How to: Start onderbreker op je CP Ciao!

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Start onderbreker op je CP Ciao!

This topic contains 46 reacties, has 31 deelnemers, and was last updated by gileracitta.com 7 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
  • Gebruiker
  • #137731

    joey636
    Bijdrager
    Berichten: 1340

    idd het is zeker mogelijk maar dan moet je volgens mij de groene draad hebben maar dat weet ik niet 100% zeker

    #137762

    bobbie88
    Topic starter
    Berichten: 472

    Ik heb voor 5euro bij de praxis een bak gekocht met iets van 100 van allemaal van die verschillende stekkertjes, en er zat zo’n tang bij om ze dicht te knijpen! Die tang zal niet super kwaliteit zijn maarja, zolang het werkt vind ik het prima! Dus zo kom ik aan die stekkertjes, maar ik denk dat je ze ook wel in kleinere hoeveelheden kan kopen, misschien zelfs wel per stuk maar dat weet ik niet zeker!
    Edit: Was nog vergeten antwoord te geven op je vraag! Je hebt inderdaad alleen het rechter stekkertje nodig op de bovenste foto! En bij dat stekkertje op de onderste foto moet je goed opletten dat het gat groot genoeg is zodat die bout van je voorlicht erdoorheen kan!

    #137782

    Rickvd
    Bijdrager
    Berichten: 58

    Iemand anders die weet hoe het bij een Elek Blok moet? Alvast bedankt

    #137785

    Onkruidzaaier
    Bijdrager
    Berichten: 224

    Ja, je moet een van je draden naar je CDI onderbeken… (moet je ArvidW even PM-en… of misschien leest ie dit wel…)

    Die weet welke draad je moet onderbreken.

    #137786

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    Hetzelfde als op contactpuntontsteking alleen moet het kabeltje bij de groene ๐Ÿ˜‰
    Daar is zelfs extra plaats voor ๐Ÿ™‚

    #138975

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Contactslotje op je Veps is idd. errug handy….

    Heb er op m’n Cittaatje ook eentje zitten, รจn op m’n Caminootje ook…..;)

    Rare is dat ik het destijds aan iedereen heb uitgelegd, en ze leken het niet te snappen….!

    Zo onduidelijk was ik toch niet?

    Naja, het werkt goode…;)

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wรฉl dick!
    #138976

    bobbie88
    Topic starter
    Berichten: 472

    Ik heb het nu ook op mijn elektronisch ontstoken blokje zitten. Precies hetzelfde idee, alleen dan moet je een draadje vanaf het groene draad wat uit je blok komt aftakken, en deze op dezelfde manier als hierboven beschreven aansluiten..

    #139158

    danno
    Bijdrager
    Berichten: 1

    dit is toch alleen zo met een origineel piaggio carter de groene draad, want volgens mij is het bij bijvoorbeeld polini carters met elek ontsteking de rode draad ๐Ÿ˜‰ ik heb namelijk een elektronische begrenzer gemaakt, werkt volgens het zelfde principe, alleen dan nog met een condensator tussen de bobine en de schakelaar, waardoor je nog wel kan starten en rijden, maar begrensd ๐Ÿ˜€

    #139160

    sjefke
    Bijdrager
    Berichten: 51

    ik heb het gister ook gemaakt
    2 keer deed ie het daarna niet meer:S
    toen heb k alles opnieuw vervange stekkertjes en draad maar hij doet het niet meer:S

    #139162

    Vincent Vario
    Bijdrager
    Berichten: 452

    Rickvd :
    Iemand anders die weet hoe het bij een Elek Blok moet? Alvast bedankt

    Bij een elektronisch blok moet het hetzelfde als boven beschreven, maar dan niet met het draad naar de bobine maar 1 van de 3 die naar het cdi gaan

    Je moet degene hebben waar het hoogste voltage op staat. Als je die van de stator neemt, (dat kleine ding in je ontsteking) sloop je de boel en kan je een nieuwe ontsteking halen. ( op het draad wat vanaf de stator komt staat zo`n 1 tot 2 volt)

    #139172

    stefanp
    Bijdrager
    Berichten: 52

    sjefke :
    ik heb het gister ook gemaakt
    2 keer deed ie het daarna niet meer:S
    toen heb k alles opnieuw vervange stekkertjes en draad maar hij doet het niet meer:S

    je brommer deed het niet mee?
    of wat:P wat je eigenlijk doet is je vonk laten ontsnappen voordat hij bij de bougie aankomt, dus wanneer hij nog op een laag voltage zit, dus als je hem wilt begrenzen zet je een condensator ertussen die een bepaalde tijd nodig heb om te ontladen, zo komt zo brommer niet meer op zijn hoge toeren en loopt dus rustig, echter de politie kent deze trucjes en gaat bij verdenking je brommer innemen en onderwerpen aan een technische keuring. plus dat het heeel veel afstelwerk is om hen netjes te laten lopen met een begrenzer ertussen(zodat de politie niks vermoed)

    #139844

    michiel ciao
    Bijdrager
    Berichten: 106

    ik heb het anders gedaan ik heb gewoon het draad wat uit me brok komt op een schakelaartje aangesloten en van me schakelaar weer een draad naar me bobine gedaan.
    dat werk ook perfect:P

    #139941

    kapot
    Bijdrager
    Berichten: 531

    Is wel wat omslachtig.

    #140450

    Ronn
    Bijdrager
    Berichten: 63

    maar ik snap dat hele principe niet van die draad als je die door de schakelaar haalt hoe haalt die dan de vonk weg

    en ik heb geen lamp meer iemand een idee waar ik die kan plaatsen?:P

    #140842

    Ronn
    Bijdrager
    Berichten: 63

    Ronn :
    maar ik snap dat hele principe niet van die draad als je die door de schakelaar haalt hoe haalt die dan de vonk weg

    en ik heb geen lamp meer iemand een idee waar ik die kan plaatsen?:P

    iemand?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.