How to: Rollerbank boetes 2008/2009

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Rollerbank boetes 2008/2009

This topic contains 74 reacties, has 48 deelnemers, and was last updated by ronreniers 14 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 75)
  • Gebruiker
  • #143730

    Peter.S
    Bijdrager
    Berichten: 176

    Minister Eurlings van Verkeer heeft gezegd dat hij de komende tijd veel strenger wil laten controleren op opgevoerde brommers. De kans op een bekeuring wordt dus nog veel groter. Wie daar geen zin in heeft, zorgt dat zijn brommer in originele staat is. Tweewielerbedrijf Boss Scooters kan dat voor elkaar maken.

    Bromfietsers benaderen ons daar al voor. Mensen vinden het na een derde boete op rij wel welletjes en kiezen eieren voor hun geld. En dat is precies waar de overheid op uit is. Ook BOVAG, de brancheorganisatie waarbij het tweewielerbedrijf is aangesloten, steunt minister Eurlings in de strijd tegen het opvoeren. BOVAG-tweewielerwinkels mogen namelijk geen opvoersetjes verkopen en geen bromfietsen opvoeren, als die bromfietsen op de openbare weg gebruikt worden.

    Brommer kwijt.

    Wat voor boete kun je dan krijgen? Dat hangt er vooral van af hoe hard je brommer gaat als gevolg van het opvoeren. Bij een controle kan de politie dat testen op een rollentestbank. Is de opgevoerde snelheid tot en met 10 km/h te hard, dan krijg je een prent van 35 euro. Een overschrijding tot en met 15 km/h levert een bon van 50 euro op. Bij een snelheid vanaf 16 km/h bepaalt de officier van justitie de hoogte van de boete. Je bent je brommer kwijt (inbeslagname) als je drie keer wordt betrapt op de laatste overtreding.

    Uitlaten en spiegel.

    Opgevoerde bromfietsen hebben vaak ook een lawaaierige uitlaat zonder begrenzing en zonder dempers. Ook dat levert de berijder een boete op. Bij een geluidsoverschrijding van twee decibel heb je al een boete van 100 euro te pakken. Een uitlaat moet een keurmerk hebben dat ingeslagen is in de uitlaat als teken van Europese goedkeuring en er hoort ook een certificaat bij. Tenslotte nog even letten op de aanwezigheid van een linkerspiegel. Als het kenteken van de brommer op of na 1 januari 2007 op naam gesteld is (dat heet ook wel datum eerste afgifte) dan ben je verplicht die spiegel erop te hebben. Zo niet, dan ben je weer vijftig euro armer.

    Geen opbeurend verhaal dus. Als bromfietser kun je al die boetes voorkomen door te zorgen dat je brommer of bromscooter gewoon in orde is. Boss Scooters kan je daarbij helpen. De vergelijking tussen boete(s) en de kosten voor het terugbrengen in originele staat kun je zelf maken.

    Bron: http://www.boss-scooters.nl/index.php?item=66

    is gewoon hun tekst dus reclame staat er nog in 🙂
    is van boss-scooters in Beek(limburg)

    #143731

    kevin030
    Bijdrager
    Berichten: 642

    Nou, hier word je ook niet vrolijk van.

    Op de weg naar mijn werk staan vaak rollerbanken in de winter:(
    Ik hoop dat ik ze voorlopig nog niet tegenkom

    #143732

    SpeedDemon
    Bijdrager
    Berichten: 854

    If you can’t do the time, don’t do the crime!

    #143651

    just1991
    Bijdrager
    Berichten: 552

    ik moest laatst op de rollerbank en mij brommer gaat 55 maar op de rollerbank ging hij maar 46 ! en wat me opviel was dat me achterwiel nogal aan het stuiteren was zeg maar

    iemand hier ervaring mee ? ik vond het wel mooi want dit betekend (hopelijk) dat ik hem nog een beetje meer kan opprikelen

    #143733

    eidos
    Donateur
    Berichten: 826

    Op de rollerbank gaat er altijd nog een correctie vanaf, Ook zal jou brommer misschien geen 55 ECHTE km’s gaan.

    #143734

    puede
    Bijdrager
    Berichten: 47

    Een brommer gaat zoiezo wat langzamer op de teller van een rollerbank, maar het “stuiteren” heb ik alleen nog maar gezien met citta’s of schakel brommers met noppenbanden. Ik ga er van uit dat jij met je ciao op de RB bent geweest,dus zonder noppenband. Toen ik op de RB moest waren er ook wat brommertjes die stuiterden, maar die werden er opnieuw opgezet zodat ze niet meer stuiterden en ze de snelheid opnieuw gingen meten. Dus ik denk dat je er aardig goed van af gekomen bent. MAAR hoe meer je hem opvoerd des te groter de kans op een boete natuurlijk. Oom agent is altijd onvoorspelbaar, en heb je een grote kans dat als je de ciao verder opfokt er niet zo goed vanaf komt als deze keer.

