How to: Inlaat uitvijlen (deel 700 ofzo)

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Inlaat uitvijlen (deel 700 ofzo)

This topic contains 136 reacties, has 61 deelnemers, and was last updated by Robertez 9 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 137)
  • Gebruiker
  • #130282

    Bartusman
    Bijdrager
    Berichten: 172

    Nee, als je het maximale er uit wilt halen is het beter van wel. Maar als je zoals jou een 60cc hebt kan je het beter niet doen of een bromkrukas er in knallen.

    #130307

    Glenneman
    Bijdrager
    Berichten: 72

    Mensen dit is echt stom, maar ik krijg men carterhelften niet uit elkaar…
    Komt dat omdat ik er eerst het vliegwiel nog af moet halen of niet?
    En dan nog even samengevat: ik boor hem inneens 13mm breed, 18mm diep, en begin dan gewoon te vijlen? Zo “simpel” samengevat?

    Ik snap gewoon niet hoe het komt dat m’n carterhelften niet uit elkaar willen ik heb echt alles losgevezen!

    #130443

    virgil
    Donateur
    Berichten: 1042

    hallo,

    ik heb een vraagje,

    ik heb nog een snorcarter liggen.

    wat moet ik doen om het zelfde te bereiken als bromcarter?

    moet ik de inlaat vijlen en opboren?

    de spoelpoorten groter maken?

    op maat van mijn 60cc snel?

    zo veeel mogelijk informatie graag.

    ik doe het liever zo goed mogelijk.

    mvg,

    virgil

    #130444

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    In een snorcarter zit meestal een hardstalen busje. Die kan je er alleen uitslijpen met een dremel. Ook past er vaak geen snellere cilinder in.

    #130446

    virgil
    Donateur
    Berichten: 1042

    hallo,

    ik heb nu een ander idee
    ik wil mijn bromcarter voor mijn 60cc uitvuilen hij heeft w poorten
    ik heb een vraag omdat ik mijn carters heeeeel zeker niet wil verknoeien want het zijn de fijnste wat ik tot
    nu toe heb gehad.

    kunnen julie me een stappenplan geven hoe ik het op de allerbeste manier kan doen
    ik heb een 13/13 cab.
    ik wil dat ik het niet verknoei en zeker weten wat de voordelen en nadelen zijn

    ik ben niet van plan mijn spoelpoorten en krukas aan te passen.

    ik hoop dat dit ook niet nodig is anders begin ik er niet aan.

    kan iemand me dan ook de maat zeggen van wat ik over moet houden aan de zijkanten ?
    ik zou ook graag willen weten of het zin heeft om alleen de inlaat op te boren en niet groter te vijlen.

    alvast bedankt.

    mvg,

    virgil

    #130447

    vicious
    Bijdrager
    Berichten: 337

    Ik zie dat sommige mensen toch wel erg `hakkelig` uitvijlen. Als je toch bezig bent, neem dan de moeite om alles zo smooth mogelijk te laten verlopen teneinde een optimale flow te realiseren. Niet polijsten van binnen! (omdat zich op het `ruwe` oppervlak een filmlaagje vormt)

    #130448

    ArvidW
    Topic starter
    Berichten: 6259

    Inlaat uitvijlen tot de breedte van een bromcarter en opboren tot de diameter van een bromcarter, verdere verschillen zijn er niet.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #130473

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    ArvidW :
    Waarom is het zo ontzettend moeilijk om ontopic te blijven?

    Voor al je kleine vragen ==> Kleine vragen topic
    Voor je vraag over snelheid ==> Hoe hard zal dit gaan topic
    Voor al je offtopic gezwam ==> Chat topic

    Alvast bedankt voor uw begrip en medewerking:knuffel

    #130474

    Dylan
    Donateur
    Berichten: 929

    ok, sorry ๐Ÿ˜‰ maar als je hm uitveil maak het dan uit of je in de hoogte gaat want ik zie bij een foto dat die ook hoger word dus hoe zit dat dan presies met dat boren???

    #130481

    SpaceTwister
    Bijdrager
    Berichten: 24

    kanik de inlaat ook gewoon uitboren met een accuboormachine

    #130482

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Kan wel maar ik zou het niet doen. Gaat nooit zo precies als met een kolomboor;)

    #130483

    ArvidW
    Topic starter
    Berichten: 6259

    Al mijn inlaatjes heb ik opgeboord met een handboormachine, niets mee aan de hand.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #130484

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    het probleem zal eerder zijn of er wel een 13mm boor in je handboormachine past, want een kleine gaat vaak maat tot 10mm ๐Ÿ˜‰

    #130485

    Dylan
    Donateur
    Berichten: 929

    ik heb mijn inlaat van 12mm tot 13 mm geboort en een beetj uitgeveilt gaat nu een mooie 46 :D:D:D ik ben er echt blij mee dacht ( nou ik verkloot het wel -.-)

    #130516

    ciao-apple
    Bijdrager
    Berichten: 11


    is dit iets voor mijn 70dr?

    en ik heb een beetje van de inlaatmond meegenomen, maar is hier nog wat van te zien/merken als ik hem uitgeboord heb?

    en wat word er bedoeld met het stukje: “Carburateur moet je dan uiteraard ook opboren (loopt dan niet lekker meer stationair….)” ? wat moet ik opboren aan mijn carburateur?

    thanks groeten bart

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 137)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.