How to: KM-teller

Home Forums Algemeen Oude topics How to: KM-teller

This topic contains 86 reacties, has 45 deelnemers, and was last updated by hansieb 13 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 87)
  • Gebruiker
  • #124692

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    beter vijl je dan je koplamp uit oelewappers

    #124717

    Bubba
    Bijdrager
    Berichten: 117

    maar nu is het juist handig omdat je als je het bovenste randje laat zitten je hem er zo in kan hangen. Als je de lamp zelf uitvijlt moet je gaan lijmen ofzo.

    #127967

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    Hey ik heb even een vraagje! Ik wil van de meivakantie ook zo’n mooie km teller gaan maken, maar ik zit met een vraag 🙂 Ik wil namelijk graag van die stekkertjes gebruiken die je om je draadje heen moet vastknijpen zegmaar zodat ik de boel makkelijk los kan halen als het uit elkaar moet, maar is dit uberhaupt mogelijk? Of kan ik dan beter van die 4kante kroonsteentjes gebruiken die je zo los en vast kan schroeven?

    #127970

    Bubba
    Bijdrager
    Berichten: 117

    koop gewoon een rolletje isolatietape. Je haakt de draadjes in elkaar, doet er een stukje tape om en bind vervolgens beide draadjes nog ff waterdicht bij elkaar.

    #127972

    LeMoN
    Bijdrager
    Berichten: 1849

    ja kijk dat is niet de bedoeling bubba, ik kan de boel wel solderen, maar dan kan ik het niet makkelijk demonteren omdat het 1 geheel is, daarom wil ik ook juist dit proberen…

    #127973

    Bubba
    Bijdrager
    Berichten: 117

    oke, maar waarom zou je het geheel willen demonteren?

    met kroonsteentjes heb je in iedergeval het gedonder dat ze niet door alle gaatjes en gleufjes passen als je het draadje wil leggen.

    #127975

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Met die klemmetjes is best handig. Maar ik weet niet of het echt nodig is kroonsteentje kan ook wel. Ik heb helemaal nix gedaan alleen gesoldeerd kijk maar bij mn perso.

    #127978

    FonS
    Topic starter
    Berichten: 5136

    @ LeMoN ; ja je kunt natuurlijk met plugjes werken, daar hangt m’n hele bekabeling mee in elkaar 😉

    alleen bij m’n teller heb ik het toen niet gedaan, omdat die toch blijft zitten waar hij zit

    #143912

    Bram Hanegraaf

    Hoe verleng je je kabel? moet je dan weer een nieuwe km teller kopen? of kun je die kabels los kopen?

    #143913

    SjoerdCiao
    Donateur
    Berichten: 1023

    een stuk 2aderige kabel eraan solderen;)

    #143914

    Bram Hanegraaf

    SjoerdCiao :
    een stuk 2aderige kabel eraan solderen;)

    Owja tuurlijk
    Die heb ik nog wel liggen haha
    Thanks!

    #143920

    adriaan
    Bijdrager
    Berichten: 308

    Ik heb een probleem met mijn kilometerteller. Ik heb ook in het achterwiel gemonteerd (wel iets meer naar de as toe als in de how-to). En heb de sensor aan het 3-hoeklager vast geplakt. Maar nu heb ik de wielomtrek ingevuld maar nu geeft hij veel te veel aan(109 als ik flink gas geef op de bok. Sensor zit dicht genoeg bij de magneet en alles goed gesoldeert en bevestigt.
    Weet iemand hoe dit kan komen?

    Adriaan

    #143921

    dieseltank
    Bijdrager
    Berichten: 437

    rij er eens gewoon mee?

    je brom heeft weinig tot geen weerstand als je op de bok staat…

    #143922

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    adriaan :
    Maar nu heb ik de wielomtrek ingevuld maar nu geeft hij veel te veel aan

    Wat heb je ingevuld? Cittaband is 1445mm in omtrek

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #143923

    adriaan
    Bijdrager
    Berichten: 308

    Ik heb 144 ingevuld het moest in cm namelijk.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 87)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.