Hulp gezocht in Leeuwarden (ciao brommer)

Home Forums Techniek Problemen oplossen Hulp gezocht in Leeuwarden (ciao brommer)

Dit onderwerp bevat 40 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Noflik 10 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
  • #776371

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3661

    Je schreef dat je een filter in de leiding had geplaatst, die zou ik eerst eens weghalen voordat je verder gaat experimenteren. Banjo filter hoort er uiteraard wel gewoon in.

     

    #776376

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Ga ik dat eerst proberen, maar hij heeft toch een goede maand zonder problemen gereden met dat filter in de leiding. Ook heb ik een malossi luchtfilter met van dat schuim er in. Ik heb die metalen gaasjes tussen het luchtfilter en de carb er uit gelaten omdat hij niet lekker liep daar door. Is dat een probleem? Aangezien er wel troep in het luchtfilter zat.

    #776389

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2398

    Met gaasjes/zonder gaasjes vraagt om een iets andere afstelling van sproeier. Denk eerder dat het daardoor dan niet helemaal lekker liep.

    Je hebt de carburateur er nu vaak genoeg afgehaald om te zien of de troep uit je filter ook in je carburateur terecht komt. Een schoon filter is natuurlijk wel zo fijn, maar door een vies filter smoort hij niet plots na 200m.

    Het filter kan na verloop van tijd natuurlijk wat verzadigd raken en daardoor minder goed doorlaten. Als het probleem zich blijft voordoen zonder filter in de leiding controleer dan eens staat van je cilinder en zuiger.

    #776432

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Ik heb vandaag een nieuwe brandstofleiding geplaatst zonder filter er tussen (wel banjofilter).
    Dit heeft helaas geen enkel resultaat geleverd.

    #776436

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2398

    Dan wordt het toch wel lastig en wat meer giswerk. Je vlotter blijft niet heel toevallig hangen? En je drukt de benzineslang niet toevallig plat met het monteren van de kap? Dat is het laatste wat ik kan bedenken wat betreft de benzinetoevoer.

    Dus gaan we verder met gissen. Heb je een warmloper gehad? Controleer de staat van je cilinder en zuiger eens?

    Elektra kan wel eens lastig doen als alles warm wordt (lijkt me stug na 200m maar toch..) Controleer de bedrading van je ontsteking eens en vervang je bougie.
    Als je CP hebt kan het nooit kwaad deze nog eens af te stellen, dan kan je gelijk de bedrading achter het vliegwiel controleren.

    Misschien hebben anderen nog ideeën?

    #776454

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Benzineslang wordt niet dicht gedrukt, gebeurt namelijk ook als ik testrit maak zonder kappen er op.

    Ik heb een tijd geleden wel een warmloper/vastloper gehad, toen zijn direct de cilinder, zuiger en zuigerveren vervangen samen met de bougie. Kan het niet komen door een verkeerde warmtegraad van bougie misschien?

    Ik heb begrepen van iemand die eerder hier op gereageerd heeft dat ik geen cp heb. Het is een elektrisch blok (2005).

    Het mooist zou zijn als iemand samen met mij mee kan kijken..

    #776469

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 2518

    Nee dat kan niet……. ik bedoel, dat het door je bougie kan komen.
    Misschien is het handig om buiten Leeuwarden hulp te zoeken, maar ik begrijp dat je niet verder komt dan twee honderd meter dus dat is lastig.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #776475

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Oke, goed om te weten.

    Ja daar heb ik ook wel aan gedacht, maar dan heb ik het probleem dat ik mijn brommer daar niet krijgen kan. Vandaar dat ik iemand dichtbij zoek.

    #776541

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 1560

    Ik heb het de komende week druk, daarna ga ik op vakantie.
    Mocht het halverwege augustus nog niet gelukt zijn wil ik best een keer langs komen en een poging wagen.
    Speedbuxy woont ook in ljouwert dus misschien kan je die beste man eens vragen.

    #776580

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Ik heb inmiddels weer een paar kilometer op de ciao mogen rijden.

