Het grote Marktplaats topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Het grote Marktplaats topic

This topic contains 6,066 reacties, has 385 deelnemers, and was last updated by Miniciao1968 3 weeks, 2 days geleden.

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 6,067)
  • Gebruiker

Gerarduz
    Donateur

Bas94 :
    Maar je gaat er wel een kopen Gerarduz?

Wat denk je , na het doorlezen van mijn kant-tekeningen, dit wordt een onbetaalbaar en onmogelijk project te realiseren,..

olliegasselt
    Bijdrager

Op de bovenste foto van de 4 taps Sprocatti is toch duidelijk te zien dat dit het “betere” beunwerk is !!
    Het tapeind van de cilinder zit dwars door de onderste blokbevestiging ??
    Het blok krijg je dus nooit mooi vast .

Ik kan het bij de onderste foto ( luchtgekoelde 4 taps ) niet goed beoordelen of het daar wel klopt en de blokbevestiging vrij is !

Leovince
    Bijdrager

Voor de groningers…
    [url]http://link.marktplaats.nl/303072960[/url]

En een 23.5mm leokrul.. Bestaan die wel?
    [url]http://link.marktplaats.nl/300849774[/url]

Nog een mooie handmade iemand?
    [url]http://link.marktplaats.nl/300264033[/url]

Edjuh
    Bijdrager

olliegasselt :
    Op de bovenste foto van de 4 taps Sprocatti is toch duidelijk te zien dat dit het “betere” beunwerk is !!

Ik kan het bij de onderste foto ( luchtgekoelde 4 taps ) niet goed beoordelen of het daar wel klopt en de blokbevestiging vrij is !

Hey, grappig, goed opgelet.

Dit blokje loopt in ieder geval, en er is inderdaad aan gebeund, maar dat was om alle fouten van de fabrikant te herstellen.

Interceptor
    Donateur

Tom ciao

Edjuh :

olliegasselt :

Hey, grappig, goed opgelet.

Dit blokje loopt in ieder geval, en er is inderdaad aan gebeund, maar dat was om alle fouten van de fabrikant te herstellen.

Maar als je ook goed kijkt, zie je links en rechts langs de blokbevestigingspunten stukjes zitten waar de tapeindes normaal horen te zitten. Deze cilinder hoort schijnbaar niet op dit carter, denk ik.

Edjuh
    Bijdrager

De eigenaar heeft de tapeinden verplaatst omdat die schijnbaar verkeerd zaten.

vespa-racer
    Bijdrager

de bovenste blok is aan gebeud maar de onderste niet ik heb die blok zelf in me handen gehad de luchtgekoelde cilinder is er voor gemaakt er passen wel meerderen op maar dat moet je kijken wat voor slag die heeft. en de spoel poorten zijn zo als die van de 4taps simonini engine de onderste is ook voor een binnerotor maar dit blok bestaat al best lang al voor de roterende inlaat blokje.

VespaAvanti
    Donateur

Gerarduz :
    De kick-krukas, dr nog ff bij vinden idd.

Gewoon een orginele kickkruk er in:thumb😀
    Volle wangen zal zeker beter zijn, maarja boeiend:P

ArvidW
    Donateur

In dat carter hoort zoiezo een 74mm krukas dus als je er een 70mm ingooit met halve wangen zul je fors inleveren op carterdruk, misschien iets te veel…

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno

VespaAvanti
    Donateur

Ik zie wel, anders is hij mooi voor op de plank of voor de toekomst:thumb

vespa-racer
    Bijdrager

de 3tap modellen past volgens mij een gewonen krukas in.

speedbuxy
    Bijdrager

ArvidW :
    In dat carter hoort zoiezo een 74mm krukas dus als je er een 70mm ingooit met halve wangen zul je fors inleveren op carterdruk, misschien iets te veel…

Carter druk is een zwaar over gewaardeerd iets, want ik heb bij m,n scooters wel de olie pomp verwijderd en die ruimte op gevuld en dat is een BEST gat haast buis om te vullen, en toch heb ik er nog nooit een fluit verschil om gemerkt.
    Ook een volle kruk is in vergelijking met orgineel bij peugeot een HEEL stuk meer vulling, ook hier heb ik nog nooit een fluit verschil om gemerkt.
    Dus ik maak me daar niet druk om en anders word het een 44 slag simo, en zelfs de 46mm sprocatti kruk heb ik al meerdere keren op ebay zien staan.

ArvidW
    Donateur

Ik zal morgen wel even een foto’tje maken van een originele krukas in een simo2007 carter

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno

speedbuxy
    Bijdrager

Ja doe eens misshien verkijk ik me er ook wel op.
    Qua ruimte overschot houd het natuurlijk wel ergens op want zo onbelangrijk is carterdruk ook weer niet.

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 6,067)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.