Hoe plaats ik een zitje op een piaggio ciao met een olietank

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Hoe plaats ik een zitje op een piaggio ciao met een olietank

This topic contains 10 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Martino 3 years, 11 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #796334

    5839362293
    Topic starter
    Berichten: 4

    Hallo iedereen!
    Sinds kort heb ik een Piaggio ciao aangeschaft en ik ben hem nu helemaal mijn eigen aan het maken. Nu wil ik graag een zitje achterop plaatsen zodat ik mijn vriendinnen eventueel achterop kan nemen als we samen gaan stappen :). Het probleem is dat ik een olietank heb ipv een normale bagagedrager, daarom is mijn vraag nu, weet iemand hoe ik alsnog zo’n zitje kan plaatsen?

    Heel erg bedankt alvast!

    #796336

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Zo’n zitje bedoel je?

    Bij een Ciao Mix wordt de olietank afgedekt door twee kunststof kapjes, links en rechts. Deze kun je verwijderen en volgens mij passen de beugels van het zitje dan gewoon. Ze klemmen om de rand van de bagagedrager heen.

    Nu is het zo dat geen enkele Ciao gemaakt is om passagiers te vervoeren. Maar de stangetjes die de bagagedrager omhoog houden, zijn bij de Ciao Mix anders dan bij de gewone Ciao en sneuvelen vaak. Dus als je graag iemand achterop je Ciao wilt hebben, zou ik op zijn minst wat stevigere stangetjes fabriceren.

    En welkom op het forum!

    #796337

    5839362293
    Topic starter
    Berichten: 4

    Bedankt voor uw reactie! Ik zal zeker gaan kijken voor betere stangetjes. Wat bedoelt u precies met de kunststof kapjes op de olietank?

    #796338

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    De bagagedrager van de Mix lijkt heel dik, waardoor zo’n zitje niet past. Maar dat komt dus door die afdek/sier kapjes.

    20170828_192728~2

    #796353

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Nou, zoals beloofd via PM plaats ik wat foto’s en uitleg.
    Als eerste verwijder je het achterlicht. Twee schroefjes voor de rode lens, dan twee boutjes voor de rest van de unit.
    Daar achter vind je twee schroefjes waarmee de zijkapjes vast zitten, die draai je dus los. Zie foto.

    20200427_133252~2

    Vervolgens verwijder je het afdekkapje van de zadelveer, als dat er nog op zit. Vaak zijn ze al weg. Het zit geklikt en je kunt het er met de hand vanaf trekken.

    20170828_192844~2

    Achter dat kapje zit de zadelveer. En dáár achter zitten de andere twee schroefjes van de zijkapjes verstopt (moeilijk op de foto te krijgen). Die draai je ook los en dan komt het kapje er vanaf.

    20200427_134021~2

    Wat je dan over houdt, is een dunne bagagedrager met een rand waar de beugels van het zitje volgens mij gewoon omheen passen.

    20170807_202428~2

    #796354

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Ik had laatst een ciao met een rekje en daarop een zitje.
    Nou zie ik dat dit soort rekjes niet op de Ciao mix
    past.
    Maar misschien bestaan er rekjes speciaal voor de Ciao mix.
    Zitje kan je dan lekker naar achter plaatsen en de zit is hoger.

    Screenshot_20200427-143037_Gallery

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #796356

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    De “Extreme” zitjes die je momenteel in de winkel krijgt zijn volgens mij breder dan het zitje op je foto. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar verwacht geen problemen met monteren. Hooguit de beugels wat aanpassen.
    Het chroom rekje op je foto zit nogal apart gemonteerd… Aan het bewegende deel van het zadel. Het is ook geen Ciao Mix trouwens.

    #796357

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Je moet ook goed mn tekst lezen.

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #796358

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Ik moet niks, maar inderdaad heb ik je bericht niet goed gelezen. Excuus.

    Semmad wrote:

    Ik had laatst een ciao met een rekje en daarop een zitje.

    Nou zie ik dat dit soort rekjes niet op de Ciao mix past.
    – Op de C24 van je foto past hij ook niet, ze zijn gemaakt voor de gewone Ciao P. Maar iets passend máken kan natuurlijk altijd.

    Maar misschien bestaan er rekjes speciaal voor de Ciao mix.
    – Die bestaan ja, zie foto hier beneden. Maar ze zijn moeilijk te vinden en het lijkt me niet nodig om zo’n rekje te gebruiken, ik denk dat het zitje gewoon rechtstreeks op de bagagedrager past.

    Zitje kan je dan lekker naar achter plaatsen en de zit is hoger.
    – Mee eens.

    Screenshot_20200427-143037_Gallery Gr. Wim.

    Rekje voor Ciao Mix:
    Ciao Mix

    #796359

    5839362293
    Topic starter
    Berichten: 4

    heel erg bedankt voor alle reacties! Ik ga eens kijken of ik ergens een rekje vandaan kan halen. En als ik helaas niks haal ik de gewoon inderdaad de kappen eraf.

    Fijne dag nog beide 🙂

    #796380

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Ik lees dit topic en ben bang dat je Ciao niet echt geschikt is voor 2 personen. Het is al door Fons aangegeven, maar niet alleen de 2 bagagedragerstangetjes zijn een zwak punt. Ook is een Mix erg slap bij de bevestiging bij de achterbrug. Deze zie je vaak al los komen of scheuren vertonen. Dit is al bij het gebruik door 1 persoon het geval.

    Daarbij komt ook ook nog eens het chromen bagagerekje welke je eventueel wilt gebruiken om dan een zitje op te bevestigen. Eigenlijk zegt het woord het al. Bedoeld voor bagage of tassen, maar niet voor een persoon. Deze buigen onder gewicht makkelijk of scheuren en breken.

    Wil je toch echt een 2e persoon meenemen zal ik het goed aanpakken en direct de Mix verstevigen. Hiermee maak je hem helemaal jou eigen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.