How to: Uitlaat Opknappen

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Uitlaat Opknappen

This topic contains 68 reacties, has 31 deelnemers, and was last updated by JayL 11 years, 10 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 61 tot 69 (van in totaal 69)
  • Gebruiker

Daan777
    Moderator

De jachtlak is heel heeeeel duurzaam, mag ook wel voor de hoge prijs.
    Motip is kwalitatief bagger, komt al snel van je bocht afbladeren, doet de jachtlak dus niet!

Olie gebruiken enzo moet iemand anders nog even op reageren, heb ik nooit gedaan.

JayL
    Bijdrager

Als je met de gasbrander over de uitlaat gaat duurt t redelijk lang voordat ie bruin wordt, vooral op grote oppervlaktes is het een langdurig proces. Door er olie op te smeren wordt het proces bevorderd.
    Het resultaat is een licht bruinachtig metaal kleur op de gehele uitlaat ipv een half blinkende metaal kleur.

Ik vind het eerste het mooist, en daarom doe ik dat ook :thumb

@VeldMuijz Door de gehele uitlaat in de oven te stoppen, heb je een geleidelijkere inkleuring πŸ˜‰

@BartusMan MOET niet, mag πŸ˜‰

sjaak trekhaak

ik heb mijn simo racing helemaal van z`n roest ontdaan en doe em gewoon elke dag als ik erop heb gereden ff met een kwast olie insmeren op het gedeelte vanaf de flens tot halverwege de bocht omdat de uitlaat daar gewoon het warmste word ,heb ook een keer de hele uitlaat ingesmeerd maar dat was niet zo`n succes omdat de rest van de uitlaat gewoon niet warm genoeg word om de olie te verbrande dus blijft er allemaal zand enzo opplakken ,zal straks ff foto poste.

JayL
    Bijdrager

@Sjaak trekhaak Dat klopt wat je zegt. Daarom moet je hem na t insmeren in de oven laten bakken, blanke lak erover heen en dan pas gaan rijden πŸ˜›

sjaak trekhaak

ja maar blanke lak en olie gaan volges mij toch niet samen ,ik blijf het gewoon zo doen ,is een kleine moeite om ff met een kwast erover heen te gaan.

barry
    Donateur

Ik brand de uitlaat helemaal oranjegloeiend met de roofingbrander,gaat zeer snel.Daarna parelstralen.Dan neem ik hem met een doek vast & spuit hem met hittevaste lak.Dit laat ik een uurtje drogen op kamertemperatuur.Dan de oven in voor een uurtje op 160Β°.Na afkoelen spuit ik hem met hittevaste vernis.Terug een uurtje drogen & weer de voorverwarmde oven in op 160Β°.Lak komt er zo absoluut nooit meer af.

JayL
    Bijdrager

Dat spul, Ruwa Jachtlak, kan die ook zo over Blanke Hittebestendige Motip geverfd worden? Niet dat ie ineens gaat bubbelen πŸ˜›

venner90
    Bijdrager

resultaat is goed!
    ben dik te vrede! πŸ™‚

JayL
    Bijdrager

Trouwens, bij mij begint de Ruwa jacktlak al af te bladeren na 2 keer rijden…. Hoe komt t dat het bij jullie niet gebeurd?

9 berichten aan het bekijken - 61 tot 69 (van in totaal 69)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.