Immitatie Simonini zij-inlaat?

Home Forums Mening & ervaring Zij-inlaten Immitatie Simonini zij-inlaat?

This topic contains 44 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by tnerual 13 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
  • Gebruiker
  • #157152

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Jarco :
    Sil, wat opmerkelijk is is dat ik me herinner dat je de setjes wel in een simonini zak(je) geleverd kreeg?

    In presiepe komt bijna alles bij eurocilindro weg, want de simo, fabrizi en zirri cilinders komen allemaal bij eurocilindro weg.
    Simo, fabrizi en zirri slijpen enkel het euro merk eruit en stoppen het in hun merk doosje.
    Dus niet ondenkelijk dat ze dat met deze simo zijinlaten ook hebben gedaan.

    #157153

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    En die S dan op de echte?

    #157154

    G-no
    Donateur
    Berichten: 1736

    speedbuxy :
    En ik heb een vierkant eurocilindro membraan huisje met membraan die daar weer prima op zou passen, dus is niet ondenkelijk dat eurocilindro in een ver verleden ook soortgelijke simo setje heeft geleverd.

    Die zou ook prima op mijn ATG passen, ik denk dat dat niet zoveel wilt zeggen aangezien ze dan ook op puch cilinders passen en waarschijnlijk nog op veel andere setjes/brommers.

    #157155

    .-{2F4OV}-.

    Jarco :

    Heb je trouwens nog wat gehoord van die goede man?

    Jawel heb gisteravond om half 12 n smsje gekregen!

    Dat is idd minder. Zou er dan niet ook een speciaal groot simo carter zijn die er bij past? Ik ben zelf nooit met vespa’s bezig geweest en dus niet bekend ermee. Een setje zat wel in een simonini verpakking meen ik me te herinneren. Ik heb de setjes uit een oude voorraad van een rijwielenzaak die die ik had gekocht aangezien er veel spullen bijwaren voor mijn eigen hobby.

    Hieruit maak ik op dat hij er ook weinig aan kan doen;) Ik denk dat ik het hierbij laat betreft smsjes naar hem.

    Ik hoop dat de setjes het wel lekker doen strax!

    #157156

    Jarco
    Topic starter
    Berichten: 2522

    @ Sil

    Nee die man kan er ook weinig aan doen, mischien wist deze nog iets leuk te onthullen maar helaas.
    Ik zal het verder ook erbij laten en bedanken voor zijn berichtje.
    Wacht in spanning af op foto’s van het Eurocilindro setje om deze vanaf te binnenkant te kunnen vergelijken.

    @ G-no

    Ik begreep van Martino dat deze mebraamhuizen beter op een ‘simo’ gelijkwaardig carter passen als op de ATG.
    Maar kan zijn dat ik dit verkeerd begrepen heb.

    #157139

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    @Sil, dat is wel jammer. Maarja, hij kan daar verder dan ook vrij weinig aan doen. Ik ben ook nog steeds heel beneud wat het nou eigenlijk is.

    @Jarco, wat ik nog steeds vreemd vind, bij jou past er wel een cilinder in. Bij mij wil dat voor geen meter. Komend weekend gaat het setje naar Herr Flick 🙂 Als hij er tijd voor heeft komt er een mooi rond gat in 8)

    #157157

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik was met m,n vergeetachtige hoofd helemaal vergeten dat ik ook nog een eurocilindro zij inlaat bij dat spruitstuk had zitten dus maar even een pic geschoten.

    En ondanks dat het inlaat vlak anders is zie ik wel een heel groot vergelijkings punt en das de ronde busje achtig lijkende punt bij de rode pijl.

    Deze zelfde ronde punt is ook te vinden op de ”simo” zij inlaten, dus ondanks dat het spruitstuk oppervlak anders is ben ik er haast wel zeker van dat het om eurocilindro gaat ipv simo.

    #157158

    Waarom?

    Ik heb dus ook een van deze setjes gekocht maar of het nu een Eurocilindro, Fabrizzi of wat ook is, het is gewoon niet goed te praten dat er zoveel afwijkingen in zitten en zulke slechte pasvormen. Ik heb namelijk ook de eurocilindro (turbo) set en deze is perfect afgewerkt. Als er nu 1000 setjes van waren opgedoken en daar dan drie niet van klopte, dan zou dit nog kunnen. Maar hier hebben we het over drie setjes die ook nog eens alle drie verschillende afwijkingen hebben, dan moet het wel afkeur of gewoon slap na gietwerk zijn. Ook staan beide merken volgens mij aardig hoog aangeschreven en zou het toch nooit hun bedoelling zijn geweest om zoiets op de markt te brengen. Bij mijn setje passen er ook maar drie van de vijf bouten op het groot carter+ dat ook de bevestigings bouten niet overeen komen en dan praten we toch wel over behoorlijke tolerantie spelingen. Als ik zoiets op de markt breng, word ik niet rijk geloof ik:?

    Nu is het zo dat ik aardig handig ben en dit dus wel weer tot een mooi geheel kan maken maar standaard is dit dus gewoon zooi.

    #157159

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Mag ik me even in deze serieus lopende zaak bemoeien @iedereen, stel het is een eurocilindro of toch simonini, wat boeit dit nou?

