Immitatie Simonini zij-inlaat?

Home Forums Mening & ervaring Zij-inlaten Immitatie Simonini zij-inlaat?

This topic contains 44 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by tnerual 13 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 45)
  • Gebruiker
  • #157161

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    Jarco, dat rondje had ik ook al opgemerkt ja πŸ˜‰

    leuk van die fabrizi catalogus!
    Maar op de zijinlaat van die fabrizi staat dan wel weer dat het voor 4 taps carter is.. Nu lijkt het er wel op dat Simonini de Fabrizi zijinlaat heeft gekopieerd, want die typische 2 oogjes aan het membraan lijken wel hetzelfde als je t mij vraagt..

    Ik neem aan dat die parts van die catalogus van VOOR de intrede van de Simonini zijinlaten stamt?

    ow ja, zou er dan maar 1 soort zijinlaat van eurocilindro bestaan ? Of toch een gelijkaardige zoals die van Simonini?
    Waarschijnlijk bestaat er dan toch wel een soortgelijk zijinlaat als die van Simonini van eurocilindro, omdat ze niet zomaar een spruitstuk en membraan zouden maken, toch?

    Ik begin meer en meer te denken dat Simonini een goede zijinlaat heeft dankzij voorgaande merken? ( bruut om dit te zeggen, maar ik begin toch zo me twijfels te hebben… 😐 )
    Het lijkt hier wel een historische zoektocht πŸ˜‰

    Edjuh, bedankt voor die prachtige aanwinst van die foto, heb je nog zo dingen..? πŸ™‚
    Bedankt

    #157162

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Ja maar als je nog meer uit je nek gaat kletsen ga ik niks meer posten, ‘over niet verder komen’ gesproken…..

    :lol

    #157163

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    @ tnerual: Fabrizi is juist een merk dat kopieert! Bijna al hun vespa onderdelen zijn afgeleiden van andere merken, en hiervoor hebben ze het vaakste onderdelen van Eurocilindro genomen. Tal van andere merken zoals Zirri, Sprocatti en Simonini deden dit ook en het lijkt erop dat Eurocilindro de eerste was met veel van deze pretspullen. Dat het merk hoog aangeschreven staat is in mijn ogen qua kwaliteit dus ook niet zo. Afwerking hebben ze bij Eurocilindro nog nooit van gehoord lijkt het wel. De ATG set is dan de enige uitzondering waar ik van weet.

    De meeste gelijkenissen voor mij zijn er tussen de zij-inlaat van buxy en de 3 gekochte setjes. Gelukkig zijn de 3 setjes naar 3 personen met enige ervaring gegaan zodat er nog heel wat leuks van valt te maken. Ik ben daarom ook benieuwd wat voor blokjes dit uiteindelijk teweeg zal brengen.

    #157164

    kevin 27
    Bijdrager
    Berichten: 285

    als je eigenlijk alle details bij elkaar zet , denk ik ook dat het om een eurocilindro zij-inlaat gaat
    want zover als ik weet is eurocilindro(athena) en de verkoper had in het verkoop topic gemeld dat het om een setje gaat met athena membraam
    correct if i`m rong

    #157165

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Martino :
    @ tnerual: Fabrizi is juist een merk dat kopieert! Bijna al hun vespa onderdelen zijn afgeleiden van andere merken, en hiervoor hebben ze het vaakste onderdelen van Eurocilindro genomen. Tal van andere merken zoals Zirri, Sprocatti en Simonini deden dit ook en het lijkt erop dat Eurocilindro de eerste was met veel van deze pretspullen. Dat het merk hoog aangeschreven staat is in mijn ogen qua kwaliteit dus ook niet zo. Afwerking hebben ze bij Eurocilindro nog nooit van gehoord lijkt het wel. De ATG set is dan de enige uitzondering waar ik van weet.

    De meeste gelijkenissen voor mij zijn er tussen de zij-inlaat van buxy en de 3 gekochte setjes. Gelukkig zijn de 3 setjes naar 3 personen met enige ervaring gegaan zodat er nog heel wat leuks van valt te maken. Ik ben daarom ook benieuwd wat voor blokjes dit uiteindelijk teweeg zal brengen.

    Mooi gesproken:thumb
    Ik ben ook al tijden van mening dat eurocilindro de grond legger is van 90% van het leukere spul voor vespa:thumb
    Ben daar zelfs zo van overtuigd dat ik zelfs nog wel denk dat er ergens een euro roterende carters moeten rond zweven en ook een euro 48mm(gt)
    Want is haast onmogelijk dat simo of fabrizi dat zelf hebben gemaakt want dan hadden ze al het andere ook niet zo snel uit besteed bij eurocilindro lijkt mij.

    @edjuh
    Leuke cilinder en dan vooral die boring maat.
    Maar daar waar het DM in gefreest staat stond vroeger een eurocilindro logo kan je duidelijk zien.
    (zirri, fabrizi, simo ze hebben allemaal de achterkant wat afgefreest om het euro logo te verwijderen)
    Fabrizi zal hun merk er wel later in geslagen hebben, want moet er ook bij zeggen dat fabrizi en zirri beide de cilinders wel nawerken wat euro niet echt doet zoals martino ook al aangaf.

    #157166

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    ik heb hem helaas nog steeds niet compleet, maar nu is het voor jou alleen nog zoeken naar een 48mm cilinder.

