Het wat is mijn onderdeel waard topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het wat is mijn onderdeel waard topic

Dit onderwerp bevat 17 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Gratje 2 weken, 1 dag geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker

Lennaert
    Topic starter

Zo om in het vervolg hier ook een geschikte en goed vindbare locatie voor te hebben bij deze een nieuw topic.

Hier kan je vragen wat een onderdeel waard zou zijn gebaseerd op aangeleverde foto’s en informatie.

Denk hierbij aan:

Cilinders
    Uitlaten
    Carburateurs
    Carters

En dus niet aan:

Ventieldopjes
    Schroefje
    Boutje
    Pakking

Alle prijzen die genoemd zullen worden zijn natuurlijk schattingen welke vrijblijvend zijn en door koper/verkoper zelf als reëel of niet worden beschouwt.

ritze
    Bijdrager

wat zou mijn 2010 reedvalve waard zijn?

enige wat er niet bij zit is een luchtfilter en koelkapje cilinder

setup:

phbg 19.5 ad
    snor kruk
    elek ontsteking
    malossi 46.5 brevat
    carter bewerkt voor de 46.5 brev

afgesteld op deze setup (vrijwel plug en play)

ik zat zelf aan een 200 piek te denken

ps nu weet ik dat ik veel zeik heb gehad met betrekking tot lager issues
    nu heb ik na de laatste aanpassing geen problemen meer gehad en loopt het blok lekker soepel.
    ik heb na de aanpassing ongeveer 600 km gereden met het blok zonder echte problemen.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.

EJ
    Bijdrager

Wat zou een opnieuw opgebouwde speedengine waard zijn?

Setup:
    Speedengine volledig gereviseerd
    CP ontsteking
    Polini 46 met nieuwe zuiger en nieuwe zuigerveren
    Bijpassende polini kop 46mm (citta model)

FonS
    Bijdrager

ritze :
    wat zou mijn 2010 reedvalve waard zijn?

ik zat zelf aan een 200 piek te denken

Ik heb ooit mijn gebruikte RV carter met krukas, ontsteking en 19mm carburateur verkocht voor 150 euro.
    Daar komt in jouw geval nog een cilinder bij, dus 200-220 euro zou een nette prijs zijn.

Coenio111
    Bijdrager

Hoi,
    ik vroeg me af wat een goede prijs is voor een setje 10 spaaks velgen met naaf en rempot en nieuwe binnen + buiten banden.. iemand die mij een gemiddelde kan geven?😁

AC RACING
    Moderator

Het is net wat iemand er voor over heeft. Maar denk dat een prijs vanaf 60 euro een reële prijs is. Ik kan de staat van de lak namelijk niet beoordelen, waarnaast men helaas weinig geeft voor de prijs van nieuwe banden.

Coenio111
    Bijdrager

Thanks! @AC RACING

Luuk66
    Bijdrager

Hoi mensen,
    wat is een complete varioset met origenele voorvario en een electrisch kickblok met brug waard?

Wutru
    Bijdrager

@luuk66

Ik zal ongeveer denken aan een 300 euro’s of meer. Mits alles netjes is.

Groetjes.

Luuk66
    Bijdrager

Top, bedankt voor je reactie!

VaderenZoon
    Bijdrager

Zoals vermeld in een ander topic hebben we nog een Si erbij gekocht voor onderdelen. Hier zit een blok onder met een olie pompje. Dit is dus een Si Mix? Verder heeft deze meer draden uit de ontsteking lopen welke naar een blokje onder de tank lopen. Heeft deze dan een elektronische ontsteking? Wat zou dit blok waard zijn niet wetend of hij loopt? Is hier vraag naar?

Nog een domme vraag, wat is het verschil tussen een Si en een Ciao? Zijn ze motorisch hetzelfde?

FonS
    Bijdrager

Met een oliepomp is het inderdaad een Si Mix. Er zit dan ook een olietank verwerkt in het achterste gedeelte van het frame.
    Vanuit de ontsteking komen drie draden: rood, wit en groen. Deze gaan naar de CDI (het “blokje” onder de tank). Je hebt dan inderdaad een elektronische ontsteking.
    In onbekende staat zou ik er persoonlijk zo’n €50 tot €80 voor geven, afhankelijk van hoe het eruit ziet en hoe compleet het is.. Een gereviseerd en goedlopend blok zul je waarschijnlijk kunnen verkopen voor zo’n €100 tot €140. Vraag is er zeker naar.
    De Si heeft een bredere cilinderkop dan de Ciao, maar verder zijn ze motorisch inderdaad vrijwel identiek.

VaderenZoon
    Bijdrager

Bedankt voor je reactie!

Luuk66
    Bijdrager

20190604_19090620190817_11170220190817_112205Ik heb nog 3 uitlaten liggen die ik misschien wil gaan verkopen. Een oud model proma circuit een leovince krul en een homoet. Allemaal ontroest, schoongemaakt en in roestwerende lak. Iemand een idee wat deze waard zouden zijn?

si-sovrano
    Moderator

Proma en leo krul €50-75 gok ik. Voor de homoet vermoed ik nog wel iets meer. Zal wel tegen de €100 aan kunnen lopen. 😉

Probleemn? Poar neem'n!
    Klik hier voor mijn perso.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.