hoe bouw ik een remschijf op mij ciao?

Home Forums Algemeen Oude topics hoe bouw ik een remschijf op mij ciao?

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by masters 16 years, 8 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #124132

    ziggz
    Topic starter
    Berichten: 48

    hoe bouw ik een remschijf op mijn ciao?

    wat heb je allemaal nodig voor een remschijf op een 5 spaaks velg en op een EBR voorvork??

    en wat zijn de kosten ongeveer 😛

    #141366

    masters
    Bijdrager
    Berichten: 132

    wordt duur, weet creatief;)

    #141530

    heuvel85
    Bijdrager
    Berichten: 379

    als je een remschijf systeem op je brommer wilt maken moet je over een benodigde kennis gaan..

    je moet als eerste kijken wat je wilt gebruiken..wat voor remklauw en schijf, maar ook wat voor schijf spacer..dus van welk materiaal en hoe je hem wilt bevestigen..

    je kunt een spacer lijmen maar ook persen of vast bouten..

    als je een spacer wilt maken moet je besschikking hebben over een draaimachine en freesmachine..

    de draaimachine heb je nodig om de spacer te kunnen draaien en de freesmachine heb je nodig om delen te kunnen frezen om je klauw bevestigging te maken..ook om een steekcirkel zeer nauwkeurig te kunnen boren!

    LET OP!! dit soort dingen moet wel zeer nauwkeurig gebeuren en goed..want als je je schijf scheef op het wiel hebt remt het systeem niet goed en klappert..(omdat de rem geen goede grip kan krijgen)
    ook moet alles natuurlijk goed zitten en goed vast..
    aangezien we geen zin in grote ongevallen hebben..

    ff een voor beeld van een draaimachine!

    een voorbeeld van een freesmachine!

    dus als je wat wilt moet je wel weten waar je aan begint..

    anders moet je het denk ik toxh aan een ervaren man overlaten!

    #141531

    masters
    Bijdrager
    Berichten: 132

    je kan het ook op de huis-tuin-keuken manier doen, alhoewel die zeer makkelijk is, is deze niet zo betrouwbaar bij langer gebruik;)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.