Imitatie carter

Home Forums Mening & ervaring Carters Imitatie carter

This topic contains 75 reacties, has 32 deelnemers, and was last updated by 12V 3 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 76)
  • Gebruiker
  • #150268

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2206

    Heel fijn :lol dat is dan de eerste die het doet. Dat die niet snel reageerd op het gas en soms een paar seconden nodig heeft om weer goed op toeren te komen kan liggen aan een niet goed sluitende inlaat, maar kan ook nog aan het inrijden liggen of nog niet goed afgesteld.

    Ook hier zeg ik : Eerst even 100 a 150 kilometer rijden en dan weer een filmpje om te zien of het beter of minder is geworden.

    Succes :thumb

    TICKLING BARN
    #150269

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Mooi dat het carter toch nog leuk wilt lopen.
    Geniaal hoor, die china town muziek in het filmpje:lol

    #150275

    Olaf
    Bijdrager
    Berichten: 5

    Die cartertjes zijn serieus NIET goed hoor.
    Misschien enkele uitzonderingen, maar de meeste toch echt niet.
    Niet alleen de inlaat kiert ongeveer 0,50mm, maar ook zaten de lagers die ik er voor in de plaats deed daarna nogal los.
    En ja, die waren gewoon dezelfde maat als die eruit kwamen.
    Waar ik mee zit is dat JMPB beweert dat er nog geen enkele opmerking hierover is binnen gekomen bij hen en dat geloof ik dus simpelweg niet.
    Heeft al iemand van jullie geklaagd hierover?
    Ik heb nu het gevoel dat ik er in mijn eentje voor sta bij JMPB, maar ik lees nu dat er veel meer klachten over zijn.
    Ik haat die e-mails van winkels die zeggen dat ze het probleem nog niet eerder vernomen hebben.

    #150276

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4028

    Je het het recht om op internet gekochten goederen binnen de bedenktijd te retourneren.

    Retouren

    Het retour sturen van onderdelen is mogelijk tot 14 dagen na ontvangst van uw bestelling, Dit is alleen mogelijk voor nieuwe en ongebruikte onderdelen.

    Indien u wat retour stuurt zorg er dan altijd voor dat de verpakking ongeschonden is, en er een omdoos voor de verzending gebruikt wordt.
    verpakkingen die onder de olie, vette vingers of volop met tape geplakt zijn kunnen we helaas niet meer accepteren.

    Er zijn naar ik vernomen heb wel onvolkomenheden aan het carter. Maar ik meen dat ze ook zeggen op de site dat er nog werk aan is. Met hun woorden: Enige nabewerking vereist.

    Dit zou dus een juridisch conflict kunnen worden.

    Hoeveel energie wil je er in steken?

    #150277

    Tommie
    Bijdrager
    Berichten: 81

    Dit topic helaas te laat gevonden. Een chinees carter gekocht bij mijn hofleverancier, en tijdens de inbouw van de krukas met normale SKF lagers toch nog een speling van 0,55mm max. Andere krukas, zelfde speling, in origineel carter geen probleem. Dus, ook al rijdt het bij anderen acceptabel, ik ga er geen energie meer in steken. Deze configuratie zal enorm veel blowback geven, en je zult nooit het vermogen krijgen wat je spullen eigenlijk verdienen. Volumetrisch rendement nadert naar 0, benzineverbruik gaat omhoog. Dit kan nooit de bedoeling zijn.

    Ergo, terug naar de malossi en polini carters

    #150300

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Ik was vandaag bij Q-Parts en kreeg daar de nieuwe lichting van deze carters te zien.
    Wat valt er zoal op?
    Het vierkante gat voor de stekker van de lichtspoel is nog dicht, dus daar moet je nog even met de vierkante vijl doorheen.
    De schroefdraad voor het bevestigen voor de spoelen is nu rechtstreeks in het carter getapt. Dus niet meer in een busje zoals te zien is op de vorige pagina van dit topic.
    Verder zijn de krukaslagers minder volgepropt met vet, maar vind ik ze er nog steeds niet betrouwbaar uit zien en is de algehele afwerking niet goed, maar ook niet meteen slecht te noemen.

    De boring van het carter is 46,2mm dus hier moet elke cilinder t/m 43mm gewoon in passen.

    De grote vraag is natuurlijk: dicht de inlaat af? Ik heb het setje niet meegenomen, dus voorlopig kan ik die vraag nog niet beantwoorden. Dit probeer ik in de nabije toekomst wel te doen, of misschien is iemand anders me voor.

    Ik heb er natuurlijk wel wat foto’s van gemaakt.









    #150301

    Harleyman
    Bijdrager
    Berichten: 180

    Zijn dat nou druipers op je 5de foto?

    #150298

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Gaaf, ik hoop dat iemand ze wil proberen en het laat weten :thumb

    #150302

    12V
    Bijdrager
    Berichten: 40

    Very interesting, hope this one works 🙂

    regards, Carsten
    #150303

    Dea_944t
    Bijdrager
    Berichten: 87

    So, did anyone test the new carter-version?

    #758716

    KillerNoway
    Donateur
    Berichten: 192

    Up

    4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
    Check mijn perso!
    #759323

    Grindpad
    Bijdrager
    Berichten: 68

    Ik snap überhaupt niet dat hier markt voor is. Er liggen denk ik nog meer oude blokken van gesloopte piaggio brommers op planken dan er nog brommers rondrijden. Ik zou in elk geval liever het origineel hebben.

    #759324

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Ik zou me ook nooit wagen aan zo’n chinees setje, liever piaggio inderdaad. Hoewel ook hier veel rotzooi van rondzwerft.

    #764416

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Dat inderdaad, origineel is altijd beter. Toch ben ik wel benieuwd of ze nou het inlaat probleem hebben opgelost bij de huidige versie.

    1
    #785540

    12V
    Bijdrager
    Berichten: 40

    Any news?

    regards, Carsten
15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 76)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.