    Heb ooit wel gehoord dat idd sprocatti en Fabrizi de 48mm hebben gekopieerd, maar kan nergens hiervan foto’s of ander materiaal vinden.

    Excuzes voor de verwarring in dit topic, maat ik denk dat Jarco dit niet erg heeft gevonden.:D
    Ontopic. Idd heeft mijn eerder geplaatst membraamhuis meer overeenstemming met de Simonini look alike dan de ATG set waarmee hij kwam.

    #157167

    Jarco
    Topic starter
    Berichten: 2522

    speedbuxy :

    Martino :
    @ tnerual: Fabrizi is juist een merk dat kopieert! Bijna al hun vespa onderdelen zijn afgeleiden van andere merken, en hiervoor hebben ze het vaakste onderdelen van Eurocilindro genomen. Tal van andere merken zoals Zirri, Sprocatti en Simonini deden dit ook en het lijkt erop dat Eurocilindro de eerste was met veel van deze pretspullen. Dat het merk hoog aangeschreven staat is in mijn ogen qua kwaliteit dus ook niet zo. Afwerking hebben ze bij Eurocilindro nog nooit van gehoord lijkt het wel. De ATG set is dan de enige uitzondering waar ik van weet.

    De meeste gelijkenissen voor mij zijn er tussen de zij-inlaat van buxy en de 3 gekochte setjes. Gelukkig zijn de 3 setjes naar 3 personen met enige ervaring gegaan zodat er nog heel wat leuks van valt te maken. Ik ben daarom ook benieuwd wat voor blokjes dit uiteindelijk teweeg zal brengen.

    Mooi gesproken:thumb
    Ik ben ook al tijden van mening dat eurocilindro de grond legger is van 90% van het leukere spul voor vespa:thumb
    Ben daar zelfs zo van overtuigd dat ik zelfs nog wel denk dat er ergens een euro roterende carters moeten rond zweven en ook een euro 48mm(gt)
    Want is haast onmogelijk dat simo of fabrizi dat zelf hebben gemaakt want dan hadden ze al het andere ook niet zo snel uit besteed bij eurocilindro lijkt mij.

    @edjuh
    Leuke cilinder en dan vooral die boring maat.
    Maar daar waar het DM in gefreest staat stond vroeger een eurocilindro logo kan je duidelijk zien.
    (zirri, fabrizi, simo ze hebben allemaal de achterkant wat afgefreest om het euro logo te verwijderen)
    Fabrizi zal hun merk er wel later in geslagen hebben, want moet er ook bij zeggen dat fabrizi en zirri beide de cilinders wel nawerken wat euro niet echt doet zoals martino ook al aangaf.

    CILINDRO IN ALLUMINIO D. 46 RIPORTO IN NIKEL
    6 TRAVASI,SCARICO LUCI BOOSTER,USCITA SCARICO D. 30MM,PISTONE 2 FASCE
    COSTO EURO 189

    Fabrizi doet dit echter nog steeds, alleen wat minder subtiel zo te zien.

    Heb trouwens bericht terug gehad over het Eurocilindro setje, hij is verkocht.
    Jammer had toch op nog wat foto’s gehoopt maar meer kan ik er niet van maken.

    #157168

    mrtn
    Donateur
    Berichten: 94

    Ik weet niet of jullie er al uit zijn welke het nu is, maar hier een foto van een eurocilindro versie:

    edit: Excuses! Niet gezien dat deze al eerder gepost is!

    #157169

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Die foto staat in dit topic al gepost. En met zekerheid zeggen welke het is zal wel nooit gaan lukken.

    #157170

    BMW
    Bijdrager
    Berichten: 466

    De “fabrizi” 48mm kit die aangeboden werd/wordt, is ook gewoon een eurocilindro.. (is het geen GT??)

    op deze foto duidelijk te zien, euroclindro logo weg (nog niet eens) en onderaan bij de voet ‘fabrizi’ ingeslagen.

    #157171

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Ook zijn er idd genoeg Fabrizi cilinders waar ze niet eens netjes het oude merkje hebben weggefreesd. En dan Fabrizi hebben in geslagen of zelfs gewoon wat lijkt met een dremel fabrizi erin gezet. (Het is altijd een GT = Gruppo Termico = Cilinder)
    En ik vraag mij ook af of de kitjes die edjuh hier poste ook niet gewoon van een ander merk afkomstig waren?

    #157173

    kevin030
    Bijdrager
    Berichten: 642

    Ik zag de onderstaande foto en moest gelijk aan dit topic denken.
    Deze foto staat in het album van Gab_Pei.
    Het moet een eurocilindro setje zijn.

    Het setje verschilt ook weer met de “immitatie” setjes.

    #157174

    Jarco
    Topic starter
    Berichten: 2522

    Ik heb de foto ook voorbij zien komen en ben er inmiddels ook 100% van overtuigd dat het om een eurocilindro setje gaat. :thumb

    #157175

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Ik had dat vermoeden ook al na wat gegoogle. Maar dan maken die lui wel *poep*carters…. Maar ik heb die van mij inmiddels zo dat alles perfect past πŸ™‚

    #157176

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    http://www.ciaocrossclub.it/root/img_topic/eurocilindro.jpg

    yep, en daar zie je hem πŸ˜‰

    ik zou zelfs beginnen denken dat de Simo zij inlaat een ”verbetering” is van de eurocilindro zij inlaat? Want deze catalogus stamt toch van begin jaren 90?

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.