    @speedbuxy
    Met dat setje van de nep simo en je euro zie ik alsnog veel verschillen.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #157112

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    speedbuxy :
    Ik was met m,n vergeetachtige hoofd helemaal vergeten dat ik ook nog een eurocilindro zij inlaat bij dat spruitstuk had zitten dus maar even een pic geschoten.

    En ondanks dat het inlaat vlak anders is zie ik wel een heel groot vergelijkings punt en das de ronde busje achtig lijkende punt bij de rode pijl.

    Deze zelfde ronde punt is ook te vinden op de ”simo” zij inlaten, dus ondanks dat het spruitstuk oppervlak anders is ben ik er haast wel zeker van dat het om eurocilindro gaat ipv simo.

    Kan je dan ook aangeven waar er staat dat het om eurocilindro gaat? Ik bedoel, waar staat deze merkmarkering?

    @Herr Flick; inderdaad, zie ook nog wat verschillen..

    en op de inlaat van speedbuxy lijkt het wel of de draden die getapt zijn ‘links’ op de foto niet echt in een rechte lijn liggen? Of is dit gezichtsbeddrog?

    Volgens mij gaat het om pure imitatie, en niet echt Fabrizi, Simo, of wat dan ook..
    En heeft er misschien nog iemand hier een zijinlaat van Fabrizi ofzo?

    #157111

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Herr FlicK :
    @speedbuxy
    Met dat setje van de nep simo en je euro zie ik alsnog veel verschillen.

    Ja die zie ik ook wel al is het alleen al die klomp defcon die ertussen zit:D
    Maar dat ronde busje in beide zij inlaten geeft mij het idee dat ze uit dezelfde fabriek komen.
    Sowieso heb ik het idee van wie ze ook zijn dat dit al misdrukken waren, maar ooit zijn opgekocht en nu bij jullie zijn beland.
    Want geen merk leverd zulke slechte fouten als ik hier allemaal lees.

    @tnerual
    Eurocilindro heeft op geen 1 zijinlaat hun merk staan.
    En fabrizi zij inlaat?
    Fabrizi heeft helemaal geen zij inlaat, sterker nog het heeft niet eens een eigen cilinder enige wat ze hebben is 1 uitlaat.

    #157109

    Jarco
    Topic starter
    Berichten: 2522

    Kan het niet laten, maar zijn de sprocatti carters van buxy en stephan ook wel echt dan, tnerual?
    Michien ook wel immitatie?

    Ik doel er alleen op dat ik weet dat de setjes zeker niet van simo afkomtig zijn.
    En in vergelijking met andere setjes meer overeenkomen dan een simo setje.
    Daarom vraag ik me ook af waar ze vandaan komen, zoiets giet je niet in je zadbakje in de tuin.

    #157110

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    Jarco :
    Kan het niet laten, maar zijn de sprocatti caretrs van buxy en stephan ook wel echt dan tnerual?
    Michien ook wel immitatie?

    Ik doel er alleen op dat ik weet dat de setjes zeker niet van simo afkomtig zijn.
    En in vergelijking met andere setjes meer overeenkomen dan een simo setje.
    Daarom vraag ik me ook af waar ze vandaan komen, zoiets giet je niet in je zadbakje in de tuin.

    nee dat is zeker waar.. 😉
    Daarom vond ik het maar raar dat tal van merken werden genoemd, zonder dat het ook werkelijk bewezen is.. dat van fabrizi zijinlaat is dan ook het eerste dat ik hoorde toen er werd beweerd dat de jouwe aardig verschilt met die van Fabrizi..

    Op de zijinlaat van speedbuxy aarvan beweerd wordt dat het een eurocilindro is, is toch ook geen zekerheid ?

    Dus volgens mij is dit gewoon een immitatie.. Misschien heeft het EEN verband met eurocilindro ofzo, maarja..

    Om het zo goed mogelijk te weten, zouden allee exemplaren die zijn opgedoken waarvan tot vandaag nog steeds onzekerheid over bestaat, eens moeten vergeleken worden.. in real-life bedoel ik dan 😉

    anders zijn we aan het cirkelredeneren en komen we niet echt verder 🙂

    #157048

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Hier zie je een catalogus van fabrizi met roterende inlaat en zij-inlaat setjes. Deze hebben ze waarschijnlijk van simonini gekocht want je ziet ook veel andere spullen in die cat. staan zoals de simo 48mm, een malossi reedvalve, etc.

    M.b.t. de fabrizi cilinders, de enige die ik ken heeft ivano en dat is een 38,4 in alu met een 27mm uitlaatpoort(de zijne is bewerkt):




    Hier zie je fabrizi ingeslagen.

    En die kitjes zijn er ook nog, met uitlaat en krukas enzo.

    Beetje een zijweg in een toch al verwarrend topic! excuus.

    #157160

    Jarco
    Topic starter
    Berichten: 2522

    Geen probleem, vind het leuk om te zien allemaal. 🙂

    Helemaal de catalogus wat tog wel bewijst dat er ‘fabrizi’ carters bestaan, ookal zijn deze waarschijnlijk overgenomen/gecopieerd.

    Als je trouwens de foto van Speedbuxy zijn carter in groot formaat kijkt zie het zelfde giet rondje zitten op de plek waar de S hoort te zitten als op de 3 setjes die gekocht zijn.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.