How to: Start onderbreker op je CP Ciao!

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Start onderbreker op je CP Ciao!

Dit onderwerp bevat 46 reacties, heeft 31 stemmen, en is het laatst gewijzigd door gilera-citta.com 3 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
  • Gebruiker

de papkarre
    Bijdrager

Ronn :
    maar ik snap dat hele principe niet van die draad als je die door de schakelaar haalt hoe haalt die dan de vonk weg

en ik heb geen lamp meer iemand een idee waar ik die kan plaatsen?:P

stroomt kiest altijd de makkelijkste weg(met de minste weerstand) en dat is nou de schakelaar

Juulie
    Bijdrager

bobbie88 :

BoCiao :
    Dus als ik het goed begrijp kan je dit ook met een sleutel schakelaar? Dus dan heb je in prencipe een conctact slot 😉 Wel veilig xD

Dat klopt inderdaad, alleen het jammerlijke is dat je hem niet daarmee kan aanzetten zoals bijvoorbeeld met een scooter;) je moet dan wel je sleutel erin hebben zitten en omgedraait hebben voordat je hem kan aanrennen:P Maarja, het is wel grappig toch?

Misschien een beetje late reactie maar toch misschien voor iemand die het wel wil met een sleutel ik heb thuis ook nog twee contact slotjes liggen die je gewoon met een sleutel om kan draaien voor de gene die dat wil die kan je vaak gewoon bij een auto zaak zoals misschien iemand kent (brezan, of auto plex) misschien een leuk idee:con

kevin_oet_vilt
    Bijdrager

Kwafo :
    als je nu een klein gaatje voorin het voetkapje maakt kun je daar een klein drukschakelaartje in zetten, je voet erop en hij doet het niet meer

(komt nu net pas in mij op maar lijkt me ideaal, daar ga ik mijn begrenzer ook monteren 😉 moe tje alleen opletten bij het erafhalen van de kap, maar daar kun je wel iets op verzinnen)

en als je dan het gaatje maakt op een goede plaats plak dan het kopje van een kruisschroef erop met Locktight.
    dan valt het nog minder op.
    als je hem dan induwt ldoet hij het niet meer en lijkt het net of er gwn een schroef zit 😀

LeMoN
    Bijdrager

Ik ga er ook een maken met sleutel, doe het gelijk op een dashboardje voor me citta, zodra het af is laat ik het resultaat wel zien!

N!CKs

okej, wil het wel eens zien:D

brb, waar halen jullie die contactslotjes met sleutels:?

LeMoN
    Bijdrager

Bij de locale elektronica winkel!

Korenberg
    Bijdrager

Heeft iemand deze foto’s nog misschien:con

Dit lijkt mij ook wel handig:)

FonS
    Bijdrager

:! jij hebt geen CP ciao !

(=contactpunten) maar je hebt elektronische ontsteking 😉

kun je ook een startonderbreker op maken, die moet dan op de groene draad

hansieb
    Moderator

Zal even foto’s maken hoe mijn startonderbreker ( killswitch ) zit, op ELEC of CP maakt niet uit

Korenberg
    Bijdrager

Dus dan kanje ipc gewoon een draad pakken(de groene dus)

En die tussen zon sleutel schakelaartje zetten?

Teminste, zo simpel zie ik het:P

hansieb
    Moderator

Bij contactpunten heb je maar 1 draad die naar je bobine gaat vanuit je blok.

Ik heb een killswitch waar 2 draden uitkomen

1. WIT DRAAD / ROOD draad ( heb ik als + genomen op het plaatje rood draad )
    2. ZWART DRAAD ( heb ik al – genomen op het plaatje zwart draad )

TECHNISCH achtig beun schema :lol

Links witte draad en rechts zwarte draad

Witte draad heb ik verlengd met kroonsteentje en gaat over in een rode draad + naar de bobine

Het andere draad wat OP de rode draad connector is namelijk je normale DRAAD uit je blok de + uit je blok en de + van je killswitch zitte op 1 connector en die zit weer op je bobine

Het zwarte draad oftewel de – die kortsluiting maakt zit op een plek waar kaal metaal zit, ik heb hem netjes achter me koplamp boutje gedaan

BIJ electronische ontsteking hoef je maar 1 ding anders te doen , en dat is de RODE + draad van de killswitch op de GROENE draad te zetten van je CDI

LeMoN
    Bijdrager

je kan dus gewoon dat groene draad van je cdi doorknippen zegmaar, beetje afstropen en dan alles weer aan elkaar solderen?

Rickv70
    Bijdrager

Hoi,

De foto’s doen het niet meer 🙁

TvA Tuning
    Bijdrager

hoooi..:D

ik wil dit ook graag gaan maken maar een probleem.
    de foto”s doen het niet meer.
    kan iemand hier miss even naar kijken?

Bedankt 😉

Houtblok33
    Bijdrager

ik heb eigelijk dezelfde vraag als de vorige, zou iemand ervoor willen zorgen dat de foto’s het doen?

bvd

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.