Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

This topic contains 901 reacties, has 192 deelnemers, and was last updated by Wim V8 5 days, 21 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 902)
  • Gebruiker
  • #175822

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    @ Joukel, ik heb je Si erbij gezet leuk om de Si Mix lijst een beetje aan te vullen :).

    Je Ciao is een beetje een raadsel voor mij, het framenummer past wel ergens bij een C24, maar wijkt veel af van de andere framenummers die allemaal met 0000000000 beginnen. Verder is de productie van de C24 ergens rond de eeuwwisseling begonnen dus die van jou kan niet uit 93 zijn? Moet het niet 03 zijn? Ik heb in je perso gezocht naar een foto maar kon hem niet vinden.

    #175823

    MatthiasDM
    Bijdrager
    Berichten: 8

    Zoek het bouwjaar van mijn bravo voor mijn verzekering iemand enig idee. Heb al gezocht bij ciaocrossclub.it maar kom er niet uit.
    Dit is het chassisnummer:EEM2T0103805 en de NΒ°PVA/PVG 83/6203

    Alvast bedankt!!! πŸ˜€

    #175258

    Joukel
    Bijdrager
    Berichten: 127

    Wilk1985 :
    @ Joukel, ik heb je Si erbij gezet leuk om de Si Mix lijst een beetje aan te vullen :).

    Je Ciao is een beetje een raadsel voor mij, het framenummer past wel ergens bij een C24, maar wijkt veel af van de andere framenummers die allemaal met 0000000000 beginnen. Verder is de productie van de C24 ergens rond de eeuwwisseling begonnen dus die van jou kan niet uit 93 zijn? Moet het niet 03 zijn? Ik heb in je perso gezocht naar een foto maar kon hem niet vinden.

    Hmm, dat is vreemd, volgens de verzekering is ie van ’93.. Gister heb ik nog even gekeken naar wat andere onderdelen; het motorblok is uit ’96, de zijkappen en voetenkap van 00.

    Ik zal vanmiddag nog eens wat meer onderdelen bekijken πŸ˜› Heeft iemand misschien nog een idee hoe ik het zou kunnen achterhalen?

    Oldtimer fanaat
    #175250

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Zapcoo duidt op een Mix of een C24 inderdaad. Maar ik denk dat je het zelf wel had vermeld als het een mix zou zijn. Dus moet het een C24 zijn alleen dat strookt niet met de 93 en 96.

    Ik denk dat als je een foto plaatst dat ik het je zo kan vertellen.

    #175401

    EPI
    Bijdrager
    Berichten: 273

    Kun je vann mijn ciao ook type en bouwjaar achterhalen?
    Op mijn kenteken staat frame nummer 196865




    #175824

    Bas23
    Bijdrager
    Berichten: 702

    Ik denk dat ze foutje hebben gemaakt bij het RDW, ik zie toch echt 855 op het einde staan ipv 865

    #175793

    Joukel
    Bijdrager
    Berichten: 127

    Wilk1985 :
    Zapcoo duidt op een Mix of een C24 inderdaad. Maar ik denk dat je het zelf wel had vermeld als het een mix zou zijn. Dus moet het een C24 zijn alleen dat strookt niet met de 93 en 96.

    Ik denk dat als je een foto plaatst dat ik het je zo kan vertellen.

    Oke, ik heb even een paar fotootjes gemaakt, hopelijk geeft dit wat duidelijkheid πŸ˜›


    En hier nog wat meer:
    http://www.mijnalbum.nl/Album=7VNLO3IU

    Oldtimer fanaat
    #175825

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    @ MatthiasDM ik heb hem erbij gezet, maar veel vergelijkingsinformatie is er helaas niet. Zeker is dat hij van eind jaren 80 is, ik zou 87 zeggen tegen je verzekering ik kan me haast niet voorstellen dat het exacte bouwjaar veel uitmaakt aangezien ze het bij Piaggio zelf amper weten.

    @ EPI, Ook die van jou staat erbij, een sluitend antwoord durf ik niet te geven.. Zeker is dat hij uit de jaren 80 is en dat het een P/PX is maar daar was je zelf ook al achter denk ik.

