Het Italjet Pack topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het Italjet Pack topic

This topic contains 170 reacties, has 44 deelnemers, and was last updated by Bas23 1 year, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 171)
  • Gebruiker
  • #176225

    Asshole1971
    Bijdrager
    Berichten: 26

    Er past niks anders op “citta-Ciao” ….. Ik had een sloper staan …. had … Zal niet meevallen . Succes .. Check eens op Subito.it of Ebay Kleinanzeigen …

    #176226

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5736

    Beter koop je een incomplete pack en haal je daar het achterwiel af…

    Heel soms kom je dit nog tegen namelijk, enkel een achterwiel ga je niet vinden…

    #176235

    Asshole1971
    Bijdrager
    Berichten: 26

    Nieuwste aanwinst , onverprutste blauwe Italjet Pack ZELDZAAM !!!! daarnaast de Pack 2 van mijn meisje 🙂

    #176238

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5736

    Die blauwe is echt heel gaaf en ook het idee dat er een gewoon kickblok onder hangt i.p.v. het “nep” kickstart gebeuren op de oudere exemplaren.

    #176243

    Asshole1971
    Bijdrager
    Berichten: 26

    Familiekiekje … inmiddels zijn deze op een na verkocht 🙂

    #176244

    SpeedyVespa
    Donateur
    Berichten: 1102

    Zo, Na een hele tijd niks gepost te hebben maar weer eens wat nieuws.
    Mijn Pack is een tijdje geleden weggezet zonder blok en verder niet meer naar omgekeken.
    Vandaag had ik zoveel zin om er wat aan te doen, dus ben ik maar aan de slag gegaan.
    Ijzeren delen zijn erg slecht, dus alles word gestraald en gecoat.
    Hoop zelf dat ik de Pack begin 2016 weer kan gaan opbouwen! Dit keer met een 50 cc Proma elec blokje!=)

    Komt weer helemaal goed met deze Pack:thumb

    #176245

    Asshole1971
    Bijdrager
    Berichten: 26

    Zij-kap in wording …… Hier is niet meer aan te komen … dus zelfmaak van rvs.

    Zie alle foto’s op onderstaande link :thumb

    http://www.mijnalbum.nl/Album=63TLE4U4#QTJB4LHJ

    #175739

    Jelle
    Topic starter
    Berichten: 5736

    Net zoals iedere andere vespa brommer alleen zit er nog aan de driehoekslager kant nog een verleng moer ding…

    #176218

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Een originele Pack as is op het eind afgeschuind. Even met de vijl of voorzichtig met een slijptol aan de bak dus 😉
    Ze zijn dus even lang als een Piaggio as, alleen een schuine kant eraan ipv stomp. Ik heb er helaas geen foto van.

    #176258

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Ah, op die fiets. De as steekt dus niet ver genoeg door de velg.
    Ik kan wel meten hoe ver hij bij mijn Pack uitsteekt, maar dan moet ik weer aan het sleutelen. Heeft iemand een Pack uit elkaar liggen om dit makkelijk te meten?
    Maar… Als alles gewoon goed zit, zal het toch een afwijkende velg zijn.

    #176259

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Mijn velg ziet er in ieder geval anders uit. De as steekt 32mm uit:

    Ik heb ook even een foto van de andere kant gemaakt, vergelijkingsmateriaal voor jou 😉

    Nog wat belangrijke maten:

    – de as steekt 61mm uit de naaf, vanaf de keerring gemeten
    – rond de as is de velg 29,5mm dik

    Als jouw velg dikker is dan 29,5 (en ik verwacht dat dit het geval is) heb je er barweinig aan… 🙁

    #176260

    Asshole1971
    Bijdrager
    Berichten: 26

    Ik zal morgen eens kijken …. Ik heb een Pack 2 en een Pack 3 … Eens kijken wat de verschillen zijn.

    #176261

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Bij mijn verlengmoer begint de draad na 13mm.

    Schroefdraad vanaf hier:

    Tot hier:

    Als je je moer zo ver mogelijk op de as draait, krijg je dan wel je wiel tussen de brug? Met andere woorden: klopt de lengte van de moer met de dikte van de velg?

    #176262

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Mijn andere Pack had een andere moer dan mijn huidige, die is naar Jelle gegaan dus misschien kan hij ook nog helpen. Ik weet niet of de velg ook anders was.

    Mijn verlengmoer is 34mm lang.

    #176356

    hotrod ciao
    Bijdrager
    Berichten: 83

    Zo, ik heb de betreffende pack 2 gekocht van citta-ciao (met het verhaal dat de achtervelg niet compleet was tzt)

    Heb er al een paar goeie rondjes mee gereden maar op dit moment ben ik dus al de lul.
    De verlengmoer is naar zn knoppen gedraaid.
    Het mooie is wel dat die jongen al zijn berichten hier gewist heeft en dat ik dus niet kan zien wat er nog meer in stond betreffend de pack2
    Ik reed en opeens zakte het wiel weg (as was uit de moer gelopen, zat geen schroefdraad meer op)

    As is nog goed maar de achterbrug is wat verbogen helaas😢
    Weet iemand nog wat er gezegd is in zijn berichten?

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 171)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.