Home › Forums › Algemeen › Oude topics › How to: Inlaat uitvijlen (deel 700 ofzo)
This topic contains 136 reacties, has 61 deelnemers, and was last updated by Robertez 9 years, 3 months geleden.
-
Gebruiker
-
12 december 2008 om 16:43 #130282
Nee, als je het maximale er uit wilt halen is het beter van wel. Maar als je zoals jou een 60cc hebt kan je het beter niet doen of een bromkrukas er in knallen.
29 december 2008 om 21:45 #130307Mensen dit is echt stom, maar ik krijg men carterhelften niet uit elkaar…
Komt dat omdat ik er eerst het vliegwiel nog af moet halen of niet?
En dan nog even samengevat: ik boor hem inneens 13mm breed, 18mm diep, en begin dan gewoon te vijlen? Zo “simpel” samengevat?Ik snap gewoon niet hoe het komt dat m’n carterhelften niet uit elkaar willen ik heb echt alles losgevezen!
6 februari 2009 om 09:20 #130443hallo,
ik heb een vraagje,
ik heb nog een snorcarter liggen.
wat moet ik doen om het zelfde te bereiken als bromcarter?
moet ik de inlaat vijlen en opboren?
de spoelpoorten groter maken?
op maat van mijn 60cc snel?
zo veeel mogelijk informatie graag.
ik doe het liever zo goed mogelijk.
mvg,
virgil
6 februari 2009 om 09:50 #130444In een snorcarter zit meestal een hardstalen busje. Die kan je er alleen uitslijpen met een dremel. Ook past er vaak geen snellere cilinder in.
6 februari 2009 om 10:33 #130446hallo,
ik heb nu een ander idee
ik wil mijn bromcarter voor mijn 60cc uitvuilen hij heeft w poorten
ik heb een vraag omdat ik mijn carters heeeeel zeker niet wil verknoeien want het zijn de fijnste wat ik tot
nu toe heb gehad.kunnen julie me een stappenplan geven hoe ik het op de allerbeste manier kan doen
ik heb een 13/13 cab.
ik wil dat ik het niet verknoei en zeker weten wat de voordelen en nadelen zijnik ben niet van plan mijn spoelpoorten en krukas aan te passen.
ik hoop dat dit ook niet nodig is anders begin ik er niet aan.
kan iemand me dan ook de maat zeggen van wat ik over moet houden aan de zijkanten ?
ik zou ook graag willen weten of het zin heeft om alleen de inlaat op te boren en niet groter te vijlen.alvast bedankt.
mvg,
virgil
6 februari 2009 om 12:40 #130447Ik zie dat sommige mensen toch wel erg `hakkelig` uitvijlen. Als je toch bezig bent, neem dan de moeite om alles zo smooth mogelijk te laten verlopen teneinde een optimale flow te realiseren. Niet polijsten van binnen! (omdat zich op het `ruwe` oppervlak een filmlaagje vormt)
6 februari 2009 om 14:41 #130448Inlaat uitvijlen tot de breedte van een bromcarter en opboren tot de diameter van een bromcarter, verdere verschillen zijn er niet.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno15 februari 2009 om 20:52 #130473ArvidW :
Waarom is het zo ontzettend moeilijk om ontopic te blijven?Voor al je kleine vragen ==> Kleine vragen topic
Voor je vraag over snelheid ==> Hoe hard zal dit gaan topic
Voor al je offtopic gezwam ==> Chat topicAlvast bedankt voor uw begrip en medewerking:knuffel
16 februari 2009 om 08:14 #130474ok, sorry ๐ maar als je hm uitveil maak het dan uit of je in de hoogte gaat want ik zie bij een foto dat die ook hoger word dus hoe zit dat dan presies met dat boren???
20 februari 2009 om 22:58 #130481kanik de inlaat ook gewoon uitboren met een accuboormachine
20 februari 2009 om 23:15 #130482Kan wel maar ik zou het niet doen. Gaat nooit zo precies als met een kolomboor;)
21 februari 2009 om 06:48 #130483Al mijn inlaatjes heb ik opgeboord met een handboormachine, niets mee aan de hand.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 februari 2009 om 09:37 #130484het probleem zal eerder zijn of er wel een 13mm boor in je handboormachine past, want een kleine gaat vaak maat tot 10mm ๐
21 februari 2009 om 09:58 #130485ik heb mijn inlaat van 12mm tot 13 mm geboort en een beetj uitgeveilt gaat nu een mooie 46 :D:D:D ik ben er echt blij mee dacht ( nou ik verkloot het wel -.-)
4 maart 2009 om 23:45 #130516
is dit iets voor mijn 70dr?en ik heb een beetje van de inlaatmond meegenomen, maar is hier nog wat van te zien/merken als ik hem uitgeboord heb?
en wat word er bedoeld met het stukje: “Carburateur moet je dan uiteraard ook opboren (loopt dan niet lekker meer stationair….)” ? wat moet ik opboren aan mijn carburateur?
thanks groeten bart
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.