How to Electronische begrenzer

Home Forums Algemeen Oude topics How to Electronische begrenzer

Dit onderwerp bevat 108 reacties, heeft 48 stemmen, en is het laatst gewijzigd door dirkwim 2 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 109)
  • Gebruiker
  • #143578

    RiPe
    Bijdrager
    Berichten: 812

    Ik heb ze gewoon in een klein kroonsteentje vastgeschroefd, zit mooi stevig en je kunt makkelijk wisselen. Neemt ook bijna geen ruimte in beslag.

    #143579

    keltow
    Bijdrager
    Berichten: 387

    Ik heb hem werkend:D
    Ik heb alles in de koplamp gepropt. Er loopt dus maar 1 kabel naar beneden. De kabel voor ‘aarde’ zit vast aan het stuur.

    Condensators die ik heb gebruikt:
    10uF en 4,7uF… 12Volt

    43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc
    #143593

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    mijne werkt ook
    mijn setup

    43mm dr evo inlaat + spoelpoorten
    13/13
    proma cc
    vario 1:10/5 90mm schijven
    malossi voorvario
    krukas bewerkt

    met 10 uf reedt hij nog maar 20
    heb nu 1 van 4.7 en 2.2 en rij ongeveer 45
    ik ga er nog 1.1 bij doen en denk dan rondt de 35/40 te zitten

    Heb hem aangesloten op me lichtschakelaar van een vespa bravo. Het licht heb ik rechtstreeks op de plus aangesloten dus die werkt niet op de schakelaar. maar zo lijkt het wel alsof hij op licht staat.

    ik heb hem gewoon weg gewerkt in de kabelboom en zie je helemaal niks van

    hoop dat andere hier wat aan hebben..

    Schema hoe ik het ongeveer heb..

    #143608

    Tom ciao

    Heeft er nou iemand een idee van hoeveel volt ze moeten zijn?
    Of maakt het nou niks uit?

    Goedguus, hoeveel volt heb jij bv.?

    #143609

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    er staat bij mij 63v op maar of dat ook voor volts staat..
    ik heb ze gewoon bij de lokale elektronica boer gehaald

    http://www.elektronikadeweerd.nl/

    en gewoon 1.1 2.2 4.7 en 10 uF gehaalt

    #143612

    ChrisNL
    Bijdrager
    Berichten: 525

    je vespa spoel werkt op 6 volt, zal wel iets meer zijn bij hoogtoerige setups 😛 ga dan voor 12v, dan zit je zeker 😉

    #143613

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4092

    @chris,

    het gaat van 6-12 volt.
    mijne is overduidelijk 12 volt ( gemeten )
    ging al lekker op de 13+
    dus 6 volt is niet altijd zo.

    #143621

    ChrisNL
    Bijdrager
    Berichten: 525

    Lennaert-ciao :
    @chris,

    het gaat van 6-12 volt.
    mijne is overduidelijk 12 volt ( gemeten )
    ging al lekker op de 13+
    dus 6 volt is niet altijd zo.

    nooit geweten. zal de mije ook is doormeten. verschilt dat trouwens nog per spoel? want heb verschillende in mijn handen gehad, de ene meer wikkelingen op de spoel dan de andere.

    #143627

    Bartusman
    Bijdrager
    Berichten: 172

    De mijne is ook gemonteerd! ik heb in totaal 15.7 uF nodig om +- 40 echte km te rijden. Dit gaat zonder stotteren, werkt goed. Nadeel is dat het optrekken wel langzaam gaat dat zou weleens verdacht kunnen zijn. Ook al hebben de vespa’s zowiezo al een matige optrek en weinig power.

    Bedankt voor de goede howto!:thumb

    #130100

    Daan777
    Moderator
    Berichten: 2363

    Nou weet ik nog steeds niet wat voorn soort condensatoren ik moet hebben.
    Met de vage dingen die ik nu heb gekocht loopt hij met 2.2uF nog maar +/- 45 met sick hard stotteren.
    Stotteren? Bij de 46 slaat hij gewoon af! En hij start pas weer bij de 44.
    ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    #143693

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4092

    neem eens wat minder of meer uf
    en speel hier een beetje mee maak bijv verschillende plaatjes 😉

    @chris

    voor de spoelen verschilllen weet ik het niet.
    mijne zijn volledig opgedraaid dus denk wel dat het iets zal uitmaken.

    ga hem trouwens verbergen in me balhoofdkapje denk ik of ergens bij de chocke dat als je de choke in drukt
    de stang de schakelaar in drukt 🙂

    #143756

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3416

    ik ga hem proberen te maken op een kap schroef.
    draadje aan de schroef,en als je em dan vast draait dan pakt ie het frame en maakt zo massa.
    aangezien de kap van plastic is.
    dus los = vol knalle
    en vast = 55/60

    lijkt me wel vet

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #143758

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4092

    opbergplekje condensatoren e.d : binnen vliegwiel kap bij holle gedeelte soort slakgedeelte daar.
    draadjes binnenrand vast kitten vast maken met kroonsteentjes dan naar knopje en dan ergens onderweg doorknippe en tussen zetten van de cdi kabel 🙂
    knopje komt verwerkt in iets moet nog even kijken ^^

    10.1 uf niet genoeg om van 45 km verschil te merken O.o

    dan maar wat extra uf halen >.<

    #130183

    vercoelen
    Bijdrager
    Berichten: 207


    zo dus?
    rode draat = PLUS
    zwarte draat = MIN

    en hoeveel volt/watt heb ik nodig, 6ofzo?

    #130180

    Tom ciao

    Nee,
    Ik zou toch echt zeggen dat deze tekening wel duidelijk genoeg is: 😕

    Je moet namelijk niet de draad naar je bougie hebben, maar de RODE draad die uit je cdi komt ..
    En de – kant moet gewoon aarde maken met het frame.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 109)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.