Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Het Italjet Pack topic
This topic contains 170 reacties, has 44 deelnemers, and was last updated by Bas23 1 year, 9 months geleden.
-
Gebruiker
-
6 maart 2014 om 16:49 #175781
Victor, mits het een leuke aantrekkelijke prijs is wil ik hem wel altijd π
15 maart 2014 om 18:09 #175563Aangezien ik er weer een pack bij heb, hier weer een update van de lijst:
*deleted*
Ik heb 4 data gekozen voor een Italjet Pack meeting/toer:
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=33979Update, heb een mail gehad van Italjet omtrent een paar bouwjaren:
Ciao,
ti allego la scheda di omologazione del Pack2. Questo modello fu costruito dal 1980 al 1988 in oltre 7000 esemplari.
Aveva motore Piaggio E1M.
Fino al 1982 aveva l’avviamento a pedali, poi fu messo il kick starter.
Nel corso del 1986 cambia la scritta sulle fiancate: dal tipo ‘digitale’ si passa alle bandierine nautiche.
Ha avuto altre piccole modifiche nel corso degli anni di produzione.
Il Pack3 fu in produzione dal 1988 al 1991. Aveva motore Piaggio SI1M ed omologazione DGM 52552 OM.
Il Pack4 fu in produzione dal 1991 al 1999. Aveva motore Kinetic ed omologazione DGM OL 91346 BO.
Telaio 2541# – produzione luglio 1980
Telaio 2685# – produzione maggio 1981
Telaio 2902# – produzione giugno 1982
Telaio 3272# – produzione nel 1986 (non conosco il mese).
Quest’ultimo dovrebbe avere il variatore sulla ruota posteriore, ma non ne sono sicuro.
Credo di aver detto tutto.
Salutivertaling:
Hallo,
Ik ben het aanbrengen van de typegoedkeuring van Pack2. Dit model werd gebouwd 1980-1988 in meer dan 7000 exemplaren.
Piaggio motor had E1M.
Tot 1982 had hij de starter pedaal, dan werd zet de kickstarter.
In de loop van 1986 veranderde het schrijven op de zijkanten: van het type ‘digitaal’ wordt doorgegeven aan de nautische vlaggen.
Hij had andere kleine veranderingen door de jaren van de productie.
De Pack3 in productie 1988-1991. Piaggio motor had SI1M en goedkeuring DGM 52552 OM.
De Pack4 in productie 1991-1999. Hij had de motor en Kinetic goedkeuring DGM OL BO 91.346.
Frame 2541# – juli 1980 productie
Frame 2685# – productie mei 1981
Frame 2902# – productie in juni 1982
Frame 3272# – productie in 1986 (weet niet de maand).
De laatste moet een vario systeem hebben, maar ik ben niet zeker.
Ik denk dat ik ze zo allemaal heb gehad.
groetenHij heeft ook nog wat documentatie meegezonden:
Andere update:
Vandaag lekker wezen toeren op de Pack samen met Billy:
3x pack
Deze 3 packs hebben alle 3 andere motorschermen, die van Billy heeft een metalen voorwiel en die van mijn packs zijn plastic. Echt vaag al die afwijkingen van elkaar…vouwfiets vs vouwbrommer:
Dingen rijden voor geen meter in het mulle zand:
De ideale brommer voor op de boot:
Dit is Piet, piet is niet zomaar een man…
Piet tilt graag dingen zoals packs of auto’s hahha:
Man wat heb je een aanspraak met deze dingen, iedereen gaat maar met je lullen…
weer een update 16 maart 2014:
Had weer een mail naar ItaliΓ« gestuurd met de vraag of ze een foto hebben van een pack 4, omdat die voor mij geheel onbekend is:
Purtroppo non ho foto del Pack4. Esso Γ¨ identico al Pack3 e veniva commercializzato col nome Pack3. Le uniche differenze erano:
– motore di marca Kinetic, costruito in India su licenza Piaggio,
– carburatore di marca Spaco, costruito in India su licenza Dell’Orto,
– sospensioni ad ammortizzatore idraulico.
