How to: Achterklok/naaf eruit halen + tandwiel tot moer maken

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Achterklok/naaf eruit halen + tandwiel tot moer maken

This topic contains 75 reacties, has 52 deelnemers, and was last updated by ronreniers 14 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
  • Gebruiker
  • #140467

    !Japieoh!_!Ciao!

    Je moet hem erin zetten en het er zo af tikken, linksom tikken snapje?
    Als je het niet begrijpt moet je het maar ff zeggen want dan maak ik wel een plaatje.

    #140469

    masters
    Bijdrager
    Berichten: 132

    nee het is goed zo;) ik begrijp het nu wel. ik dacht al dat je hem door moest slaan zeg maar dus in de naaf als het waren;)

    #142495

    BDB-Ciao
    Bijdrager
    Berichten: 15

    dat stukje waar je een steeksleutel erop zet. ik krijg het bij mijne voor geen mogelijkheid er af:S hoe hard ik ook sla met die hamer. en ik heb het ook al met een stevige schroevendraaier geprobeerd en dan slaan maar het lukt me niet. heeft iemand een idee hoe ik hem er wel af krijg?

    #142502

    !Japieoh!_!Ciao!

    zolang je hem de goede kant op draait moet het wel lukken, soms gaat het beetje voor beetje (dit had een vriend van me ook) en gewoon ff blijven proberen 😉

    #142578

    Tomahawk
    Bijdrager
    Berichten: 170

    Ik ben er vanmiddag mee bezig gegaan, de snorklok had ik er zo uit en deze valt er ook zo weer terug in. Maar de bromklok die ik er in wil hebben lijkt niet te passen, de as (het deel met de tandjes) wil niet door het gat in het wiel (ook met de tandjes) heen.

    Moet ik het gewoon met meer kracht proberen, of is er een andere oplossing? Wie kan mij helpen!

    #142580

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    had ik ook toen ik van bromnaaf naar varionaaf ging.

    ik heb er gewoon op getikt met een nylon (hard kunststof) hamertje.

    wat subtiel geweld dus. ik zou er wat kruipolie opdoen en dan met beleid erin tikken

    #142677

    kevin_oet_vilt
    Bijdrager
    Berichten: 325

    hoe kan dit :S
    ik duw een schroevendraaier in die gaatjes en tik er knoerhard op maar komt niet los.
    ook als ik een beitel tussen die vierkante dingen zet:S

    kan iemand me helpen ?

    #142678

    Tomahawk
    Bijdrager
    Berichten: 170

    had ik ook.. maar wist ook niet zeker of ik het goed deed.. wat ik heb gedaan is gwn een waterpomptang gepakt, en deze gelijk op de moer achter het tandwiel gezet:) ging ook goed;)

    #142679

    sombrero
    Bijdrager
    Berichten: 1270

    ik had de gaatjes 1 mm groter geboord zodat er een grote priem in paste en toen links om in die gaatjes geslagen en toen kon je het gewoon losdraaien. en die grote moer had ik met de waterpomptang gedaan
    ging vrij makkelijk!!!

    #142733

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    ik heb een vraagje; ik heb een pijl op mijn tandwiel staan.. betekent het dat ik die kant moet opdraaien om het los te maken of vast te maken?
    ik ben nu al 1 uur aan het proberen om het tandwiel los te krijgen (linksom) dat wil maar niet lukken..
    ook lukt het me niet om de moer in een keer los te maken terwijl ik toch redelijk wat kracht uitoefen..

    #142734

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    linksom is wel de goede richting.. (los te draaien)

    ik ga zelf altijd op de brommer zitten en leun dan op mn waterpomptang om de eerste slag los te krijgen, misschien lukt het zo

    #142735

    diac
    Bijdrager
    Berichten: 2184

    ik zal alles eens proberen.. mijn vader komt zo thuis die zal het wel effe proberen 😀

    #142948

    Tijn
    Bijdrager
    Berichten: 157

    iemand nog andere idden ?

    eenmaal ingespoten met wd40,
    ik heb met een waterpomptang geprobeerd , maar de moer zeg maar achter t tandwiel is niet zo mooi meer
    maar de waterpomptang glijdt eroverheenn bij veel kracht zetten…
    (denk dat de vorige eigenaar het ookhad had geprobeerd)
    nu heb ik met een schroefendraaier in die gaatjes linksom te tikken, maar nog ni los 🙁
    grote schroevendraaier gepakt en toen op de sleufjes lopen rossen als een gek , maar nog ni los :S

    #142949

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Zul je toch zo’n verstelbare sleutel moeten kopen(bahco), met een vrij dunne bek. Waterpomptang is het bij mij nog nooit mee gelukt, vernaggelt de moer alleen maar.

    succes.

    #126160

    Roger102
    Bijdrager
    Berichten: 482

    ik krijg dat plaatje waar ik het wiel aan het frame aan de rechterkant mee bevestig niet los ?? hoe kan ik dit nu het beste doen ??

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.