Het grote “Oplichters” topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote “Oplichters” topic

This topic contains 364 reacties, has 130 deelnemers, and was last updated by Raz 2 months, 2 weeks geleden.

5 berichten aan het bekijken - 361 tot 365 (van in totaal 365)
  • Gebruiker
  • #818707

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hoi Brian,
    Dit is allemaal heel vervelend.

    Hij zegt het verstuurt te hebben, maar kan het niet bewijzen.
    Hij heeft je geld, en jij hebt niets.
    Hij komt je tegemoet en jij gaat er niet op in. (Daar kijkt een rechter naar en maakt dat je minder sterk staat).
    Dus dat zijn de feiten.

    Je hebt kans dat je gewoon je eigen cilinder koopt.
    Maar dat blijft een aanname.

    Ik zou juridische of rechts bijstand zoeken.
    Dit soort mensen zijn niet vatbaar voor redelijkheid.

    1
    #818730

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    Volgens mij is de afzender er altijd verantwoordelijk voor dat het pakket geleverd wordt, ongeachte standaard of aangetekende verzending.

    #818735

    gileracitta.com
    Bijdrager
    Berichten: 443

    Volgens mij is de afzender er altijd verantwoordelijk voor dat het pakket geleverd wordt, ongeachte standaard of aangetekende verzending.

    Als verkoper ligt het risico van verzending bij jou (artikel 7:11 BW). Dit betekent dat je als verkoper zult moeten bewijzen dat het pakket door je klant in ontvangst is genomen. Alleen een verklaring van je vervoerder (bijv. een Track & Trace-code) is onvoldoende om te bewijzen dat het pakket door de klant is ontvangen. Dit heeft de Geschillencommissie in een uitspraak in 2007 bepaald. De behandelende Geschillencommissie bepaalde dat de verkoper niet kon bewijzen dat het artikel was afgeleverd, omdat de verkoper geen ondertekend bewijs van ontvangst kon verschaffen.

    Als de koper zegt dat hij zijn bestelling niet heeft ontvangen en je als verkoper geen ondertekend bewijs kunt overhandigen dat het pakket wel is ontvangen, moet je het pakket dus wettelijk gezien nogmaals versturen.

    https://www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zegt-het-pakketje-niet-te-hebben-ontvangen-wat-nu/

    #818737

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Het is in ieder geval zo dat dit een strafrechtelijke zaak is en justitie het oppakt. (Mag je hopen).

    De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden.

    Als hij bijvoorbeeld een standaard cilindertje had opgestuurd dan viel het onder het civiel recht.
    En dan moet je zelf actie ondernemen (handig als je dan een rechtsbijstand verzekering hebt).
    En dan is het ook de vraag of je je geld terug krijgt.

    Screenshot 2023-02-22 at 17-46-58 uitspraken van de godfather - Google Zoeken

    #823490

    Raz
    Bijdrager
    Berichten: 1

    die Bart Spiering is een kennis van me ex. Ik heb het er met haar over gehad en ze zegt dat het inderdaat om een oplichter gaat hier! Ik blijf dit op de voet volgen!

    Excuus dat ik even een zeer oude post tevoorschijn haal. Deze kwam dus naar bobven toen ik bovenstaande naam in google zocht. Helaas schijnt het zo te zijn dat de persoon in kwestie nog steeds bezig is met oplichting en bekende van mij hier helaas slachtoffer zijn geworden. En we hebben het dan niet over onderdelen etc, maar vele mate groter met grotere schade.

    Ik zou graag in contact komen met mensen die ook met hem te maken hebben gehad ook al gaat het om alweer bijna 14 jaar geleden. Ik begrijp dat dit wellicht een schot in het luchtledige is, maar niet geschoten is altijd mis.

5 berichten aan het bekijken - 361 tot 365 (van in totaal 365)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.