor allen met een reserering: Jullie krijgen de eerste optie tot koop. We weten nu nog niet hoeveel we er de eerste ronde gaan produceren, maar de reserveringhouders hebben voorraang en krijgen met 100% zekerheid een achterbrug aangeboden. Bedankt nogmaals voor jullie vertrouwen en reserveringen!

    Hier wat foto’s van het middenstuk. Op aanvraag en na het analyseren van jullie feedback hebben we besloten het middenstuk dicht te maken. Zodoende komt er dus geen vuil of water (van het achterwiel) naar het blok.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.