How to Electronische begrenzer

Home Forums Algemeen Oude topics How to Electronische begrenzer

Dit onderwerp bevat 108 reacties, heeft 48 stemmen, en is het laatst gewijzigd door dirkwim 2 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 109)
  • Gebruiker

Quest
    Topic starter

jelle 16 uF lijkt me een beetje onlogisch? dan moet je 1 van 10 en 6 van 1uF..

maar je bedoeld denk ik 10uF.. tja dat kan kloppen.. als je maarliefst 41kmpu eraf wilt hebben

maar nogmaals, er staat ongeveer, en het hangt van je setup af 🙂

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

ik denk dat het maar gewoon voor iedereen een beetje verschillend is ;), kan ook niet zoveel boeien.
    het is een kwestie van testen, zo’n elcotje kost misschien 50cent oid.

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Bo3T
    Bijdrager

werkt erg goed hoor! heb 14.7 uf voor mijn setup<<<<<<<<<<<<

gaat nu 30 33 ofzo op top 😛
    maar hij trekt wel wat langzaam op..beter dit dan niks he ;).

maar volgens mij op de rollerbank valt dat optrekke ook mee. daar zit er veel minder weerstand op dus komt hij toch wat sneller op toeren.(rollerbank ervaring) haha.

Quest
    Topic starter

mm mijn ervaring met de rollerbank is dat daar juist meer weerstand op zit.. dat het voor je citta net is alsof je er met 2e opzit..

st3yn
    Bijdrager

Hele heldere en makkelijk How-To, zo’n begrenzer maken is echt easy 🙂 Vooral het laatste plaatje laat alles duidelijk en goed zien!

Met mijn setup had ik 1 + 2.2 + 4.7 = 7.9 uF nodig om hem 40 km/h (gok ik) te laten lopen. Ik denk dat 9 ofzo ideaal was geweest.

Bo3T
    Bijdrager

zo zit mijn schakelaar onder de koplamp:

je ziet het niet goed, alleen als je een beetje gaat bukken enzo kun je hem zien.

peter139
    Bijdrager

Wie weet hoe het echt technisch gezien werkt? Ik las dat het schadelijk is waneer dit langere tijd wordt gebruikt.

Waarvoor zijn de witte rode en groen draad. Wat voor info heeft de cdi nodig om een juiste onsteking te bepalen?

ben benieuwd of iemand dit weet.

Jelle
    Moderator

technisch gezien tap je gewoon wat stroom af…

ik heb een idee als je het lang gebruikt je op den duur je onsteking wel mee molt…

maar ik heb er voor de gein wel eens 10km achterelkaar mee gereden en mn onsteking is nog steeds goed hoor :thumb

daffy35
    Bijdrager

Ik ben ff aan het brainstormen geweest waar ik mijn schakelaar voor mijn begrenzer moest verstoppen.

Nu dacht ik indien mogelijk dat ik de schakelaar(drukschakelaar)ga proberen te verstoppen in de holle pijp van het stuur waar je linker handvat overheen gaat.
    Het uiteinde van het handvat is altijd zo soepel dat je het wel een paar milimeter kunt indrukken en zo hopelijk de schakelaar ver genoeg kunt indrukken om hem te activeren.
    Ik wil de draden naar de schakelaar door het stuur laten lopen om het niet te laten opvallen.

Het wel iets werk maar hij is dan opzeker onvindbaar en makkelijk te bedienen.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Klopt, zo heb ik het ook zitten.
    niemand die het ziet 😉

41.8 Polini LC, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

daffy35
    Bijdrager

Bedankt herr flick,dan weet ik zeker dat het kan.:)

Quest
    Topic starter

alleen moet je dan wel ff ceatief zijn met de schakelaar in de stuur buis vast zetten

daffy35
    Bijdrager

Hoi Quest,

ja dat komt wel goed.;)

TvA Tuning
    Bijdrager

duidelijke / handige how to,
    maar een vraag.
    wat als ik geen cdi heb :S wat er loopt maar een draad van het blok naar de bobine.
    en en zit wel zo’n rubbere dop op het vliegwiel 😉
    Alvast Bedankt 😀 😉

Quest
    Topic starter

shoot0072 :
    duidelijke / handige how to,
    maar een vraag.
    wat als ik geen cdi heb :S wat er loopt maar een draad van het blok naar de bobine.
    en en zit wel zo’n rubbere dop op het vliegwiel 😉
    Alvast Bedankt 😀 😉

dan heb je een contactpunt blok en dan werkt het NIET

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 109)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.