Hulp gezocht in Leeuwarden (ciao brommer)

Home Forums Techniek Problemen oplossen Hulp gezocht in Leeuwarden (ciao brommer)

This topic contains 40 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Noflik 5 years, 6 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
  • #776654

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Ik heb alle informatie over mijn setup op mijn profiel gezet zo ver bekend.

    Mijn huidige sproeier is op het moment al 54.
    Mengsmering meng ik altijd zelf met 4liter benzine en 80ml olie, dat zou 2 procent moeten zijn dacht ik.
    Wat betreft die valse lucht, dat zou die pakking kunnen zijn waar ik eerder ook al een foto van plaatste.

    Het is nu zo dat als ik rijd dat hij behoorlijk inhoudt en op een gegeven moment een keer uitvalt.
    Maar als ik de choke indruk en ingedrukt houd, dan schiet hij weer vooruit en rijd ik weer fatsoenlijke snelheid.
    Starten met de choke ingedrukt doet hij dan weer niet, noem het er maar even bij, mocht het belangrijk zijn.

     

    #776662

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Met een Malossi filter zou sproeier 54 redelijk moeten lopen, als je dan nog steeds moet choken om op toeren te komen heb je waarschijnlijk een valse lucht probleem. Heb je de krukaskeerring al nagekeken?

    Het zou ook goed kunnen dat je brommer lucht trekt bij de decompressieklep op de cilinderkop, dat zou ook deels het ploffen verklaren.

     

    #776860

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Mijn kennis gaat ook maar tot zó ver en ik zou nu eerlijk gezegd niet meer weten hoe en waar ik zou moeten beginnen.

    Het zou mooi zijn als er iemand is die mijn Ciao na wil kijken en/of mijn Ciao kan maken voor mij (tegen vergoeding).
    Ik heb het niet al te ruim en wil liever niet de brommer meteen naar een winkel brengen aangezien ik daar meteen de hoofdprijs moet betalen..

    Ik heb SpeedBuxy een privé bericht gestuurd*

    #776876

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Wat ik uit jou pm ophaal is dat het blok beter een complete revisie kan hebben of zelfs misschien een nieuw carter als 1 van de draadeinden is dol gedraaid.
    Ik ben sowieso niet iemand die aan blok revisie doet anders had ik die service hier ook wel op het forum aan geboden. Ik ben al blij als ik spirit genoeg vind voor m,n eigen projecten 😀

    Jij kan het beste contact opnemen met De Brandweer of Florian hier op het forum.
    Deze mannen bieden wel blok revisie aan voor betaalbare prijzen.
    Maar je kan er ook voor kiezen om bv via marktplaats of hun een knap lopend elektrisch blokje te kopen.
    Want een contract punt blokje heeft wel meer onderhoud nodig dan elektrisch

    #776881

    super bravo.
    Bijdrager
    Berichten: 323

    electronisch compleet blok heb ik hier nog wel bij interesse stuur maar pb.

    #776887

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Ik ben bang dat een compleet blok wat te prijzig gaat worden voor mij op het moment, helemaal omdat ik er al zo veel geld in gestopt heb de laatste tijd..

    Maar ik heb een pm gestuurd, Super Bravo.

    #777115

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Heb inmiddels al het spul weer uit elkaar gehaald.

    Éen van de draadeinden was door gedraaid, dus die heb ik er af moeten forceren waardoor de cilinderkop + koppakking stuk is gegaan. Inmiddels heb ik een andere cilinderkop. De koppakking én de voetpakking lekten allebei terwijl ze er toch wel gewoon goed in zaten (metalen koppakking en papieren voetpakking).

    Helaas is het zondag vandaag, dus morgen maar even een nieuwe voetpakking kopen en het spul weer in elkaar zetten.

    Zou het kunnen zijn dat dit allemaal kwam door valse lucht die hij kreeg via deze pakkingen?

    #778574

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Gister bezig geweest met de brommer bij Noflik.
    Cilinder weer gemonteerd en blok onder de brommer gelegd.
    Bij het opbouwen gemerkt dat er een 23,5mm uitlaat onder zit die lekker aangeknepen was en door een gleuf lekte bij de cilinder, vandaar de zwarte meuk aan de onderkant.
    Stekker van de cdi zaten los en vielen er zo af, even aangeknepen dus die zitten ook weer vast.
    Blok startte zonder moeite en liep prima, kleine dip van stationair naar vol gas, denk ik een afstel probleempje.
    Ik heb noflik geadviseerd om een passende uitlaat kopen en het filter uit de leiding te halen.
    Helaas viel de brommer vandaag weer uit.

    Binnenkort maar weer even kijken als de onderdelen binnen zijn.
    Meedenken word nog altijd gewaardeerd  😆

    #778591

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Als ik een beetje de geschiedenis teruglees zal de brandstof die in de tank zit ook wel niet al te vers meer zijn, dus dat filter had wellicht zeker geen overbodige luxe geweest. Waarschijnlijk is de sproeier of het buisje dat naar de vlotterbak gaat nu verstopt met troep.

    #778657

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Bedankt voor het plaatsen van de update, SuperSi.

    De benzine was gewoon schoon en vers, in hoe verre je benzine vers kan noemen.
    Inmiddels heb ik wel het orginele luchtfilter terug geplaatst en de orginele sproeiermaat (48).

    Nu start hij gewoon weer zonder problemen, echter valt hij nu vrijwel gelijk uit.
    Kan ‘m nog wel wat aan de praat houden voor een minuut of 2 met wat gas, maar valt daarna weer uit.

    #779458

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Update over mijn Ciao.

    Ik had besloten om de brommer maar weg te brengen vanwege tijd gebrek.
    Dit heeft gelukkig tot resultaat geleid en rijd ik inmiddels weer lekker op de Ciao rond.

    Er is een nieuwe carburateur in gekomen, de 12/10 is vervangen voor een 13/13 met sproeiermaat 50.
    Daarnaast heeft de brommer een kleine beurt gehad en loopt dus weer perfect.

    Iedereen bedankt voor het meedenken en SuperSi bedankt voor je hulp aan huis!

    Mooi dat het opgelost is. Mocht je in de toekomst andere problemen hebben kun je hiervoor een nieuw topic aanmaken. -Daan

11 berichten aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)

Het onderwerp ‘Hulp gezocht in Leeuwarden (ciao brommer)’ is gesloten voor nieuwe reacties.