Het grote “vespa oldtimer” topic

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Het grote “vespa oldtimer” topic

This topic contains 1,004 reacties, has 121 deelnemers, and was last updated by AA-T 4 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 991 tot 1,005 (van in totaal 1,005)
  • Gebruiker
  • #122565

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Well i made a quick comparison, see the list below.

    It could be the original number, but as usual it is quite hard to confirm.

    The carburator looks very clean, somebody must have taken good care of it.

    #122566

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    @ Ralf,

    The engine is original, and the frame number is from January 1969. Good luck finding all the correct 19″ parts for it. That will be a very thought job as none of the sheet metal parts from a 17″ will fit (if you want to keep it 19″Italian version ) .

    #122567

    Piet30
    Donateur
    Berichten: 1069

    😀 missing 19″ metal parts as fenders, fork, bagage drager…. are on the way to me. Should arrive comming week.

    Is there something special on Italian C9’s what makes them different to Dutch or German ones?

    After what info is the frame from 1969?
    After my list the number is more or less in the middle of numbers in 1968.

    Regarding the engine, it has an L-piston. Is that something what was available at that early time?

    Also found this “star” on the saddle support area. Is that specific?

    Too bad, there is not much left of this sticker.

    Jos, here are some more pics from the front sticker. I can’t read Italian, so no idea what missing letters could make sense.

    #122571

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    @Ralf, I have checked again, sorry but I made a mistake. It is from the 11 or 12 month of 1968. Some that I saw where later registered in 1-1969. The sticker on front is from a reseller. Could you make large pic from the front?

    #122867

    jaffabaffa
    Donateur
    Berichten: 203

    Ik heb een Ciao C7 met starre voorvork. Kan ik de rempot met remsegmenten uit het voorwiel van de C7 halen en die in een tien-spaaks 16-inch velg stoppen en die vervolgens monteren in mijn starre voorvork?

    #122868

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Nee dat gaat niet, de rempotten zijn niet uitwisselbaar tussen de verschillende modellen.

    Waarom zou je dat uberhaupt willen, je hebt toch niet voor niks een starre gekocht 8)

    #122869

    jaffabaffa
    Donateur
    Berichten: 203

    De spaken van mijn wielen zijn echt af. de meeste zitten los en er is er nu ook eentje gebroken. Ik heb voor €20,- een setje tweedehands wielen inclusief banden en alles. Twee spaakvelgen opnieuw laten spaken is een heel stuk duurder dan €20,-:(
    Misschien moet ik maar eens opzoek naar een losse schommelarm voorvork:?

    #122870

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4110

    Vlechtservice utrecht betaal je 35 aan spaken en 35 a/l.

    #122871

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Dan zou ik gewoon op zoek gaan naar een andere Ciao 🙂 Voor het geld dat een C7 met starre voorvork oplevert koop je een heel mooie Ciao met schommelarm en hou je nog geld over ook?

    #713869

    marrapirre
    Bijdrager
    Berichten: 7

    Hello, I have two Vespa Ciao which I have tried to match with the list of frame numbers. But I must be stupid because I can’t see it. Can anyone please help?

    First: C7E1T*203770*

    VoV1392 (Swedish proof for mopeds)

    Second: C7E1T*1241695*

    As I said: I’ve tried to match them to the list but I need help  🙂

     

    #718291

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Hi, i think we can make a good match if you give us some pictures as well. I can see some similarities with the numbers in our list but we could confirm if you place a picture.

    Have a look at:

    Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

    If you place a picture in this topic together with the numbers you mentioned earlier i think we can help you.

    #789190

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    2 weken geleden hebben we een tourtje gereden met de oldtimers! Zie onderstaand de aftermovie :thumb

    Heb je het gemist? In 2020 gaan we ook zeker weer, hou het forum in de gaten.

    #789191

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    Leuk filmpje!

    Lekker rustgevend muziekje ook 😉

    #789198

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Leuk filmpje :thumb Steven Spielburg zou er jaloers van worden.

    En inderdaad een rustgevend muziekje.
    Wel jammer van de orde verstoring bij het vredes paleis en de snelheid overtreding bij het Joegoslavië tribunaal.

    Dat jullie niet even met poep gegooid hebben op het binnenhof…….

    Want per 1januari 2020 is er een 2 takt verbod in Den Haag.

    #789200

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2442

    Filmpje zit leuk in elkaar, tourtje ziet er ook geweldig uit 😁

15 berichten aan het bekijken - 991 tot 1,005 (van in totaal 1,005)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.