Home › Forums › Mening & ervaring › Zij-inlaten › Immitatie Simonini zij-inlaat?
This topic contains 44 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by tnerual 13 years, 2 months geleden.
-
Gebruiker
-
29 september 2010 om 15:17 #157161
Jarco, dat rondje had ik ook al opgemerkt ja π
leuk van die fabrizi catalogus!
Maar op de zijinlaat van die fabrizi staat dan wel weer dat het voor 4 taps carter is.. Nu lijkt het er wel op dat Simonini de Fabrizi zijinlaat heeft gekopieerd, want die typische 2 oogjes aan het membraan lijken wel hetzelfde als je t mij vraagt..Ik neem aan dat die parts van die catalogus van VOOR de intrede van de Simonini zijinlaten stamt?
ow ja, zou er dan maar 1 soort zijinlaat van eurocilindro bestaan ? Of toch een gelijkaardige zoals die van Simonini?
Waarschijnlijk bestaat er dan toch wel een soortgelijk zijinlaat als die van Simonini van eurocilindro, omdat ze niet zomaar een spruitstuk en membraan zouden maken, toch?Ik begin meer en meer te denken dat Simonini een goede zijinlaat heeft dankzij voorgaande merken? ( bruut om dit te zeggen, maar ik begin toch zo me twijfels te hebben… π )
Het lijkt hier wel een historische zoektocht πEdjuh, bedankt voor die prachtige aanwinst van die foto, heb je nog zo dingen..? π
Bedankt29 september 2010 om 15:41 #157162Ja maar als je nog meer uit je nek gaat kletsen ga ik niks meer posten, ‘over niet verder komen’ gesproken…..
:lol
29 september 2010 om 15:43 #157163@ tnerual: Fabrizi is juist een merk dat kopieert! Bijna al hun vespa onderdelen zijn afgeleiden van andere merken, en hiervoor hebben ze het vaakste onderdelen van Eurocilindro genomen. Tal van andere merken zoals Zirri, Sprocatti en Simonini deden dit ook en het lijkt erop dat Eurocilindro de eerste was met veel van deze pretspullen. Dat het merk hoog aangeschreven staat is in mijn ogen qua kwaliteit dus ook niet zo. Afwerking hebben ze bij Eurocilindro nog nooit van gehoord lijkt het wel. De ATG set is dan de enige uitzondering waar ik van weet.
De meeste gelijkenissen voor mij zijn er tussen de zij-inlaat van buxy en de 3 gekochte setjes. Gelukkig zijn de 3 setjes naar 3 personen met enige ervaring gegaan zodat er nog heel wat leuks van valt te maken. Ik ben daarom ook benieuwd wat voor blokjes dit uiteindelijk teweeg zal brengen.
29 september 2010 om 16:15 #157164als je eigenlijk alle details bij elkaar zet , denk ik ook dat het om een eurocilindro zij-inlaat gaat
want zover als ik weet is eurocilindro(athena) en de verkoper had in het verkoop topic gemeld dat het om een setje gaat met athena membraam
correct if i`m rong29 september 2010 om 16:18 #157165Martino :
@ tnerual: Fabrizi is juist een merk dat kopieert! Bijna al hun vespa onderdelen zijn afgeleiden van andere merken, en hiervoor hebben ze het vaakste onderdelen van Eurocilindro genomen. Tal van andere merken zoals Zirri, Sprocatti en Simonini deden dit ook en het lijkt erop dat Eurocilindro de eerste was met veel van deze pretspullen. Dat het merk hoog aangeschreven staat is in mijn ogen qua kwaliteit dus ook niet zo. Afwerking hebben ze bij Eurocilindro nog nooit van gehoord lijkt het wel. De ATG set is dan de enige uitzondering waar ik van weet.De meeste gelijkenissen voor mij zijn er tussen de zij-inlaat van buxy en de 3 gekochte setjes. Gelukkig zijn de 3 setjes naar 3 personen met enige ervaring gegaan zodat er nog heel wat leuks van valt te maken. Ik ben daarom ook benieuwd wat voor blokjes dit uiteindelijk teweeg zal brengen.
Mooi gesproken
Ik ben ook al tijden van mening dat eurocilindro de grond legger is van 90% van het leukere spul voor vespa
Ben daar zelfs zo van overtuigd dat ik zelfs nog wel denk dat er ergens een euro roterende carters moeten rond zweven en ook een euro 48mm(gt)
Want is haast onmogelijk dat simo of fabrizi dat zelf hebben gemaakt want dan hadden ze al het andere ook niet zo snel uit besteed bij eurocilindro lijkt mij.@edjuh
Leuke cilinder en dan vooral die boring maat.
Maar daar waar het DM in gefreest staat stond vroeger een eurocilindro logo kan je duidelijk zien.
(zirri, fabrizi, simo ze hebben allemaal de achterkant wat afgefreest om het euro logo te verwijderen)
Fabrizi zal hun merk er wel later in geslagen hebben, want moet er ook bij zeggen dat fabrizi en zirri beide de cilinders wel nawerken wat euro niet echt doet zoals martino ook al aangaf.29 september 2010 om 16:29 #157166ik heb hem helaas nog steeds niet compleet, maar nu is het voor jou alleen nog zoeken naar een 48mm cilinder.