    @ Joukel, die van jou is een normale C24, bouwjaar zal ergens rond 2004 zitten. Ik heb geen idee hoe je verzekering bij 93 komt. Het framenummer is afwijkend van de rest maar een C24 is het zeker. Apart ook dat deze “Made in Italy” is, ik had eens begrepen dat de laatste modellen Ciao in Spanje zijn geproduceerd.

    Edit: Bij deze een oproep aan andere C24 bezitters, hebben jullie een plaatje met “made in Italy” erop zitten zoals Joukel? Ik weet dat ze er ook zijn met Spaanse tekst dus dat zou wel iets verklaren, wellicht verklaart dit ook het afwijkende framenummer.

    #175826

    Joukel
    Bijdrager
    Berichten: 127

    Wilk1985 :
    @ MatthiasDM ik heb hem erbij gezet, maar veel vergelijkingsinformatie is er helaas niet. Zeker is dat hij van eind jaren 80 is, ik zou 87 zeggen tegen je verzekering ik kan me haast niet voorstellen dat het exacte bouwjaar veel uitmaakt aangezien ze het bij Piaggio zelf amper weten.

    @ EPI, Ook die van jou staat erbij, een sluitend antwoord durf ik niet te geven.. Zeker is dat hij uit de jaren 80 is en dat het een P/PX is maar daar was je zelf ook al achter denk ik.

    @ Joukel, die van jou is een normale C24, bouwjaar zal ergens rond 2004 zitten. Ik heb geen idee hoe je verzekering bij 93 komt. Het framenummer is afwijkend van de rest maar een C24 is het zeker. Apart ook dat deze “Made in Italy” is, ik had eens begrepen dat de laatste modellen Ciao in Spanje zijn geproduceerd.

    Edit: Bij deze een oproep aan andere C24 bezitters, hebben jullie een plaatje met “made in Italy” erop zitten zoals Joukel? Ik weet dat ze er ook zijn met Spaanse tekst dus dat zou wel iets verklaren, wellicht verklaart dit ook het afwijkende framenummer.

    Oke, Hij zal wss wel van na 00 zijn, de achterlamp is van 02 πŸ˜›
    Er zitten verder ook allemaal stikkers op met Italiaanse tekst, en standaard een 12/12 carb volgens het “Onderdelenplaatje” ik zal daar nog wel ff een foto van maken..

    Edit:
    Hier is nog een met een framenummer dat ouder is dan die van mij, kan helaas niet echt opmaken welk bouwjaar deze is:
    http://adottaunciao.forumfree.it/?t=60895305

    Oldtimer fanaat
    #175828

    MatthiasDM
    Bijdrager
    Berichten: 8

    Vriendelijk bedankt!
    En nu opknappen maar πŸ˜€

    #175831

    youri
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Iemand een idee van welk jaar mijn ciao is? Ik vermoed van ’84.

    Origineel kleur: paars

    #175832

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Het lijkt alsof er nog wel een nummer staat geslagen in je achterbrug boven de ketting, maar de foto is niet heel erg duidelijk?
    Zal je dit nummer hier kunnen posten of een goede detailfoto kunnen maken. Wanneer het wel een Franse brommer is zal het achterhalen een stuk lastiger zijn. Je zal dan een mail kunnen sturen naar Piaggio aftersales.

    #175833

    youri
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Bovenste nummer is: DGM 19800 OM
    Onderste nummer is: M7E3T (of 1) (sterretje)1033873(sterretje).

    Het onderste nummer is dus hetzelfde als op mijn plaatje.

    #175834

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Hallo Youri, je Ciao is een bijzonder geval. M7E3T kwam ik niet eerder tegen, het DGM nummer duidt in ieder geval op een P uit de jaren 80. Nou meende ik dat de letters en de cijfers achter “P.V.A.” Slaan op het jaar en de plaats van de afgifte in Belgie. Misschien is er een Belg die dit kan bevestigen?

    #175835

    youri
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Alleszins bedankt voor de nuttige info!
    Kan ik al met zekerheid zeggen dat ie al langer op deze aardkloot is dan mijzelf πŸ™‚

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 902)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.