    Kreeg trouwens een boete van honderd pleuro’s voor speling op mijn balhoofd

    Grtn

    #143735

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ja en ik een keer 90 voor de voor rem… ware ook nog fiets juute , ik wilde ze eruit rijden maar er reed een auto voor me.
    en die auto reed maar langzaam over de drempels dusja ben ik maar gestopt, haha die sul zei ook nog “wilde je wergijde?“
    ik zei van: dan stond ik hier niet….

    week terug…

    aangehouden met mn bijna std si, (ongeveer citaat): je rijdt slingerend over de weg, en je mag maar 30 op het fietspas.
    en op het fietspad rijden mag niet. en buite de bebouwde kom mag je maar 40. wtf:?
    die vent had op elke vinger een gouden ring en 3 kettinge om zijn nek. En zeker 130 kilo, dat vond ik nou echt een rare wout.

    ook vond hij dat ie makkelijk de 50 haalde, ik zeg tege em : als je em wilt teste mag je dat doen, dan weet ik tenminste hoe hard ie gaat.

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #143736

    Kevinwol
    Bijdrager
    Berichten: 307

    Een half jaar geleden moest ik op de rollerbank, en ik haalde 68 met een brom. En had een boete van 40euro.
    Dat viel me nog heel erg mee. Alleen jammer dat het steeds duurer word:S Laten ze iets anders gaan doen dan geld van jeugd afnemen.:!

    #143737

    LexD
    Bijdrager
    Berichten: 143

    slecht afgestelde remmen: 100 eu

    #143738

    just1991
    Bijdrager
    Berichten: 552

    jemig als ze mijn brommer volledig gaan checken loop ik al snel tegen de 500 euro boete :boos

    Geen claxon (moet nog aangesloten worden)
    geen GOED werkende voor rem (achterrem werkt eigenlijk TE goed)
    speling in balhoofd
    uitlaat zonder keurmerk
    meer als 50cc
    sneller als 45km/h

    ik vandaag weer op de rollerbank (6 november) ik reed 44 😀 maar VOORDAT ik op de rollerbank moest haalde ik een vriend in op ze aerox met 61km/h !!

    ik ging op de rollerbank maar 44 omdat me achterwiel net zoals de vorige keer dat ik 46 ging onwijs aan het stuiteren was. Zegt oom agent: ”eigenlijk moet iemand hem stabiel houden dan red hij de 50 wel”

    maar hoe hard mag je nou die aerox van me vriend ging ongeveer 58 zonder boeten…

    wat is de MAXIMUM snelheid ZONDER boete ?

    #143823

    max-0481
    Bijdrager
    Berichten: 100

    Hey,
    Ik heb laatst vernomen dat een schakelbrommer, aprilia rs/oude derbi gpr
    op een 125cc frame zijn gebouwd, klopt dat?
    Zo ja; dan kunne ze niks maken ivb de constructiesnelheid?

    enneh, ik heb een scooter; een derbi gp1 die 80km/h loopt,
    heb ik dan een groot probleem, zoiezo die 220 euro togh?

    mvg.

    #143824

    LexD
    Bijdrager
    Berichten: 143

    Ik was even naar de rollerbank gegaan en hij liep 38 (-5 correctie) = 33
    De agent zei dat ik geen boete zou krijgen…
    Dus ik denk dat ze die 0 t/m 10 door de vingers zien, maar kan ook aan de agent liggen.

    #143825

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    max-0481 :
    Hey,
    Ik heb laatst vernomen dat een schakelbrommer, aprilia rs/oude derbi gpr
    op een 125cc frame zijn gebouwd, klopt dat?
    Zo ja; dan kunne ze niks maken ivb de constructiesnelheid?

    enneh, ik heb een scooter; een derbi gp1 die 80km/h loopt,
    heb ik dan een groot probleem, zoiezo die 220 euro togh?

    mvg.

    Ja en nee. Ja, 80 krijg je een mooie prent voor. Nee, dat ze sterk genoeg zijn voor een 125cc blok betekent natuurlijk niet dat je te hard mag gaan of op mag voeren.

    #143911

    Bas94
    Bijdrager
    Berichten: 609

    Kwakkie :
    ps heb mazel heb mallozi blok helemaal compleet er nog niet onder maar is maar goed ook

    Wat is een Mallozi blok ?

    #143925

    ronreniers
    Bijdrager
    Berichten: 287

    vorig jaar moest ik regelmatig met de snor dingen ophalen en brengen enzo. van mijn oom, aan de snor mankeerde heel veel namelijk:
    -vals kenteken + ook nog eens door midden
    -niet aangesloten uitlaat
    -geen verzekering
    -geen rijbewijs of certificaat
    -gare banden
    -geen claxon of bel
    -half gare verlichting
    -ging gegarandeerd aardig wat harder dan 25km/h
    -geen voorrem hele slechte achterrem
    -toen was ik ook nog eens 15 en op een gegeven moment 16 natuurlijk maar steeds zonder rijbewijs of certificaat
    -vast nog wel wat meer

    maar nog nooit aangehouden terwijl er regelmatig witte muizen langsreden, heb echt vet veel mazzel gehad

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 75)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.