Heb ooit wel gehoord dat idd sprocatti en Fabrizi de 48mm hebben gekopieerd, maar kan nergens hiervan foto’s of ander materiaal vinden.Excuzes voor de verwarring in dit topic, maat ik denk dat Jarco dit niet erg heeft gevonden.:D
Ontopic. Idd heeft mijn eerder geplaatst membraamhuis meer overeenstemming met de Simonini look alike dan de ATG set waarmee hij kwam.29 september 2010 om 16:57 #157167speedbuxy :
Martino :
@ tnerual: Fabrizi is juist een merk dat kopieert! Bijna al hun vespa onderdelen zijn afgeleiden van andere merken, en hiervoor hebben ze het vaakste onderdelen van Eurocilindro genomen. Tal van andere merken zoals Zirri, Sprocatti en Simonini deden dit ook en het lijkt erop dat Eurocilindro de eerste was met veel van deze pretspullen. Dat het merk hoog aangeschreven staat is in mijn ogen qua kwaliteit dus ook niet zo. Afwerking hebben ze bij Eurocilindro nog nooit van gehoord lijkt het wel. De ATG set is dan de enige uitzondering waar ik van weet.De meeste gelijkenissen voor mij zijn er tussen de zij-inlaat van buxy en de 3 gekochte setjes. Gelukkig zijn de 3 setjes naar 3 personen met enige ervaring gegaan zodat er nog heel wat leuks van valt te maken. Ik ben daarom ook benieuwd wat voor blokjes dit uiteindelijk teweeg zal brengen.
Mooi gesproken
Ik ben ook al tijden van mening dat eurocilindro de grond legger is van 90% van het leukere spul voor vespa
Ben daar zelfs zo van overtuigd dat ik zelfs nog wel denk dat er ergens een euro roterende carters moeten rond zweven en ook een euro 48mm(gt)
Want is haast onmogelijk dat simo of fabrizi dat zelf hebben gemaakt want dan hadden ze al het andere ook niet zo snel uit besteed bij eurocilindro lijkt mij.@edjuh
Leuke cilinder en dan vooral die boring maat.
Maar daar waar het DM in gefreest staat stond vroeger een eurocilindro logo kan je duidelijk zien.
(zirri, fabrizi, simo ze hebben allemaal de achterkant wat afgefreest om het euro logo te verwijderen)
Fabrizi zal hun merk er wel later in geslagen hebben, want moet er ook bij zeggen dat fabrizi en zirri beide de cilinders wel nawerken wat euro niet echt doet zoals martino ook al aangaf.CILINDRO IN ALLUMINIO D. 46 RIPORTO IN NIKEL
6 TRAVASI,SCARICO LUCI BOOSTER,USCITA SCARICO D. 30MM,PISTONE 2 FASCE
COSTO EURO 189
Fabrizi doet dit echter nog steeds, alleen wat minder subtiel zo te zien.
Heb trouwens bericht terug gehad over het Eurocilindro setje, hij is verkocht.
Jammer had toch op nog wat foto’s gehoopt maar meer kan ik er niet van maken.3 oktober 2010 om 21:08 #157168Ik weet niet of jullie er al uit zijn welke het nu is, maar hier een foto van een eurocilindro versie:
edit: Excuses! Niet gezien dat deze al eerder gepost is!
3 oktober 2010 om 21:13 #157169Die foto staat in dit topic al gepost. En met zekerheid zeggen welke het is zal wel nooit gaan lukken.
3 oktober 2010 om 22:11 #157170De “fabrizi” 48mm kit die aangeboden werd/wordt, is ook gewoon een eurocilindro.. (is het geen GT??)
op deze foto duidelijk te zien, euroclindro logo weg (nog niet eens) en onderaan bij de voet ‘fabrizi’ ingeslagen.
3 oktober 2010 om 22:48 #157171Ook zijn er idd genoeg Fabrizi cilinders waar ze niet eens netjes het oude merkje hebben weggefreesd. En dan Fabrizi hebben in geslagen of zelfs gewoon wat lijkt met een dremel fabrizi erin gezet. (Het is altijd een GT = Gruppo Termico = Cilinder)
En ik vraag mij ook af of de kitjes die edjuh hier poste ook niet gewoon van een ander merk afkomstig waren?20 februari 2011 om 21:53 #157173Ik zag de onderstaande foto en moest gelijk aan dit topic denken.
Deze foto staat in het album van Gab_Pei.
Het moet een eurocilindro setje zijn.Het setje verschilt ook weer met de “immitatie” setjes.
21 februari 2011 om 08:25 #157174Ik heb de foto ook voorbij zien komen en ben er inmiddels ook 100% van overtuigd dat het om een eurocilindro setje gaat.
21 februari 2011 om 13:15 #157175Ik had dat vermoeden ook al na wat gegoogle. Maar dan maken die lui wel *poep*carters…. Maar ik heb die van mij inmiddels zo dat alles perfect past π
21 februari 2011 om 17:27 #157176http://www.ciaocrossclub.it/root/img_topic/eurocilindro.jpg
yep, en daar zie je hem π
ik zou zelfs beginnen denken dat de Simo zij inlaat een ”verbetering” is van de eurocilindro zij inlaat? Want deze catalogus stamt toch van begin jaren 90?
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.