Home › Forums › Algemeen › Oude topics › How to: Andere cilinder/zuiger plaatsen
This topic contains 28 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Biermobiel21 1 year, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
19 april 2009 om 12:12 #130729
wat is het nut van zuigerveren? heeft die anders geen compressie ofzo?
19 april 2009 om 12:17 #130730De hoofdfunctie van de zuigerveer of segmenten is afdichting tussen zuiger en wand. Bovendien heeft de zuigerveer ook functies met betrekking tot de olie -en smeringsregulering en warmte-overdracht vanuit de compressieruimte via de zuiger naar de cilinderwand.
Hiermee bepaalt de zuigerveer in hoge mate het rendement van de motor en moet onder extreme omstandigheden functioneren.
Bij technische toepassingen dient de zuigerveer als een dynamisch, flexibel dichtingselement. Hiermee kan de druk tot hoge ΔP en Δt gestuurd en geregeld worden, al dan niet met gecontroleerde lekkage.
24 mei 2009 om 20:05 #143305Ik heb eergister mijn nieuwe cilinder binnen gekregen.
een heuze DR 43mm 10pnu ging ik m vanmiddag onder mijn brommer hangen..
er zat één koppaking bij mijn nieuwe cilinder.. van mijn brommer komen er 2 af..
een roodachtige (wat ik als koppakking ken..)
maar ook een van metaal (zilvergrijs).. nu staat er in deze how to dat er twee nieuwe opmoeten.
bij mijn nieuwe cilinder zat alleen zo’n rode.
ik heb die van metaal ontvet en schoongepoetst.. ziet er prima uit.. dus ik neem aan dat ik deze gewoon nog kan gebruiken?nog een vraag:
mijn cilinderkop past prima op mijn nieuwe cilinder (daarmee bedoel ik dat die 3 pinnen prima door bijde heen kunnen) alleen het gat van mijn cilinder is groter dan de vorige (logisch natuurlijk..) maar dat betekend dus dat de explosie de metale koppaking “raakt” nu is mijn vraag of dit zonder problemen kan.. of moet ik een nieuwe kop bestellen?Thnx 😀
24 mei 2009 om 21:24 #143306nee, je kunt gewoon je standaard kopje houden, en je moet gewoon de koppakking van de cilinder gebruiken.
in jouw geval die van je 43mm dr23 juni 2009 om 11:06 #143401misschien nog een aanvulling: Gebruik nieuwe pistonclipjes. Deze dingen kosten 0.10 cent en kunnen een hoop ellende besparen. Ook heb ik ooit eens gehoord dat je het clipje zo moet draaien zodat het gedeelte waar je het clipje vastpakt in lijn met de zuiger ligt.
btw mooie how to!
10 september 2009 om 13:33 #143526jmm stel ik heb mijn zuiger verkeerom wat gebeurd er dan .volgens mij past hij dan niet of wel
10 september 2009 om 13:36 #143527dan past ie wel maar dat rijdt ie heel kut, komt amper van ze plek
Mike10 september 2009 om 13:37 #143528past wel alleen je brommer heeft totaal geen kracht meer of loopt helemaal niet…
10 september 2009 om 15:12 #143529vreemd hij rijdt goed lecht hem dus niet aan de zuiger
8 november 2009 om 09:06 #143748de mijne rijd niet / bijna nooit
maar welke kant moet t pijltje van me zuiger op, boven of beneden?8 november 2009 om 09:29 #143749pijltje -> uitlaatpoort
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel23 februari 2010 om 12:54 #143943ty ik heb er heel veel aan gehad;)
28 september 2022 om 15:53 #817066Ik wil een nieuwe zuiger in mijn ciao zetten.
Ik heb er laatst eentje van dmp in gezet maar na 10 min rijden had in al een warmlopen.
Welke kan ik het beste kopen.
Gewoon std 38.2Jarno29 september 2022 om 09:35 #817073@jarnocitta84
Ja als je gewoon een standaard cilinder heb kan je gewoon 38,2 pakken. Let wel even op met monteren, bij nieuwe zuigers klopt vaak de slotspeling niet. Als deze te klein is kan je ook makkelijk een warm of vastloper krijgen. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.