How to: ciao voorvork verwijderen+ citta voorvork monteren

Home Forums Algemeen Oude topics How to: ciao voorvork verwijderen+ citta voorvork monteren

This topic contains 30 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by SjoerdCiao 14 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
  • #143648

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    Een puch voorvork past nu ook als je er 15mm hebt afgehaald. Heb ik laatst bij een vriend gedaan!

    #143649

    SjoerdCiao
    Donateur
    Berichten: 1023

    Jeroen–R :
    ik krijg het stuur van mijn ciao er niet af, ik heb eenpaar ”subtiele” tikken op de bout gegeven wat kruipolie er tussen gespoten maar ik krijg hem er gewoon niet van af.
    heeft iemand mischien een paar tips?

    alvast bedankt

    Een paar keer mee draaien, halve slag, en aan trekken, zo door blijven gaan;)

    #143650

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    @Jeroen–R:
    Met die paar subtiele tikken, viel je stuurpen wel naar beneden?
    Want als het nokje er nog steeds in klemt schiet je niks op..

    Ben laatst een halve middag bezig geweest mn si stuur eruit te halen.
    (zelfde systeem bij het nieuwe type voorvork)
    Daar is heel veel remmenreiniger, kruipolie en wd40 aan te pas gekomen.
    Pas na veel agressie en zat er een klein beetje beweging in.
    Pas na weer een uur lang kon ik het stuur kwart slagen draaien en eruit krijgen.
    Resultaat: stuur eruit, en een hele dikke blauwe plek aan de binnenkant van mn been
    (van het klemmen van het wiel) en als je denkt dat dat aanstellerij is…?
    Heb er samen met Alex aan zitten hangen en wrikken, dat zijn dus 2 verhuizers aan het werk..

    Oorzaak dat het zo vast zat? Een klein beetje roest, ik zou dus zeggen, succes!

    #130017

    dieseltank
    Bijdrager
    Berichten: 437

    ik heb nu een ciao met een SI voorvork

    hij is er tussen gezet met enormen speling!
    ik dacht al wat gek, maargoed t was niet duur.

    dus ik de voorvork van die brommer er uti gehaald en de lagers die ik mee kreeg wou ik er tussen doen past dit niet.
    wie weet een GOEDE en GOEDKOPE oplossing voor mij?

    ik zag ook dat er onder en boven een deel afgeslepen is, dus de oude vork met lagers past ook niet?

    #130015

    SjoerdCiao
    Donateur
    Berichten: 1023

    De lagers die je meekrijgt moet je uitdremelen, en draaien,het is zeer veel werk;)
    Ik heb het zelf ook gedaan

    #130014

    dieseltank
    Bijdrager
    Berichten: 437

    wat bedoel je hier mee?

    kun je mij uitleggen hoe en wat te doen?

    zeer veel dank.

    gr

    #143832

    AC RACING
    Topic starter
    Berichten: 1493

    dieseltank :
    ik heb nu een ciao met een SI voorvork

    hij is er tussen gezet met enormen speling!
    ik dacht al wat gek, maargoed t was niet duur.

    dus ik de voorvork van die brommer er uti gehaald en de lagers die ik mee kreeg wou ik er tussen doen past dit niet.
    wie weet een GOEDE en GOEDKOPE oplossing voor mij?

    ik zag ook dat er onder en boven een deel afgeslepen is, dus de oude vork met lagers past ook niet?

    de normale ciao lagers kun je zonder enige moeite gewoon weer erin terug tikken,en dan kun je de si voorvork weer bevestigen; als je hier speling op hebt heeft de vorige eigenaar iets goed fout gedaan denk ik..

    ook zou je direct 1 op 1 het oude voorvork weer kunnen bevestigen, zonder iets te hoeven doen met de lagercups..

    #143833

    dieseltank
    Bijdrager
    Berichten: 437

    hallo,

    ik heb een ciao met een citta kroonstuk, en SI poten….

    alleen past mijn velg nog niet, ja kan het wel aan draaien maar dan klemmen de poten heelmaal schuin en werkt niet.

    wat moet ik NOG meer hebben zit al op een dikke 60,- voor die kut voorvork!:boos

    groete

    #143886

    just1991
    Bijdrager
    Berichten: 552

    past heel toevallig een citta rempot ook in de welbekende 5spaakers ? heb nu namelijk van die oldtimer spaakwielen met een cittarempt en wou die verwisselen met 5spakers of past die rempot in die 5spaakers al meteen in de citta vork ? of past de voorvork ook icm bijv. een bravo rempot (4spaakers)

    #130418

    ciaohorst
    Bijdrager
    Berichten: 242

    passen citta velgen toevallig ook in een si voorvork?
    en moet ik voor een si vork toevallig ook dezelfde aanpassingen doen als voor een citta vork?

    Gr,Erik

    #130416

    SjoerdCiao
    Donateur
    Berichten: 1023

    Ik heb zelf een SI voorvork in mijn Ciao.
    Het is een heel karwij alles op maat maken
    Veel draaien en frezen en lassen;)

    #143932

    AC RACING
    Topic starter
    Berichten: 1493

    @dieseltank: ik weet niet waarom jou poten schuin trekken, maar denk dat een goeie tip is om er een extra ringetje of moertje tussen te zetten oid.. oplossing van een paar euriecent:lol

    @just1991: een citta rempot past niet in een 4 of 5 spaaks, en een bravo rempot moet als het goed is ook 1 op 1 over te zetten zijn op een citta poot(mits het de kleine rempot variant is, anders kun je altijd nog si poten erin zetten(heb ik ook gedaan ) dat past altijd aangezien de ciao en si hetzelfde zijn qua rempot.

    @ciaohorst: jah dit past, neem een Silera maar als voorbeeld;)
    als je bedoeling is om een si voorvork in een ciao te zetten raad ik je dit sterk af, hiervoor moeten te veel dingen worden aangepast.. je kunt wel een si vork monteren op de ciao met een citta kroonstuk.

    @sjoerdciao:ik ben blij dat ik dat niet allemaal heb hoeven te doorstaan, ik heb er wel naar gekeken naar die mogelijkheid, maar ben blij dat ik er achter ben gekomen dat het op mijn manier erg simpel wordt.
    ook wel leuk dat ik hiermee een statement heb gezet en dat er na mij velen met succes hebben gevolgd.

    #143933

    SjoerdCiao
    Donateur
    Berichten: 1023

    Achja, zodoende leert met he:thumb,

    #143934

    Martijnvanheerde
    Donateur
    Berichten: 2227

    @Sjoerd wat heb je gelast dan?

    #143935

    AC RACING
    Topic starter
    Berichten: 1493

    neem aan dat het om zn balhoofd op zn vork gaat; aangezien die van si te kort is..

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.