Immitatie Simonini zij-inlaat?

Home Forums Mening & ervaring Zij-inlaten Immitatie Simonini zij-inlaat?

This topic contains 44 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by tnerual 13 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
  • Gebruiker
  • #149124

    Jarco
    Topic starter
    Berichten: 2522

    Zoals jullie weten zijn er laatst 3x ‘simonini’ zij-inaaltjes verschenen op het forum, waar ik er onderanderen 1 van in mijn bezit heb.

    Origineel:

    Gekochte setjes:


    Nu is het een hoop mensen opgevallen dat deze setjes behoorlijk afwijken van het origineel.
    Daarom ben ik maar eens wat research gaan doen omdat ik niet wilde geloven dat deze van simonini zijn.

    Ik heb contact opgenomen met Simonini zelf en dit resulteerde in het volgende mail contact:

    Hello,

    This week i bought myself a new Simonini side inlet for Vespa ciao.
    The only thnig that keeps me wondering, its diffrent from your original.
    Look at the attached pics. and see the Famous S is missing.
    Also the material seems diffrent from the original.

    I was wondering if you know these sets, is it a prototype or maybe a good immitation?

    Hope to heare from you soon.

    Kind regards,

    Jarco ( Netherlands )
    ————————————————————–

    Waarop ik als antwoord kreeg:

    Good morning

    we have checked the photos:
    yes it is an immitation

    regards
    Paolo Simonini

    Simonini Racing Srl
    Via Per Marano 4303
    41028 Serramazzoni ( Mo ) Italy
    Tel. + 39 / 0536 / 953005
    Fax + 39 / 0536 / 953006

    http://www.simonini-racing.com
    http://www.simonini-flying.com

    Info@simonini-racing.com
    —– Original Message —–
    From: Jarco Cozijnsen
    To: info@simonini-racing.com
    Sent: Saturday, September 25, 2010 10:18 AM
    Subject: Simonini side inlet – Vespa ciao
    —————————————————————

    Na enige tijd zoeken kwam ik wat opmerkelijke dingen tegen en wil dit daarom ook graag delen op het forum.
    Simonini is niet de enige die deze setjes gemaakt heeft, zo heb ik op ccc 2 foto’s gevonden van een Fabrizzi zij inlaat.


    Nu viel mij gelijk op dat dit carter meer in de buurt komt dan die van Simonini, alleen als je goed kijkt zitten ook hier nog duidelijke verschillen in, evenals het verschil in legering.

    Ook vond ik dit opmerkelijke setje op een italiaanse site.



    Het blijkt om een eurocilindro set te gaan en heeft duidelijk een soorgelijke legering als de setjes die gekocht zijn.
    Als je kijkt naar de rondingen van de voorste membraam ‘schroef tappen’ komen deze ook het meest overeen met de setjes die wij hebben.
    Ook de bout punten komen het meeste overeen.
    Jammer genoeg zijn dit de enige foto’s die ik kon vinden, maar heb al contact gezocht met de man voor meerdere foto’s
    Zodra ik meer weet deel ik dit graag met jullie.

    #157140

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    leuk van de research, jammer mss voor de kopers dat het als Simonini werd verkocht..

    de zijinlaat da je hebt verschilt welnog steeds met die van Fabrizi πŸ˜‰
    dit is ook geen eurocilindro die dat je hebt…

    Als je goed kijkt heb je versterkingen op je zijinlaat dicht bij de onderste bout waarmee het membraan wordt vastgemaakt.. dat rechthoekje zeg maar, dichtbij de bouten die het halve carter vastmaken aan het grote carter πŸ˜‰

    dus is nnog eens een ander merk;)

    wat me wel opvalt: die rechthoekjes versterking of hoe het ook noemt, zitten op ongeveer dezelfde plaats bij de jouwe als die van Simonini, dus lijkt het me eerder gewoon simo imitatie

    #157141

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    En zo, de zoektocht gaat verder naar de identificatie van dit setje.:?
    Als ik ook puur en alleen naar het soort legering kijk dan kan het wel eens heel goed van Eurocilindro zijn. De M&F zij-inlaat heeft echt dezelfde structuur en kleur net als het aparte eurocilindro zij-inlaat van de foto hierboven.

    #157142

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    Leuk dat je er zo mee bezig bent πŸ™‚ Ik ben ook wel beneud waar onze setjes vandaan komen. Dan kan ik het ook een naam geven πŸ˜›

    #157143

    Jarco
    Topic starter
    Berichten: 2522

    tnerual :
    leuk van de research, jammer mss voor de kopers dat het als Simonini werd verkocht..

    de zijinlaat da je hebt verschilt welnog steeds met die van Fabrizi πŸ˜‰
    dit is ook geen eurocilindro die dat je hebt…

    Als je goed kijkt heb je versterkingen op je zijinlaat dicht bij de onderste bout waarmee het membraan wordt vastgemaakt.. dat rechthoekje zeg maar, dichtbij de bouten die het halve carter vastmaken aan het grote carter πŸ˜‰

    dus is nnog eens een ander merk;)

    wat me wel opvalt: die rechthoekjes versterking of hoe het ook noemt, zitten op ongeveer dezelfde plaats bij de jouwe als die van Simonini, dus lijkt het me eerder gewoon simo imitatie

    Dat de zij-inlaat verschilt met de Fabrizi staat duidelijk aangegeven volgens mij?
    En als jij ook goed kijkt zie je dat alle rechthoekige versterkingpunten bijna overal overeenkomen met elkaar.

