How to: Andere cilinder/zuiger plaatsen

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Andere cilinder/zuiger plaatsen

This topic contains 28 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Biermobiel21 1 year, 6 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
  • #130729

    demmer
    Bijdrager
    Berichten: 87

    wat is het nut van zuigerveren? heeft die anders geen compressie ofzo?

    #130730

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    De hoofdfunctie van de zuigerveer of segmenten is afdichting tussen zuiger en wand. Bovendien heeft de zuigerveer ook functies met betrekking tot de olie -en smeringsregulering en warmte-overdracht vanuit de compressieruimte via de zuiger naar de cilinderwand.

    Hiermee bepaalt de zuigerveer in hoge mate het rendement van de motor en moet onder extreme omstandigheden functioneren.

    Bij technische toepassingen dient de zuigerveer als een dynamisch, flexibel dichtingselement. Hiermee kan de druk tot hoge ΔP en Δt gestuurd en geregeld worden, al dan niet met gecontroleerde lekkage.

    #143305

    Imbathijs
    Bijdrager
    Berichten: 43

    Ik heb eergister mijn nieuwe cilinder binnen gekregen.
    een heuze DR 43mm 10p

    nu ging ik m vanmiddag onder mijn brommer hangen..
    er zat één koppaking bij mijn nieuwe cilinder.. van mijn brommer komen er 2 af..
    een roodachtige (wat ik als koppakking ken..)
    maar ook een van metaal (zilvergrijs).. nu staat er in deze how to dat er twee nieuwe opmoeten.
    bij mijn nieuwe cilinder zat alleen zo’n rode.
    ik heb die van metaal ontvet en schoongepoetst.. ziet er prima uit.. dus ik neem aan dat ik deze gewoon nog kan gebruiken?

    nog een vraag:
    mijn cilinderkop past prima op mijn nieuwe cilinder (daarmee bedoel ik dat die 3 pinnen prima door bijde heen kunnen) alleen het gat van mijn cilinder is groter dan de vorige (logisch natuurlijk..) maar dat betekend dus dat de explosie de metale koppaking “raakt” nu is mijn vraag of dit zonder problemen kan.. of moet ik een nieuwe kop bestellen?

    Thnx 😀

    #143306

    BMW
    Bijdrager
    Berichten: 466

    nee, je kunt gewoon je standaard kopje houden, en je moet gewoon de koppakking van de cilinder gebruiken.
    in jouw geval die van je 43mm dr

    #143401

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    misschien nog een aanvulling: Gebruik nieuwe pistonclipjes. Deze dingen kosten 0.10 cent en kunnen een hoop ellende besparen. Ook heb ik ooit eens gehoord dat je het clipje zo moet draaien zodat het gedeelte waar je het clipje vastpakt in lijn met de zuiger ligt.

    btw mooie how to!

    #143526

    marco de brock
    Bijdrager
    Berichten: 26

    jmm stel ik heb mijn zuiger verkeerom wat gebeurd er dan .volgens mij past hij dan niet of wel

    #143527

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    dan past ie wel maar dat rijdt ie heel kut, komt amper van ze plek

    Mike
    #143528

    goedguus
    Bijdrager
    Berichten: 1451

    past wel alleen je brommer heeft totaal geen kracht meer of loopt helemaal niet…

    #143529

    marco de brock
    Bijdrager
    Berichten: 26

    vreemd hij rijdt goed lecht hem dus niet aan de zuiger

    #143748

    mipgast
    Donateur
    Berichten: 146

    de mijne rijd niet / bijna nooit
    maar welke kant moet t pijltje van me zuiger op, boven of beneden?

    #143749

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    pijltje -> uitlaatpoort

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #143943

    schotta
    Bijdrager
    Berichten: 74

    ty ik heb er heel veel aan gehad;)

    #817066

    jarno
    Bijdrager
    Berichten: 45

    Ik wil een nieuwe zuiger in mijn ciao zetten.
    Ik heb er laatst eentje van dmp in gezet maar na 10 min rijden had in al een warmlopen.
    Welke kan ik het beste kopen.
    Gewoon std 38.2

    Jarno
    #817073

    Biermobiel21
    Bijdrager
    Berichten: 240

    @jarnocitta84
    Ja als je gewoon een standaard cilinder heb kan je gewoon 38,2 pakken. Let wel even op met monteren, bij nieuwe zuigers klopt vaak de slotspeling niet. Als deze te klein is kan je ook makkelijk een warm of vastloper krijgen.

    Slotspeling aanpassen

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.