How to: Uitlaat Opknappen

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Uitlaat Opknappen

This topic contains 68 reacties, has 31 deelnemers, and was last updated by JayL 14 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 69)
  • Gebruiker
  • #123959

    Jelle89

    How To: Uitlaat opknappen.

    Wat heb je nodig:
    :! Iacca zegt, òòk een uitlaat is wel handig…..:P

    – Eventueel verfafbijt
    – Schuurpapier 100, 400
    – Gasbrander
    – Hittebestendige blanke lak

    Eerst zag mijn uitlaat er zo uit:

    Stap 1: Eerst moet jij je oude lak eraf halen, dit kan met verfafbijt, maar ook met schuurpapier.
    Doe je het met schuurpapier, dan begin je eerst met grof schuurpapier (100) en dan wat fijner (400). Als je nog een mooier resultaat wilt, pak je waterproof schuurpapier 600 met wat water. Zo hoort ie ongeveer eruit te zien:

    Als je tevreden bent over het schuurwerk kan je naar stap 2 gaan.

    Stap 2: Pak een gasbrandertje en ga over de lasnaden heen.
    Dit doe je door hem op een naad te zetten. Na even wachten verschijnt de lasnaad op dat punt. Zodra je hem breed genoeg vind. (hoe langer je op 1 punt blijft hoe breder die wordt) dan ga je met de brander een stukje verder de naad op. Dus bijvoorbeeld naar onder. Nu duurt het maar een paar seconden voor de naad verschijnt daar. Zo ga je heel het rondje om. En je verplaatst steeds als hij even dik is als het al gedane stuk.

    Stop nooit midden in een lasnaad maar maak ze altijd helemaal af. Als je ze niet mooi vind gelukt neem je gewoon fijn waterproof schuurpapier en je schuurt ze er zo weer af en dan kan je het weer op nieuw proberen. Het kost wat oefening maar dan heb je ook wat. Klaar? Dan kan je verder naar stap 3.

    Stap 3: Als de naden mooi zijn geworden kan je beginnen met de hittebestendige blanke lak. Dit kan je direct nadat je de naden hebt gedaan erop spuiten, pas wel op, want de uitlaat is nog erg heet. Doordat de uitlaat heet is brand de lak er lekker in. Spuit een flink aantal lagen erop. Pak af en toe de brander er even bij om het oppervlak wat te verhitte, zodat de lak er goed in trekt. Daarna nog een paar lagen en dan kan je genieten van het resultaat…

    Oja..:P..het is dezelfde uitlaat..:P..

    en als alles dan droog is kan met een hamertje ofzo even tegen de uitlaat aan tikken, en dan valt er allemaal rotzooi en roet uit wat in de uitlaat is vast blijven hangen, maar omdat het nu zo heet is geworden, kan je alles er zo uit tikken..;)..

    (EDIT: het lukt goed bij de ninja, maar ik weet niet of het ook goed lukt bij andere uitlaten..)

    #133784

    R.oel !

    eej jelle, opzich netjes gedaan !! aleen die lasnaden zijn wat te breed vind ik..:?
    maarja eigelijk moet ik m maars int echt zien, kan k nog van mening verandere he..hehe

    #133785

    timschilders
    Bijdrager
    Berichten: 1016

    ziet er goed uit, bedankt, ga het ook maar eens proberen met de bandsnake.

    waar haal jij de hitte bestendige blanke lak? hier bij de bouwmarkten hebben ze het neit

    #133786

    Cafy
    Bijdrager
    Berichten: 122

    bij de gamma moeten ze toch wel hitte bestendige blanke lak hebben? 😮

    #133787

    timschilders
    Bijdrager
    Berichten: 1016

    ja we hebben alleen een formido:D

    #133790

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    is het niet verstandig om een uitlaat die nog bijna nieuw is met blanke lak in te spuiten? Of gaat een beetje roest dan onder die lak door?

    #133791

    KennyVespa
    Bijdrager
    Berichten: 1478

    is juist tegen roest en dat kom er dan egt niet onder door heb ik bij de leo handmade ook gedaan en heb nog steeds geen roest 🙂 jah aleen op de bocht een beetje maar verder niet

    #133792

    Jelle89

    een nieuwe uitlaat wel..dat beschermt extra tegen vuil en roest volgens mij..en bij brommerboeren en scootershops krijg je het ook..(hier in limboland wel)

    #133793

    Jelle89

    nou nog een foto als hij helemaal in elkaar zit en af is..:D..

    nou kan je genieten:D

    #133795

    Ties
    Bijdrager
    Berichten: 767

    hmm bij mijn handmade werden de lasnaden idd te breed, en toen heb ik volledige uitlaat met gasbrander verhit,
    vervolgens nog even ingesmeerd met versnellingsbakolie
    kleurde die prachtig bij!

    #133796

    Olivier
    Bijdrager
    Berichten: 88

    Dit ga ik binnenkort ook doen met mn handmade!

    #133798

    Olivier
    Bijdrager
    Berichten: 88

    Net ff geprobeerd, gaat aardig..

    alleen toen was het gas op!

    Heb er daarna ook nog ff olie op gedaan (2t) maar toen werd het nogal bruin/zwart.

    wel mooi dit! als ik weer gas heb dan fix ik zo die hele uitlaat.

    #133800

    Jelle89

    niet overal lasnaden zetten, eers goed schuren dat ie kaal is..bij mij werke het beste zonder olie..heb even een stuk met geprobeerd maar daarna weer direct met waterproof 600 eraf gehaald..

    #133801

    Olivier
    Bijdrager
    Berichten: 88

    Vind zo heel je uitlaat doen veel mooier dan heel je uitlaat gepolijst en een paar strepen.

    Dus zodra ik weer gas heb ga ik hem even helemaal warm stoken!

    #133802

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Hé Jelle,mooi werk geleverd,kan ik hem terug hebben voor 40 dollars????:pest 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 69)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.