How to: Inlaat uitvijlen (deel 700 ofzo)

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Inlaat uitvijlen (deel 700 ofzo)

This topic contains 136 reacties, has 61 deelnemers, and was last updated by Robertez 9 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 137)
  • Gebruiker
  • #130085

    CittaTuner.
    Bijdrager
    Berichten: 139

    IK heb bij mijn blokje niks geboord ofso alleen geveild, is dit ook goed
    of heb ik het dan fout gedaan???:?

    #130095

    komputeR
    Bijdrager
    Berichten: 1

    Lijkt mij dat je daar niet veel aan hebt CittaTuner, de inlaat blijft tenslotte even groot/klein… Als je 13/13 erop wil zetten moet je inlaat ook 13 zijn, toch?

    #130096

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    dat MOET niet, maar het zou wel leuk zijn.

    #130097

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Je kan het met de vijl ook wel doen(het spruitstukje zelf) maar met een boor of dremel is het veel minder werk en het ziet er doorgaans netter uit(tenzij je echt vele uren er aan besteedt).

    #130179

    mxmonster
    Bijdrager
    Berichten: 408

    vraagje hoe breed moet het ongeveer zijn als je klaar bent met vijlen want neem aan dat je een bepaalde breedte aan moet houden en dan alleen naar onderen vijlen toch ?? of moet je gewoon allebei de kanten op tot je niet verder kunt door de inlaat ??

    #130181

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    Het hangt er maar net vanaf waar de inlaat voor gebruikt wordt.
    Als je de DR70 gaat gebruiken die in je setup staat. Ik heb een inlaat voor m’n DR70 die aan beide zijden nog maar 1mm over heeft. Dat is wel de max. Als je hem gaat gebruiken voor een 50’je is dit een mooi maatje:

    Naar links vijlen is voor hoge toerentallen goed, naar rechts voor lage toerentallen.
    Deze is naar rechts gevijld:

    (voor een 50cc ietsies te ver vind ik)

    Mijn DR70 zit trouwens net zo dicht bij de rand als deze ^. Maar dan aan beide kanten:)

    #130182

    mxmonster
    Bijdrager
    Berichten: 408

    inderdaad komt er ook een dr 70 onder ๐Ÿ˜‰
    bedankt voor je tips ga deze week eens even aan de slag ๐Ÿ™‚

    #130184

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    zo ziet mijn DR70 inlaat eruit:

    #130275

    virgil
    Donateur
    Berichten: 1042

    hallo

    ik wil mijn carters ook gaan uitvijlen heb een 60cc snel met 13/13

    moet ik de inlaat dan ook 13mm boren en hoe veel mm moet ik het dan nog vijlen??

    alvast bedankt

    #130276

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    60cc snel?
    Bij een dikke cilinder hoort een dikke inlaat, kijk de foto hierboven.

    #130277

    virgil
    Donateur
    Berichten: 1042

    hoeveel mm moet er overblijven tussen de randen (van binnen uit gezien )
    bij 60cc snel met 13/13 cabarateur (3mm -4 mm )???
    en boor hem 13mm van buiten uit dat moest toch 18mm diep of niet?

    gr.

    #130278

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2365

    18mm diep klopt.
    Ja als je aan beide kanten 3mm overhoud heb je een nette inlaat voor een 60cc’tje.

    #130279

    virgil
    Donateur
    Berichten: 1042

    oke dankje ik ga er eens aan beginnen

    maar nog een vraagje is bijn een snorcarter alleen het inlaat waar de cabarateur op komt kleinder?

    of ook het gedeelte bovenaan weet de naam effe niet kleiner anders vlijl ik me nog een snor uit heb ik ook nog liggen

    gr.

    #130280

    Lowie
    Bijdrager
    Berichten: 493

    In principe heb je er toch niks aan om zo groot mogelijk te gaan. Het gaat uiteindelijk toch om de afstemming tussen inlaat en krukas. Het is alleen hoe groter je gaat hoe minder je van je krukas af hoeft te halen. (als je je krukas bereken op de Arvid manier dan) Ik vind het veel veiliger om aan allebei de kanten minimaal 3 mm over te houden.

    #130281

    virgil
    Donateur
    Berichten: 1042

    een vraag als je je carters uitveilt. Moet!! je dan ook je krukas aanpassen of niet?

    gr

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 137)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.