Hulp gezocht in Leeuwarden (ciao brommer)

Home Forums Techniek Problemen oplossen Hulp gezocht in Leeuwarden (ciao brommer)

This topic contains 40 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Noflik 5 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
  • #776276

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds afgelopen weekend problemen met mijn brommer.
    Zodra ik begin te rijden gaat alles gewoon goed en niks aan de hand, tot hij na zo’n 200 meter ”uitvalt”
    Hij bromt nog wel wat als ik gas geef, maar dat is niet het motortje dat loopt. Ook als ik mijn gashendel volledig open houd terwijl hij uitvalt en ik nog rol, dan sputtert hij nog wel eens na, dan pakt hij weer één tel en dan stopt het weer.

    Carburateur heb ik inmiddels al voor de 100ste keer schoon gemaakt en ik zit inmiddels echt met mijn handen in het haar.

    Aangezien ik alleen de basis wat begrijp, zoek ik iemand die eens naar mijn Ciao zou willen kijken.

    Alle hulp is zéér gewaardeerd!

    (Filmpje waarop te horen is hoe hij uitvalt en nog even na ”sputtert”
    https://www.youtube.com/watch?v=kYMOb3J8wZA

    #776283

    Heinz
    Bijdrager
    Berichten: 21

    Klinkt als ontsteking, mits je contactpunten hebt, waarschijnlijk puntjes bijstellen, nieuwe bougie er in en je kunt er weer tegen aan

    Wheely all the way!
    #776291

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Bedankt voor je reactie, Heinz Doofenshmirtz.

    Ontsteking en contactpuntjes afstellen etc. gaat mijn kennis te boven en wil ik liever zelf niet aan beginnen. Voor het geval ik het alleen maar erger maak, haha.

    Ik hoop dat iemand zich nog aanmeldt om even te willen kijken.

    #776293

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Tenzij de motor vervangen is, heb je elektronische ontsteking. Geen contactpunt probleem dus.
    Er is vast wel iemand in de buurt die je kan helpen (ik zit helaas aan de andere kant van het land). Je hebt de carburateur schoongemaakt dus die sluiten we even uit. Kan het probleem nog steeds in de brandstof toevoer zitten. Verstopte benzinekraan bijvoorbeeld. Trek de slang eens van de carburateur, zet de kraan open en bekijk hoe snel de benzine doorstroomt.
    Kraan demonteren en schoonmaken is niet zo ingewikkeld, op de juiste manier terug monteren kost wel eens wat meer moeite.

    #776301

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Ik woon in Leeuwarden en wil je evt wel eens bijstaan als je er niet uitkomt.
    Maar je filmpje en beschrijving neigt 100% naar wat Fons ook al zegt.
    De toestroom van de benzine naar je carb is te laag waardoor hij binnen 200m zonder benzine komt te zitten.
    Dus zeer waarschijnlijk is je benzine kraan verstopt.

    #776302

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Ik heb zo’n 4 weken geleden nog het kraantje plus filters allemaal schoongemaakt. Als ik de slang er af haal en het kraantje open zet, dan stroomt het er mooi snel uit. Ik denk dan zelf ook niet dat dat het probleem is..
    Er zat wel allemaal troep in het luchtfilter(zand achtig) gemengd met benzine. Maar na dat schoongemaakt te hebben bleef het probleem zich voordoen.

    #776312

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Heb je het banjo filter en sproeierbuisje in schoongemaakt?
    Vlotternaaldje eruit gehad en dat kanaaltje ook goed schoon?

    Ik beaam wat de andere zeggen, dat het alles weg heeft van een brommer die zonder benzine komt te zitten. Je zou nog eens het vlotterbakje eraf kunnen halen en dan kijken of de benzine ook goed door de carburateur stroomt.

    #776316

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Twee maanden geleden heb ik de carb ook schoon gemaakt en toen ontdekte ik dat het banjofilter zijn beste tijd gehad had. Op aanraden van Lammert de Vries (scooterwinkel) heb ik toen een filter in de leiding geplaatst en het banjofilter er uit gelaten. Maar die moet dus gewoon sowieso terug?

    Wat betreft het schoonmaken, ik heb alle gaatjes en tunneltjes schoon gemaakt en een ijzerdraadje door heen gedrukt. Maar het is wel een goed idee om eens te kijken hoe de benzine door de carb loopt! Dat zal ik nog eens proberen.

    #776319

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Zuigt je benzine tank niet vacuum?

    #776321

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3787

    Een extra filter in de benzineleiding kan ook het probleem opleveren dat er niet genoeg brandstof in de vlotter komt, ik heb dit met snellere setups regelmatig ervaren. Een Ciao heeft geen brandstofpomp dus de druk in de brandstofslang is laag, een filter zorgt voor een nog lagere druk en dat kan tot dit soort problemen leiden.

    Overigens is het idee van SuperSi ook een goede, dit zou het ook best eens kunnen zijn en kun je makkelijk uitsluiten door eens een rondje zonder tankdop te rijden.

    #776357

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Vandaag even tijd kunnen vinden om er naar te kijken en grote kans dat ik het probleem gevonden heb. Nu hopen dat het alleen de pakking is, heb nog geen maand geleden nieuwe cilinder met zuiger er in gezet..

    #776360

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Deze zwarte aanslag komt denk ik eerder van de uitlaat die niet helemaal om de flens zit.
    Dan gaat de inham die erin zit om de uitlaat te laten klemmen lekken.
    Daarbij past jou probleem ook niet bij een lekke pakking. Dat van jou klinkt zoals al eerder gezegd 100% als een benzine toevoer probleem.

    #776361

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Ziet er inderdaad uit als een lekke pakking.

    Gebruik voor de voet altijd een papier pakking, eventueel zelf geknipt.
    Voor de kop altijd een nieuwe aluminium.

    #776363

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Ik krijg de uitlaat er ook niet verder overheen, dan zou ik ‘m met een hamer wat verder moeten tikken maar wil niet dat er iets breekt..
    Het is niet zo zeer zwarte aanslag, het is echt nat en zodra de uitlaat warm is hoor ik het sissen.

    Ik heb ook een papieren voetpakking en de koppakking is aluminium, deze zijn ook allebei vernieuwd bij het plaatsen van de nieuwe cilinderset.

    Wat de blokkade van benzinetoevoer dan veroorzaakt weet ik echt niet, het loopt mooi door de slang en door de carb. Zou mijn sproeiermaat dan te klein zijn?

    #776364

    Noflik
    Topic starter
    Berichten: 40

    Ik heb ook geprobeerd te rijden met de tankdop er even uit, helaas zonder resultaat.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)

Het onderwerp ‘Hulp gezocht in Leeuwarden (ciao brommer)’ is gesloten voor nieuwe reacties.