Hoe verwijder je het plastic kapje voor het balhoofd?

Home Forums Techniek Framedelen Hoe verwijder je het plastic kapje voor het balhoofd?

This topic contains 10 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by Marc Boesmans 3 years, 2 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #802082

    Joeri999
    Topic starter
    Berichten: 135

    Hi,

    Op mijn 1995 Ciao zit een plastic kapje voor het balhoofd. Ik wil het eraf halen om de kabels te vervangen, maar ik zie nergens schroeven. Vaak betekent dat een lipje of een kliksysteem en als je niet weet hoe dat werkt, breken die lipjes altijd af ;-).

    Weet iemand hoe je dit zonder schade kunt verwijderen?

    Thanks!
    Joeri
    Schermafbeelding 2020-09-22 om 21.30.38

    #802085

    Jochem
    Bijdrager
    Berichten: 186

    Het matte kapje aan de onderkant kun je er af klikken , daar achter zit een schroefje die je los kan draaien .

    gr

    #802087

    Joeri999
    Topic starter
    Berichten: 135

    Oh top, dank je!

    #802176

    Joeri999
    Topic starter
    Berichten: 135

    Hi Jochem,

    Ik ben er toch nog niet uit. Twee klipjes aan de onderkant van het matte kapje krijg ik eenvoudig los, maar vervolgens zit het boven nog ergens vast.

    Vanwege trauma’s aan afbrekende plastic lipjes, toch nog even de vraag: weet jij waar hij nog aan vast zit en hoe ik hem los moet trekken?

    Thanks again!
    Joeri

    IMG_2703

    #802179

    Ties1020
    Bijdrager
    Berichten: 17

    Hoi joeri,
    je moet je stuur helemaal naar recht/links draaien en dan kan je het kapje naar boven draaien en het andere los schroeven.
    mvg
    Ties

    #802181

    Joeri999
    Topic starter
    Berichten: 135

    Hi Ties,

    Moet/kan ik dan eerst het stalen afdekplaatje verwijderen? Het kapje lijkt daar niet overheen te kunnen?

    #802186

    Ties1020
    Bijdrager
    Berichten: 17

    Hoi jouri,
    Ik haal het plaatje voor het stuurslot er altijd af met een tang en dan kan ie er bij mij af.

    #802236

    Joeri999
    Topic starter
    Berichten: 135

    Hi Ties,

    Thanks, het is gelukt! Het plaatje zat inderdaad vast met gewoon een soort pushpin. Moet je maar net even weten :-). Kabeltjes nu een voor een vervangen, gaskabel was eerst aan de beurt. Maar daar bleek dat het gashandvat ook wel een revisie kan gebruiken, dus die gaat nu eerst uit elkaar.

    Anyway: dank je.

    #805740

    Marc Boesmans
    Bijdrager
    Berichten: 2

    Beetje domme vraag misschien, maar als je het plaatje met een tang verwijderd kan je dat pinnetje dan gewoon opnieuw gebruiken? Of hoe werkt dat?

    #805750

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Dat pinnetje ziet er zo uit, die kan je in principe hergebruiken zolang het gat in je balhoofd niet al te uitgelubberd is.

    #805752

    Marc Boesmans
    Bijdrager
    Berichten: 2

    @niek1992 Thanks ga ik proberen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.