Hoge toeren probleem

Home Forums Techniek Motorisch Hoge toeren probleem

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by speedbuxy 3 days, 6 hours geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker

Kay
    Topic starter

Hallo allemaal, ik heb sinds een paar dagen een ander blokje onder mijn Vespa ciao , en lage toeren loopt hij super en trekt super alleen vol gas dan loopt hij heel slecht . Ik zal een filmpje er bij zetten. Ik hoop dat iemand hier mij mee kan helpen.

Kay
    Topic starter

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Dit lijkt op een probleem met de ontsteking. Kan je je bougie/bobine/contactpunten en/of condensator controleren? Ik verdenk dat daar je probleem zit.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Kay
    Topic starter

Allemaal gecontroleerd condensator vervangen en alles weer op timing gezet, hij loopt wel stationair dus dat zou niet kunnen toch?

Kay
    Topic starter

Na alles nog eens dubbel te checken blijkt alles toch in orde, ik heb laatst gekeken hoe veel voltage het blokje naar de bombine zet, dus ik had de schroefboormachine op de krukas gezet(ik weet dat dat niet verstandig is) en die draait +-1400 rpm en kreeg dan 2,5 volt, dit leek mij te laag. Dus waarschijnlijk dat op hoge rpm de vonk woord overgeslagen,Iemand die mij nog zou kunnen helpen?

SuperSi
    Bijdrager

Bougie gap al een tikkie kleiner gemaakt?

Lucas Jansen
    Bijdrager

Lijkt mij op een kapotte condensator.
    Uit mijn ervaring, als niks echt kapot lijkt te zijn., Is het vaak de condensator.

Kay
    Topic starter

ja Met de bougies heb ik ook al een beetje geëxperimenteerd , ik vind het raar als ik een andere werkende bougi er in zet dat hij dan slechter loopt dan de andere bougi, en over de condensator die heb ik al nieuw er ingezet . Maar de problemen niet opgelost. Ik ga hem vandaag of morgen nog eens helemaal uit Alkmaar halen en kijken of ik iets over het hoofd heb gezien.

speedbuxy
    Bijdrager

Mijn record staat op 3 nieuwe condensators in 1 blok. Soms heb je domme pech en is de nieuwe ook waardeloos.
    Zou hem dus bij uit elkaar halen nog een keer preventief vervangen.
    Succes alvast.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.