    Ik heb nogmaals de carburateur volledig schoongemaakt en kwam toch nog een klein vuiltje tegen, nu zou hij toch echt wel brandschoon moeten zijn. Echter stond ik nu net weer stil met het zelfde probleem. Hij viel nog niet uit maar ik kon nog maar iets van 15kmpu rijden.

    Ook merkte ik op dat er een klein beetje stroopachtige troep uit de uitlaat komt.
    Heel soms bij het starten of uit zetten van de brommer komt er ook een knal (niet hard) uit de uitlaat, lijkt mij verkeerde afstelling?

    #776583

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2398

    Een plof uit de uitlaat kan duiden op een probleem met de ontsteking. Dit wil wel eens de kop op steken als het blok wat warmer wordt. Omdat je na 200m stil stond had ik het alleen niet verwacht. Heb je elektrische ontsteking of contactpunten?

    De stroop die je omschrijft is waarschijnlijkheid onverbrande meuk in combinatie met kool. Niet zo spannend en zeker niet onwaarschijnlijk als je ‘m al vaak hebt proberen te starten zonder succes (of 200m verderop stil staat).

    Als je toch weer een vuiltje tegenkomt in de carburateur werken je filters misschien niet lekker en laten ze troep door. Maar je hebt net een nieuw banjofilter gemonteerd toch of ben ik even in de war?

    #776596

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Ik merk dat hij nu elke keer een klein knalletje maakt zodra ik ‘m start, niet (meer) als ik ‘m uit doe. Ik heb me laten vertellen dat ik een elektrische ontsteking heb.

    Wat betreft die stroop, dat viel me ook al een keer op voor deze ellende allemaal begon, dat is er al een tijdje. Slipt de uitlaat oid daar niet vol van?

    Ik heb zo’n malossi luchtfilter met van dat schuim er in, maar dat schuim is kleiner dan de opening en aan de zijkanten kan dus gewoon troep naar binnen komen..

    Wat ik net ontdekt heb is dat als ik rij en ik voel dat hij niet op snelheid komt, dan houdt hij enorm in. Dan houd ik de choke even ingedrukt en dan schiet hij er ineens weer vandoor alsof er niks aan de hand is. Dat snap ik ook niet helemaal.

    #776606

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 1560

    Ik denk dat je dan toch ergens valse lucht trekt.

    Die dikke stroop kan ook teveel olie zijn.
    Meng je zelf? en wat is je mix verhouding dan.
    Voor zover ik weet is er geen meng pomp in leeuwarden

    #776620

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2398

    Te rijke afstelling, slechte verbranding zouden oorzaken kunnen zijn van wat je beschrijft.

    Je hebt elektrische ontsteking dus geen rubber in het vliegwiel (even ter controle)?
    Wat is je setup; cilinder, carburateur, carters, uitlaat, filter?
    Wat is je afstelling; sproeier?
    Je kan nogmaals een nieuwe bougie proberen. Welke kunnen we je vertellen aan de hand van je setup.

    Dit bedoel ik niet verkeerd: Ik probeer je graag verder te helpen op afstand en wil er best mee doorgaan. Maar denk dat het inderdaad verstandig is om hulp te zoeken zoals je dit topic ook bent begonnen. Het gaat nu af en toe alle kanten op maar het wordt er niet veel duidelijker van, zowel voor jou en ons niet 🙁

    #776629

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 9969

    Een Malossi filter is 3x niks voor jou setup. Geeft veels te veel lucht door.
    Mijn advies is om een origineel brom filter te kopen, online of bij lammert de vries.
    En koop daarbij ook sproeier 52 – 54. Grote kans dat hij dan goed loopt.
    Je zal nu wel een veels te kleine sproeier hebben voor het Malossi filter en daarom smoort hij in de lucht en rijd hij op de choke ook even wat beter.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)

Het onderwerp ‘Hulp gezocht in Leeuwarden (ciao brommer)’ is gesloten voor nieuwe reacties.