Questi cambiamenti comportarono una nuova omologazione. Questi sono i numeri di tutte le omologazioni Pack:
– DGM 18591 OM Pack-a-way, anno 1978
– DGM 50048 OM Pack2, anno 1980
– DGM 52552 OM Pack3, anno 1988
– DGM OL 91346 BO Pack4, anno 1991.
SalutiVertaling (google translate):
Helaas heb ik geen foto’s van Pack4. Het is identiek aan Pack3 en werd op de markt gebracht onder de naam Pack3. De enige verschillen waren:
– Kinetic merk motor, gebouwd in India onder licentie Piaggio,
– Carburateur merk SPACO, gebouwd in India onder licentie Dell’Orto,
– Schorsing hydraulische schokbreker.
Deze veranderingen gedroeg een nieuwe goedkeuring. Dit zijn de nummers van alle goedkeuringen Pack:
– DGM 18591 OM Pack-a-way, 1978
– DGM 50048 OM Pack 2, 1980
– DGM 52552 OM Pack3, 1988
– DGM OL BO 91346 Pack4, 1991.
groetenGrappig, zo leer ik elke dag weer wat nieuws over deze topbrommers…
9 mei 2014 om 15:59 #169093Net gedaan
9 mei 2014 om 17:43 #172414800 euries inmiddels belachelijk π
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi9 mei 2014 om 20:19 #173269Nou als alles heel is en compleet met kenteken, zou ik het er wel voor over hebben hoor…
25 mei 2014 om 13:58 #174714Geen idee ben wel benieuwd eigenlijk?
Nog maar weer eens een paar fotootjes, om dit topic een beetje levend te houden:
mijn reserve pack
Met Billy wezen toeren:
en over 9 maanden verwachten we kleintjes:
25 mei 2014 om 20:21 #175839Weer lekker wezen toeren Jelle en een paar mooie foto’s
Ik hoop op een jongetje dan wil ik die wel adopteren π
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi25 mei 2014 om 21:26 #175841Dan hopen op een tweeling, wil er ook wel een :lol
Packs blijven gaaf en wil er misschien ook eens een keer een aanschaffen…
2 juni 2014 om 07:51 #175842jaja een parachute brommer:
Nou hier zijn de echte:
Amerikaanse:
Engelse:
Overigens is de Pack en zijn voorgangers wel gebaseerd op bovenstaande…
2 juni 2014 om 07:59 #175843Die laatste heb ik eens 15 stuks samen in het echt gezien.
Schijnen zeer zeldzame, en dure dingetjes te zijn.
Wel heel leuk overigens.2 juni 2014 om 18:56 #175520Jelle :
jaja een parachute brommer:Nou hier zijn de echte:
Amerikaanse:
Engelse:
Overigens is de Pack en zijn voorgangers wel gebaseerd op bovenstaande…
Speedyvespa zei ook dat ze in het leger werden gebruikt, dus wie weet
2 juni 2014 om 19:06 #174440SpeedyVespa zegt wel vaker wat he… π
Een pack is echt niet leger waardig…
3 juni 2014 om 03:02 #174671beste mensen, ook ik ben al jaren trotse eigenaar van een pack 2.
Hij stond in mijn ouderlijk huis al jaren op zolder.
renovatie is zeker noodzakelijk al heb ik de onderdelen nog wel in een doos.
ik ga morgen de gegevens van het brommetje hier vermelden.
wat ik in ieder geval nodig heb is een origineel zadel.. misschien kunnen mensen mij hieraan helpen (of kan ik dit beter in het buitenland zoeken?
graag jullie reacties. morgen volgen er fotos en gegevens.
swuyper gaaf dat er fanaten zijn op dit forum|:Dgr j bakke
17 juni 2014 om 19:35 #175865(Op verzoek van Jelle)
Zie hier mijn Italjet KitKat. Wegens gebrek aan kennis over deze brommers mocht ik hem hier neerzetten van Jelle om er meer over te weten te komen. Graag zou ik meer willen weten over het framenummer en de waarde van de brommer. π
17 juni 2014 om 19:36 #175866Oooo wa schattig π
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.