How to: Inlaat uitvijlen (deel 700 ofzo)

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Inlaat uitvijlen (deel 700 ofzo)

This topic contains 136 reacties, has 61 deelnemers, and was last updated by Robertez 9 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 137)
  • Gebruiker
  • #143786

    Peter.S
    Bijdrager
    Berichten: 176

    13 kan wel redelijk, als is die wel dunner => minder stevig.
    je moet net wat voorzichtiger zijn met carb. erop zetten, rest is het zelfde(behalve dat het beter loopt :))

    #143787

    lopsrel
    Bijdrager
    Berichten: 90

    13 mm kan makelijk hoor je inlaat lijkt dan heel dun maar dat komt omdat het randje vooraan schuin loopt. hij is dus nog best dik en je spruitstukje breekt heus niet zomaar af.

    #143788

    Geert (H) Ciao

    Dan gaat morgen de boor erin:P

    #144023

    sam(ciao)

    dit is waarschijnlijk een heel domme vraag en als dit al is gevraagd sorry
    maar als je je inlaat uitvijlt heb je dan een grotere carb. nodig?

    #144024

    Vespaheerlen
    Bijdrager
    Berichten: 152

    Niet persé nodig, maar voor je prestaties wel het beste.

    #144022

    sam(ciao)

    en wat is dan het verschil met en zonder 13/13?

    #144025

    fast as can on vespa
    Bijdrager
    Berichten: 41

    sam(ciao) :
    en wat is dan het verschil met en zonder 13/13?

    13mm carb… en een 12-10 loop ovaal toe, dus is 10mm carb..

    #144026

    sam(ciao)

    maar hoeveel sneller ga je dan met een 13/13 carb dan met een 12/10?

    #144027

    misterd11
    Bijdrager
    Berichten: 665

    als je inlaat geveild hebt, 3 km harder met stnd setup. Niet geveild ga je niet harder, maar je gaat wel harder door je benzine heen

    #144028

    sam(ciao)

    dan voor die 3 km/u is het het niet waard om hem helemaal open te doen

    #144029

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    sam(ciao) :
    dan voor die 3 km/u is het het niet waard om hem helemaal open te doen

    Optrekken is een wereld van verschil, waardoor je wel kleinere poulie kan monteren, en je ook wel sneller zal gaan… en het verschil op topsnelheid wordt heus wel mer dan 3 km/H!

    #144030

    lupomob
    Bijdrager
    Berichten: 77

    Die 3 km verschil is echt grote onzin.

    Die van mijn vriendin reed een km of 35 helemaal standaard met poelie 80.

    Na het blokje te hebben geveild en de inlaat te hebben gepolijst loopt hij nu een km of 45 op de gps.

    En trekt veel beter op.

    Wel denk ik dat door het polijsren van de inlaatpoort grotere winsten te behalen zijn.

    Succes

    #144031

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    Volledig akkoord!

    Wat lupomob beweert, is ten minste de realiteit!
    Het uitveilen, is nooit verloren als je het goed doet, zeker als je later eens zin hebt in een snelle cilinder!

    Succes, en tipje; veil goed recht en doe het met beleid!

    #144055

    gilera-citta
    Bijdrager
    Berichten: 64

    Is dit goed uitgeveild?

    #144056

    freddy k
    Bijdrager
    Berichten: 543

    gilera-citta :

    Is dit goed uitgeveild?

    Als je inzoomt lijkt het of je er doorgezeten hebt?
    Voor de rest netjes mag nog wat fijner afgewerkt worden (mooi vlak en eventueel polijsten)
    Mvg

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 137)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.