How-to: Motorblok uitnemen ( beginners ! )

Home Forums Algemeen Oude topics How-to: Motorblok uitnemen ( beginners ! )

Dit onderwerp bevat 52 reacties, heeft 34 stemmen, en is het laatst gewijzigd door zevenenergie 3 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
  • Gebruiker

FonS
    Topic starter

Op foto 2 de bout van de uitlaat wat lossen, en op foto 4 de bouten van het blok (links boven, links onder, rechts).

InViX
    Bijdrager

Dank U!! :D:D

hansieb
    Moderator

InViX :
    Dank U!! :D:D

Dat op de foto aan de rechterkant van je blok is je oliepomp. Deze zul je los moeten schroeven, zodat je dan genoeg ruimte hebt om je blok te kantelen.

Carburateur ook even losschroeven voordat je het blok uit je frame kantelt.

InViX
    Bijdrager

Als ik dit doe, moet ik dan ook (net als de benzineslang) iets losmaken? zodat het niet gaat lekken.

invix

Jeezy
    Bijdrager

even snel een kleine vraag, op de foto’s waarop het vliegwiel te zien is, is duidelijk te zien dat de opening in het cp vliegwiel dichtgemaakt is..
    heeft dit enig nut of is t gewoon voor persoonlijke redenen gedaan?

TimoO_
    Donateur

Is gewoon zodat er geen rotzooi/water bij je ontsteking kan komen.

Poelll13
    Bijdrager

@ jeezy, nee dit is geen must.
    het is natuurlijk beter tegen vul beschermd als het dicht is.
    en als je het blok eruit hebt liggen kan je dit beter meteen weer erin zetten, veel gemakkelijker 😉

citta2009
    Bijdrager

Ik snap er niks van…ik heb alles gedaan wat in deze how-to stond en heb dus alles los, maar ik krijg m’n blok niet tussen m’n achterbrug uit! Ik heb trouwens een citta en het lijkt dat een ciao echt veel meer ruimte heeft :S Ik zal wel iets verkeerd doen maar ik weet niet wat?! Kan iemand helpen?

diac
    Bijdrager

we kunnen je niet helpen als je ons niet verteld waar je probleem zit, kun je misschien even een foto maken:?

citta2009
    Bijdrager

ja ik kan op dit moment ff geen fotos op me pc zetten maar kijk ik kan m wel in die 45 hoek krijgen alleen kan ik m niet kantelen zoals het wel hoort te doen
    EDIT: ik zie net dat t een oliepompje is 😛 dus ik haal eerst dat er wel ff af

jellevand
    Bijdrager

hallo
    Ik heb vespa si weet iemand hoe dat moet is namelijk heel raar met de trapper enz:?

jelle

just1991
    Bijdrager

jah heel duidelijk enz. maar ik stuite op een ander probleem en dat was dat mijn bobine ONDER het frame zat dus zeg maar onder de cilinder kop en daarom kon ik me motorblok niet goed draaien en er uit halen ik moest dus aardig hard trekken en sjorren wou ik hem eruit krijgen hij klemde ook bij me as aan het frame maar goed hij is eruit en ik ontdekte oon dat mijn spoelen van me onsteking beschadigd zijn alsof ze hebben aangelopen ofzo heel raar… want 2 van van die uiteindes van de spoelen zijn helemaal verbogen ! anyway… ik kijk al vooruit om me blok weer terug te plaatsen…. *achum*

Edjuh
    Bijdrager

just1991 :
    jah heel duidelijk enz. maar ik stuite op een ander probleem en dat was dat mijn bobine ONDER het frame zat dus zeg maar onder de cilinder kop en daarom kon ik me motorblok niet goed draaien en er uit halen ik moest dus aardig hard trekken en sjorren wou ik hem eruit krijgen hij klemde ook bij me as aan het frame maar goed hij is eruit en ik ontdekte oon dat mijn spoelen van me onsteking beschadigd zijn alsof ze hebben aangelopen ofzo heel raar… want 2 van van die uiteindes van de spoelen zijn helemaal verbogen ! anyway… ik kijk al vooruit om me blok weer terug te plaatsen…. *achum*

Dat was trouwens al zo toen ik je blokje opende.

Maar goed, ze doen het er niet minder om toch?

Die bobine kan er toch af?

@Pannenkoek dit is geen chattopic.

@Jellevand, bij een si werkt het precies hetzelfde, en de trappers hebben er verder niks mee te maken. Probeer je vraag ook duidelijker te stellen.

konole
    Bijdrager

Bedankt! Lukt veel beter dat toen ik het zelf probeerde, echt heeel duidelijk.

Echter 1 probleem: Ik krijg die koppeling er echt niet vanaf geschoven, ik snap niet waardoor hij wordt tegengehouden hoor, maar ik kan de brommer er gewoon aan optillen…

Groetjes,
    Konole

Erwinn ciao
    Bijdrager

Beste,

Als ik gas geef dan gaat m’n ciao niet vooruit, en als ik geen volle gas blijf geven dan valt gij uit.
    Volgens mij ligt dit aan de carburateur, maar kan je me wat meer info geven over hoe je de carburateur eruit moet halen en deze schoon te maken. Heb al op vele andere forums gekeken maar deze zijn lang niet zo duidelijk als de uwe.

Alvast bedankt

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.