Imitatie carter

Home Forums Mening & ervaring Carters Imitatie carter

This topic contains 75 reacties, has 32 deelnemers, and was last updated by 12V 3 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 76)
  • Gebruiker
  • #150252

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    hey fons, heb je al eens geprobeerd om te dura fixen op die carters?
    want als ze uit china komen denk ik niet dat de legering het zelfde is als van de echt originele carters.

    misschien kan je het inlaat vlak op fixen en bijwerken met schuurtje papier :thumb

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #150253

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    Plakbandje om de krukas!:lol

    Gr. Wim.

    #150240

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Metalen stripje van de juiste dikte om de kruk die met 4 verzonken schroefjes vast zit of heel dun/fijn erop lassen.
    Of een stripje op het inlaatvenster zien te bevestigen.

    Precisie werkje maar wie weet :lol

    TICKLING BARN
    #150254

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    ….

    ….

    Ik zie het probleem niet zo erg bij mijn carter..
    Zojuist heb ik in 10 minuten alles in elkaar gegooid met random shit dat ik zag liggen en om nou te klagen? Nee absoluut niet.

    Zo heb ik de volgende beunhaas dingen gedaan:

    38.2mm zuiger in een 38.4mm cilinder.
    Een scheve cilinderkop gepakt.
    Voet en kop pakking gerycled.
    Nergens op gelet met aandraaien of iets.

    Allereerst de lagers er uit gebrand:



    Daar moet je inderdaad aardig lang voor heet stoken: https://www.youtube.com/watch?v=1vm-4VsWbqQ&feature=youtu.be

    Vervolgens een willekeurige krukas gepakt uit me krukken bak:


    Een rondslingerende carterpakking gepakt en blok dicht gemaakt:



    Een keerring er op gegooid en erin getikt waarbij de randen kapot gegaan zijn (van de keerring):



    En na dit alle gebeunhaas de volgende resultaten:

    Compressie iets lichter dan normaal maar goh.. 10 minuten met zooi wat je ziet liggen..

    Toen flink lopen bekken met de inlaat met als volgende resultaat (let op 18+ video):

    Oordeel: Niet zo zeuren gewoon 1 aanschaffen en in elkaar pleuren met wat je ziet liggen monteren en rijden.

    #150257

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    Is gewoon goed spul dus idd.

    Gr. Wim.

    #150258

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Lennaert :

    Oordeel: Niet zo zeuren gewoon 1 aanschaffen en in elkaar pleuren met wat je ziet liggen monteren en rijden.

    Nu nog een filmpje dat je er nog op rijdt na 100km, Het is nu 1 op 2 dat het goed gaat en dus dat alle maten binnen de goede toleranties vallen.

    Succes Lennaert :thumb

    TICKLING BARN
    #150259

    rensknol
    Donateur
    Berichten: 226

    dus bij jou sluit die el gewoon goed af?
    appart.

    #150260

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Goed, het zit in elkaar. Tijd om er dan echt wat nuttigs over te zeggen.

    Nadat er een scheur in de kleine carterhelft van het eerste Chinese carter kwam is er uiteraard een nieuwe carterset voor in de plaats gekomen, ik ben niet zo van het opgeven.

    Daar heb ik de lagers uitgebrand, en ik heb een Chinese krukas met SKF lagers eringezet.

    Kruk draaide meteen perfect vrij, de lagerpassingen zijn dus erg goed in orde en zitten mooi gecentreerd :thumb

    Ik had exact dezelfde ervaring als Fons, lucht blies ik zo langs de inlaat. Om toch maar uit te sluiten dat het niet aan de Chinese krukas lag heb ik het andere Chinese carter maar in elkaar gezet met een Piaggio mix brom kruk en mix carterhelft. Ook bij deze blies ik de lucht er zo langs, geen verschil merkbaar.

    Dus van mijn 2 carters en die van Fons is duidelijk dat de inlaat lekt, ik durf er wel een fles wodka op te zetten dat die van Lennaert net zo goed lekt alleen dat viel bij hem niet op omdat hij de cilinder al gemonteerd had toen hij ging blazen.

    De inlaat sluit dus niet perfect af, maar opgeven staat hier zoals gezegd niet in het woordenboek dus ik ben gewoon verder gegaan met opbouwen, heb ook nog eens geblazen nadat alles gemonteerd was en toen leek hij wel goed af te sluiten inderdaad.

    Dus heb ik het blokje maar onder mijn testframe gehangen om eens een rondje te rijden! En dat viel eigenlijk helemaal niet tegen. Het blok loopt gewoon stationair, trekt goed op dus ik heb eigenlijk geen klachten. Het enige wat opvalt is dat hij soms na lang stationair draaien of lang op lage touren draaien een paar seconden nodig heeft om weer goed op toeren te komen. Maar of dit aan het carter te wijten is durf ik niet met zekerheid te zeggen, wellicht is dit ook een gevolg van het feit dat de Chinese krukas dunnere wangen heeft = minder carterdruk.

    Ik rijd hier ook met een vliegwiel van 1300 gram, ook niet echt bevorderlijk voor de gasreactie.

    Zie ook het filmpje! Is nogal een lang filmpje dus pak even iets te roken erbij of zet een kop thee.

    Mijn eigenlijke conclusie wat betreft dit carter neem ik zo rechtstreeks over uit het ad van van de week:

    Ik keur deze set in ieder geval goed.

    #150261

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Leuk verslagje Jos! Mooi dat het toch nog iets is.

    #150262

    Piet30
    Donateur
    Berichten: 1069

    not too bad πŸ˜€

    What cylinder did you assemble on that engine?

    #150263

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Klinkt goed ja, dus mijn vertrouwen in de chinees is weer wat toe genomen:thumb

    #150264

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Mooi filmpje ff langs de chinees geweest πŸ˜›

    Ik vind wel dat hij nogal traag optrekt of lijkt dat maar zo..

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #150265

    Rick.

    Loopt nog best goed na alle verwachtingen. Voor de prijs lijkt het setje me wel oke.

    Ook leuk dat ik niet de enige ben die een schroevendraaier in mijn balhoofd meeneem tijdens de testrit:D

    #150266

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    Mooi dat die het doet! Hopelijk krijgen de anderen ook een goed resultaat.

    Dit is opzich ook wel een mooie carterset voor mensen die hem als zij-inlaatcarter willen gebruiken.

    #150267

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Trekkracht is opzich in orde hoor. Ik rijd hier met een 80 poelie op een nog niet perfect afgesteld blok, ook nog eens met een 1300 gram wegend vliegwiel terwijl ik aan het inrijden ben πŸ™‚ Dus vandaar dat het allemaal een beetje tam overkomt πŸ™‚

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 76)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.