How-to: Motorblok uitnemen ( beginners ! )

Home Forums Algemeen Oude topics How-to: Motorblok uitnemen ( beginners ! )

Dit onderwerp bevat 52 reacties, heeft 34 stemmen, en is het laatst gewijzigd door zevenenergie 3 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
  • Gebruiker
  • #130351

    500
    Donateur
    Berichten: 692

    Ja dat snap ik ik loop trouwens nog tegen iets anders op…

    En nu, de bougiedop eraf trekken en de decompressiekabel uithaken. Voor het uithaken van die kabel moet je even met een zaklamp tussen de koelvinnen van de cilinderkop kijken, het uiteinde van de kabel zit achter een haakje vast.

    Ik kan nergens een haakje zien, het is erg modderig daarbinnen en het kabeltje verdwijnt in het niets…..

    #130352

    Tomm_
    Bijdrager
    Berichten: 100

    Maak het wat schoon met een schroevendraaier bijvoorbeeld.
    Wat ik heb gedaan is met een schroevendraaier de haak naar achteren geduwt en dan kun je hem uithaken.
    Als je het schoon hebt gemaakt spreekt het voorzich.

    #130353

    500
    Donateur
    Berichten: 692

    Zo, alles is klaar behalve………….. Het blok ligt nu onder de ciao met de draden nog bij de cdi, ik krijg ze maar niet los….

    Lars

    #130354

    1-feb
    Bijdrager
    Berichten: 462

    Snif snif… what do I smell?… I think it it it is retardism:|
    Nee gewoon een tangetje met dunne bekjes en trek je de draden er zo uit maar dat hoort ook gewoon met je hand te kunnen. En niet vergeten het plastic beschermkapje er even af te halen. Het brede kapje dat in een hoek loopt zeg maar.

    #130452

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4091

    fonsie gelijk vraagje over de koppeling ;x
    hoe dik moet het zwarte ong zijn bij die randjes ๐Ÿ˜› bij mij is het niet echt dik ofzo ;x

    #130531

    wannes
    Bijdrager
    Berichten: 45

    1/2 :
    Snif snif… what do I smell?… I think it it it is retardism:|
    Nee gewoon een tangetje met dunne bekjes en trek je de draden er zo uit maar dat hoort ook gewoon met je hand te kunnen. En niet vergeten het plastic beschermkapje er even af te halen. Het brede kapje dat in een hoek loopt zeg maar.

    Ja ik zit nu zover maar er lopen nog kabels van het blok naar denk ik het achterlicht. Wat ben ik het best dat ik hier mee doe?

    #130669

    jules
    Bijdrager
    Berichten: 62

    Ik heb geprobeerd mijn carb er af proberen te halen omdat ik die schoon wilde maken, maar hij zit muurvast. ik had de bezineslang er al af geschroeft en de bevestigingsboutook los gedraait. Toen ik hem er niet af kreeg deed ik mijn bezine slang weer terug maar hij bleef bezine lekken. Ook al zat het kraantje dicht bleef die zowiezo druppelen.
    dus hoe krijg ik me carb er wel af en waarom lekte die?

    #130670

    Poelll13
    Bijdrager
    Berichten: 541

    Bevestigings bout van de carb. hoop ik dan toch. probeer eens Fons zijn manier, maar kijk uit er zit een kleine pakking van plastic in je carb. niet dat je die kapotsteekt ๐Ÿ˜‰

    #130712

    Circushond
    Bijdrager
    Berichten: 36

    Even een vraagje

    Ik krijg dat plugje niet van de bobine?
    Die kabel zit er echt goed stevig in ben bang dat ik iets kapot trek. Zitten er nog veel verschillen in die bobines?

    Edit: woops ik lees even terug en kan zijn dat ik ook zo’n cdi ontsteking heb. Ga het nakijken

    #130778

    jellevand
    Bijdrager
    Berichten: 7

    ja duidelijk!!!!!

    maar heb een vespa si met van die klere trappers en daar werkt het niet zo kan iemand me uitleggen hoe het bij de vespa si montecarlo moet.

    jelle

    #130782

    dรถrperCIAO

    goed en duidelijk,:thumb
    maar als je op de 5de foto klikt word hij kleiner :p

    #130808

    #NAAM?

    zeer nette how to :thumb

    #143377

    InViX
    Bijdrager
    Berichten: 31

    mooie how to!!

    toch heb ik een probleempje..
    ik heb nog nooit echt geknutseld aan mijn brommer, dus ik dacht laat ik hem maar eens uit elkaar halen.
    dan zie ik een beetje wat wat is =D

    Het eerste probleempje waar ik op stuite was dit:

    aan de ene kant zit dus de koppeling, maar dit zit in de weg aan de andere kant.

    Wegens tijdnood zette ik alles maar weer in elkaar (hij doet het nog wel gelukkig :D), maar als ik gas geef trekt die haast niet op.
    hij maakt wel een hoop lawaai met optrekken doet die heeeeeel langzaam. soms klinkt het zo dat de V-snaar overslaat.

    mijn vraag is nu; heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen? (A)

    mvg

    InViX

    #143378

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2363

    Je noemt het probleem zelf al.
    De oplossing is net zo simpel: V-snaar spannen door het blok naar voren te schuiven.

    #143379

    InViX
    Bijdrager
    Berichten: 31

    bedankt voor je snelle reactie! ๐Ÿ˜‰

    Kga het morgen gelijk proberen.
    Welke bouten moet ik hiervoor losdraaien?

    alleen die van de koppeling en die daar rechts van?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.