How-to: Motorblok uitnemen ( beginners ! )

Home Forums Algemeen Oude topics How-to: Motorblok uitnemen ( beginners ! )

Dit onderwerp bevat 52 reacties, heeft 34 stemmen, en is het laatst gewijzigd door zevenenergie 3 jaren, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
  • Gebruiker

500
    Donateur

Ja dat snap ik ik loop trouwens nog tegen iets anders op…

En nu, de bougiedop eraf trekken en de decompressiekabel uithaken. Voor het uithaken van die kabel moet je even met een zaklamp tussen de koelvinnen van de cilinderkop kijken, het uiteinde van de kabel zit achter een haakje vast.

Ik kan nergens een haakje zien, het is erg modderig daarbinnen en het kabeltje verdwijnt in het niets…..

Tomm_
    Bijdrager

Maak het wat schoon met een schroevendraaier bijvoorbeeld.
    Wat ik heb gedaan is met een schroevendraaier de haak naar achteren geduwt en dan kun je hem uithaken.
    Als je het schoon hebt gemaakt spreekt het voorzich.

500
    Donateur

Zo, alles is klaar behalve………….. Het blok ligt nu onder de ciao met de draden nog bij de cdi, ik krijg ze maar niet los….

Lars

1-feb
    Bijdrager

Snif snif… what do I smell?… I think it it it is retardism:|
    Nee gewoon een tangetje met dunne bekjes en trek je de draden er zo uit maar dat hoort ook gewoon met je hand te kunnen. En niet vergeten het plastic beschermkapje er even af te halen. Het brede kapje dat in een hoek loopt zeg maar.

Lennaert
    Bijdrager

fonsie gelijk vraagje over de koppeling ;x
    hoe dik moet het zwarte ong zijn bij die randjes ๐Ÿ˜› bij mij is het niet echt dik ofzo ;x

wannes
    Bijdrager

1/2 :
    Snif snif… what do I smell?… I think it it it is retardism:|
    Nee gewoon een tangetje met dunne bekjes en trek je de draden er zo uit maar dat hoort ook gewoon met je hand te kunnen. En niet vergeten het plastic beschermkapje er even af te halen. Het brede kapje dat in een hoek loopt zeg maar.

Ja ik zit nu zover maar er lopen nog kabels van het blok naar denk ik het achterlicht. Wat ben ik het best dat ik hier mee doe?

jules
    Bijdrager

Ik heb geprobeerd mijn carb er af proberen te halen omdat ik die schoon wilde maken, maar hij zit muurvast. ik had de bezineslang er al af geschroeft en de bevestigingsboutook los gedraait. Toen ik hem er niet af kreeg deed ik mijn bezine slang weer terug maar hij bleef bezine lekken. Ook al zat het kraantje dicht bleef die zowiezo druppelen.
    dus hoe krijg ik me carb er wel af en waarom lekte die?

Poelll13
    Bijdrager

Bevestigings bout van de carb. hoop ik dan toch. probeer eens Fons zijn manier, maar kijk uit er zit een kleine pakking van plastic in je carb. niet dat je die kapotsteekt ๐Ÿ˜‰

Circushond
    Bijdrager

Even een vraagje

Ik krijg dat plugje niet van de bobine?
    Die kabel zit er echt goed stevig in ben bang dat ik iets kapot trek. Zitten er nog veel verschillen in die bobines?

Edit: woops ik lees even terug en kan zijn dat ik ook zo’n cdi ontsteking heb. Ga het nakijken

jellevand
    Bijdrager

ja duidelijk!!!!!

maar heb een vespa si met van die klere trappers en daar werkt het niet zo kan iemand me uitleggen hoe het bij de vespa si montecarlo moet.

jelle

dรถrperCIAO

goed en duidelijk,:thumb
    maar als je op de 5de foto klikt word hij kleiner :p

#NAAM?

zeer nette how to :thumb

InViX
    Bijdrager

mooie how to!!

toch heb ik een probleempje..
    ik heb nog nooit echt geknutseld aan mijn brommer, dus ik dacht laat ik hem maar eens uit elkaar halen.
    dan zie ik een beetje wat wat is =D

Het eerste probleempje waar ik op stuite was dit:

aan de ene kant zit dus de koppeling, maar dit zit in de weg aan de andere kant.

Wegens tijdnood zette ik alles maar weer in elkaar (hij doet het nog wel gelukkig :D), maar als ik gas geef trekt die haast niet op.
    hij maakt wel een hoop lawaai met optrekken doet die heeeeeel langzaam. soms klinkt het zo dat de V-snaar overslaat.

mijn vraag is nu; heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen? (A)

mvg

InViX

Daan777
    Moderator

Je noemt het probleem zelf al.
    De oplossing is net zo simpel: V-snaar spannen door het blok naar voren te schuiven.

InViX
    Bijdrager

bedankt voor je snelle reactie! ๐Ÿ˜‰

Kga het morgen gelijk proberen.
    Welke bouten moet ik hiervoor losdraaien?

alleen die van de koppeling en die daar rechts van?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.