    Het kan een ‘immitatie’ zijn ben ik het mee eens, alleen dat er nu al carters opduiken van meerdere merken vraag ik me af wie wie heeft geimmiteerd en/of er niet meerdere merken een soortgelijk setje gemaakt hebben?

    #157144

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    En ik heb een vierkant eurocilindro membraan huisje met membraan die daar weer prima op zou passen, dus is niet ondenkelijk dat eurocilindro in een ver verleden ook soortgelijke simo setje heeft geleverd.

    #157145

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Lijkt me ook eurocilindro. Legering is hetzelfde als die van mij. Past hij ook goed op een groot carter? Die van mij past perfect.

    #157138

    Jarco
    Topic starter
    Berichten: 2522

    @ buxy.

    Grappig om te horen dat je een vierkant membraamhuis hebt zonder eigenaar, dat maakt het twijfelen idd. wel minder.

    @ Martijn

    Mijn setje past naadloos op een groot carter, enkel het koperen busje past niet tussen bijde carterhelften.
    Nu heb ik wel begrepen dat de 2 andere sets meer mankementen hebben.

    #157146

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Hier een foto van mijn Eurocilindro membraamhuis. Bedoel je zoiets als deze speedbuxy?


    #157147

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    Jarco :

    tnerual :
    leuk van de research, jammer mss voor de kopers dat het als Simonini werd verkocht..

    de zijinlaat da je hebt verschilt welnog steeds met die van Fabrizi πŸ˜‰
    dit is ook geen eurocilindro die dat je hebt…

    Als je goed kijkt heb je versterkingen op je zijinlaat dicht bij de onderste bout waarmee het membraan wordt vastgemaakt.. dat rechthoekje zeg maar, dichtbij de bouten die het halve carter vastmaken aan het grote carter πŸ˜‰

    dus is nnog eens een ander merk;)

    wat me wel opvalt: die rechthoekjes versterking of hoe het ook noemt, zitten op ongeveer dezelfde plaats bij de jouwe als die van Simonini, dus lijkt het me eerder gewoon simo imitatie

    Dat de zij-inlaat verschilt met de Fabrizi staat duidelijk aangegeven volgens mij?
    En als jij ook goed kijkt zie je dat alle rechthoekige versterkingpunten bijna overal overeenkomen met elkaar.

    Het kan een ‘immitatie’ zijn ben ik het mee eens, alleen dat er nu al carters opduiken van meerdere merken vraag ik me af wie wie heeft geimmiteerd en/of er niet meerdere merken een soortgelijk setje gemaakt hebben?

    ik bedoelde de versterkingspunten net op de rand, niet de versterkstreepjes zeg maar πŸ˜‰

    #157148

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Martino :
    Hier een foto van mijn Eurocilindro membraamhuis. Bedoel je zoiets als deze speedbuxy?


    Jup die bedoel ik:thumb

    #157149

    green_white
    Bijdrager
    Berichten: 354

    ik heb vorig jaar een simonini zij inlaat gekocht, alleen het probleem is dat de gaten voor de ophanging wel scheef lijken geboort.
    daarnaast lijken de gaten ook te klein geboort , maar een blokbout past er in. ik zal morgen kijken of het carter gaat passen op een groot carterhelft.
    heeft iemand anders dit ook?

    KLIK

    het is een vrij onduidelijke foto maar ze zitten er behoorlijk naast

    #157150

    .-{2F4OV}-.

    Goed dat je dit topic hebt aangemaakt Jarco! Ik ben ook benieuwd wat voor setjes het zijn;)

    #157137

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Jarco :
    @ buxy.

    Grappig om te horen dat je een vierkant membraamhuis hebt zonder eigenaar, dat maakt het twijfelen idd. wel minder.

    @ Martijn

    Mijn setje past naadloos op een groot carter, enkel het koperen busje past niet tussen bijde carterhelften.
    Nu heb ik wel begrepen dat de 2 andere sets meer mankementen hebben.

    Kijk dat had ik ook, veel gelijkenissen met mijn zij inlaatje dus!

    #157151

    Jarco
    Topic starter
    Berichten: 2522

    @ Martijn.
    Ik begin er ook langzamerhand in te geloven dat het setjes zijn afkomstig van eurocilindro.

    .-{2F4OV}-. :
    Goed dat je dit topic hebt aangemaakt Jarco! Ik ben ook benieuwd wat voor setjes het zijn;)

    Sil, wat opmerkelijk is is dat ik me herinner dat je de setjes wel in een simonini zak(je) geleverd kreeg?
    Nu zegt dit niks maar dat betekend dat de vorrige verkoper eventueel zijn best heeft gedaan om dit zo echt mogelijk te krijgen. πŸ˜›
    Heb je trouwens nog wat gehoord van die goede man?

    EDIT: Nu ik eens kijk naar de M&F (Hof) carters is hier ook geen ruimte voor het koperen busje tussen de carters.
    Dit heeft de simo overigens wel. ( Corect me if im wrong. )

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.