Home › Forums › Mening & ervaring › Carters › Imitatie carter
This topic contains 75 reacties, has 32 deelnemers, and was last updated by 12V 3 years, 7 months geleden.
-
Gebruiker
-
13 februari 2015 om 05:27 #150252
hey fons, heb je al eens geprobeerd om te dura fixen op die carters?
want als ze uit china komen denk ik niet dat de legering het zelfde is als van de echt originele carters.misschien kan je het inlaat vlak op fixen en bijwerken met schuurtje papier
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.13 februari 2015 om 10:20 #150253Plakbandje om de krukas!:lol
Gr. Wim.
13 februari 2015 om 12:46 #150240Metalen stripje van de juiste dikte om de kruk die met 4 verzonken schroefjes vast zit of heel dun/fijn erop lassen.
Of een stripje op het inlaatvenster zien te bevestigen.Precisie werkje maar wie weet :lol
TICKLING BARN13 februari 2015 om 13:19 #150254….
….
Ik zie het probleem niet zo erg bij mijn carter..
Zojuist heb ik in 10 minuten alles in elkaar gegooid met random shit dat ik zag liggen en om nou te klagen? Nee absoluut niet.Zo heb ik de volgende beunhaas dingen gedaan:
38.2mm zuiger in een 38.4mm cilinder.
Een scheve cilinderkop gepakt.
Voet en kop pakking gerycled.
Nergens op gelet met aandraaien of iets.Allereerst de lagers er uit gebrand:
Daar moet je inderdaad aardig lang voor heet stoken: https://www.youtube.com/watch?v=1vm-4VsWbqQ&feature=youtu.be
Vervolgens een willekeurige krukas gepakt uit me krukken bak:
Een rondslingerende carterpakking gepakt en blok dicht gemaakt:
Een keerring er op gegooid en erin getikt waarbij de randen kapot gegaan zijn (van de keerring):
En na dit alle gebeunhaas de volgende resultaten:
Compressie iets lichter dan normaal maar goh.. 10 minuten met zooi wat je ziet liggen..
Toen flink lopen bekken met de inlaat met als volgende resultaat (let op 18+ video):
Oordeel: Niet zo zeuren gewoon 1 aanschaffen en in elkaar pleuren met wat je ziet liggen monteren en rijden.
13 februari 2015 om 15:06 #150257Is gewoon goed spul dus idd.
Gr. Wim.
13 februari 2015 om 15:25 #150258Lennaert :
Oordeel: Niet zo zeuren gewoon 1 aanschaffen en in elkaar pleuren met wat je ziet liggen monteren en rijden.
Nu nog een filmpje dat je er nog op rijdt na 100km, Het is nu 1 op 2 dat het goed gaat en dus dat alle maten binnen de goede toleranties vallen.
Succes Lennaert
TICKLING BARN20 februari 2015 om 19:22 #150259dus bij jou sluit die el gewoon goed af?
appart.22 februari 2015 om 12:38 #150260Goed, het zit in elkaar. Tijd om er dan echt wat nuttigs over te zeggen.
Nadat er een scheur in de kleine carterhelft van het eerste Chinese carter kwam is er uiteraard een nieuwe carterset voor in de plaats gekomen, ik ben niet zo van het opgeven.
Daar heb ik de lagers uitgebrand, en ik heb een Chinese krukas met SKF lagers eringezet.
Kruk draaide meteen perfect vrij, de lagerpassingen zijn dus erg goed in orde en zitten mooi gecentreerd
Ik had exact dezelfde ervaring als Fons, lucht blies ik zo langs de inlaat. Om toch maar uit te sluiten dat het niet aan de Chinese krukas lag heb ik het andere Chinese carter maar in elkaar gezet met een Piaggio mix brom kruk en mix carterhelft. Ook bij deze blies ik de lucht er zo langs, geen verschil merkbaar.
Dus van mijn 2 carters en die van Fons is duidelijk dat de inlaat lekt, ik durf er wel een fles wodka op te zetten dat die van Lennaert net zo goed lekt alleen dat viel bij hem niet op omdat hij de cilinder al gemonteerd had toen hij ging blazen.
De inlaat sluit dus niet perfect af, maar opgeven staat hier zoals gezegd niet in het woordenboek dus ik ben gewoon verder gegaan met opbouwen, heb ook nog eens geblazen nadat alles gemonteerd was en toen leek hij wel goed af te sluiten inderdaad.
Dus heb ik het blokje maar onder mijn testframe gehangen om eens een rondje te rijden! En dat viel eigenlijk helemaal niet tegen. Het blok loopt gewoon stationair, trekt goed op dus ik heb eigenlijk geen klachten. Het enige wat opvalt is dat hij soms na lang stationair draaien of lang op lage touren draaien een paar seconden nodig heeft om weer goed op toeren te komen. Maar of dit aan het carter te wijten is durf ik niet met zekerheid te zeggen, wellicht is dit ook een gevolg van het feit dat de Chinese krukas dunnere wangen heeft = minder carterdruk.
Ik rijd hier ook met een vliegwiel van 1300 gram, ook niet echt bevorderlijk voor de gasreactie.
Zie ook het filmpje! Is nogal een lang filmpje dus pak even iets te roken erbij of zet een kop thee.
Mijn eigenlijke conclusie wat betreft dit carter neem ik zo rechtstreeks over uit het ad van van de week:
Ik keur deze set in ieder geval goed.
22 februari 2015 om 13:05 #150261Leuk verslagje Jos! Mooi dat het toch nog iets is.
22 februari 2015 om 13:10 #150262not too bad π
What cylinder did you assemble on that engine?
22 februari 2015 om 13:49 #150263Klinkt goed ja, dus mijn vertrouwen in de chinees is weer wat toe genomen
22 februari 2015 om 16:30 #150264Mooi filmpje ff langs de chinees geweest π
Ik vind wel dat hij nogal traag optrekt of lijkt dat maar zo..
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi22 februari 2015 om 16:40 #150265
Rick.Loopt nog best goed na alle verwachtingen. Voor de prijs lijkt het setje me wel oke.
Ook leuk dat ik niet de enige ben die een schroevendraaier in mijn balhoofd meeneem tijdens de testrit:D
22 februari 2015 om 16:43 #150266Mooi dat die het doet! Hopelijk krijgen de anderen ook een goed resultaat.
Dit is opzich ook wel een mooie carterset voor mensen die hem als zij-inlaatcarter willen gebruiken.
22 februari 2015 om 22:08 #150267Trekkracht is opzich in orde hoor. Ik rijd hier met een 80 poelie op een nog niet perfect afgesteld blok, ook nog eens met een 1300 gram wegend vliegwiel terwijl ik aan het inrijden ben π Dus vandaar dat het allemaal een beetje tam overkomt π
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.