High end ciao

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden High end ciao

This topic contains 5 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 1 year, 7 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #795554

    Brommer tuub
    Topic starter
    Berichten: 68

    Beste forumgebruikers,

    Nadat jullie mij super hadden geholpen met mijn plannen om mijn ciao op te voeren heb ik de mogelijkheid gekregen om met een ongelimiteerd budget mijn ciao te restaureren en maximaal op te voeren. Omdat ik nog niet zo veel afweet wat er allemaal te koop is om de ciao op te voeren vraag ik het aan jullie “experts”.

    Hoe zouden jullie de motor voor mijn ciao bouwen?
    Carter?
    Carb?
    Uitlaat?
    Krukas?
    Cillinder?
    Kop?
    Watergekoeld?
    Electronische of contactpunten ontsteking?

    Nu wil ik wel een betrouwbaar blok dat niet meteen stuk loopt.

    Laat jullie mening er maar eens op los!

    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 year, 7 months geleden door Brommer tuub.
    #795556

    Semmad
    Bijdrager
    Berichten: 1487


    Maximaal
     op voeren is natuurlijk niet dat hij de 70 “aantikt”.
    Dan ga je helaas al 100+
    Jij zegt dat je de 70 net wilt aantikken.
    Want dan is een DR43 cilinder met 13/13 carb, een leuk uitlaatje en poelie 80
    al voldoende. +/- 180,- (er van uit gaande dat je al brommercarters hebt en een brommer achterklok)

    Dat, maar wil je dan met maximale trekkracht, dan ipv poelie 80 nog een complete varioset toevoegen.

    Maar let op,
    een vario, zelf monteren, de juiste delen kopen/vinden, en perfect afstellen is wel een studie op zich hoor.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 year, 7 months geleden door Semmad.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #795573

    Peppie1980
    Bijdrager
    Berichten: 112

    tja, ongelimiteerd, das mooi, haha.
    Ik zou zelf richting malossi gaan. carters, carb, vario en achter overbrenging.
    hoe hard wil je gaan? dergelijke setups vereisen ook veel kennis voor het onderhoudt en dat is wat meer dan een 50 cc blokje. Uitlaten heb ik weinig ervaring mee. heb alleen proma’s, leovinci’s en wat techno-prul gehad zelf.
    Ook eventuele vervanging van onderdelen is prijzig bij revisie en misschien wat moeilijker aan te komen dan zeg een DR cilinder, origineel getunde carters met 13/13 carb en een 65 poelie.

    hoe gek wil je het maken? :mrgreen:

    • Deze reactie is gewijzigd 1 year, 7 months geleden door Peppie1980.
    #795599

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2046

    Malossi carter
    Elektrisch ontstoken
    Phbg spruitsuk van moparts met phbg carb
    Volle wangen kruk(malossi of mazzuchelli)
    Pinasco 46mm black
    Simonini calibrata uitlaat
    Vario(polini of malossi) met fox clutch
    Watergekoeld is niet nodig.

    #795626

    Jasper Groot
    Bijdrager
    Berichten: 8

    @tiesman1986 even een berichtje doen,
    Die heeft een hele dikke ciao staan. Misschien kan die je wat tips geven!

    1
    #795633

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 3524


    Dan zou ik voor het nieuwe carter van pinasco gaan.
    Daar een 21mm phgb op zetten.
    Pinasco black cilinder. Nog even iets aan de timingen veranderen.
    Leovice sp eronder.
    en aftoppen met een Foxkoppeling.

    Daar zou ik dan 2 setup,s van kopen.Eentje monteren en 1 opsturen naar de Pyreneeën.
    Daar heen toeren en dan door de alpen terug.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.