Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

This topic contains 727 reacties, has 160 deelnemers, and was last updated by Rodecitta 1 week, 1 day geleden.

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 728)
  • Gebruiker

Robert Bodelier
    Bijdrager

Hoi Wim,
    Wie kom ik aan de kleurcode om wat bij te werken?
    En dank je voor het bouwjaar, moet nog gaan voor kenteken.

Gr Robert

Semmad
    Bijdrager

Ik gok Azzurro Cina 402

https://www.google.nl/search?q=Azzurro+Cina+402&tbm=isch&ved=2ahUKEwiUkt6L18TvAhXx67sIHbTgD0QQ2-cCegQIABAA&oq=Azzurro+Cina+402&gs_lcp=CgNpbWcQDDIECAAQEzIICAAQBRAeEBM6BAgjECc6BwgjEOoCECdQzM0LWOvqC2CKhQxoAXAAeAKAAVWIAboOkgECMzSYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ7ABCsABAQ&sclient=img&ei=HvZYYJSLEfHX7_UPtMG_oAQ&bih=813&biw=1536

De definitieve keuze is aan je zelf.
    Dit is mijn gok van de kleur, maar verschillende soorten beeldschermen, verschillende foto’s, oude verweerde lak, nieuwe lak, zonlicht, schaduw, vele soorten kunstlicht, iedere keer is de zelfde lak weer anders om te zien.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Geert
    Bijdrager

Hallo,

Onlangs heb ik een citta gekocht met het volgende framenummer: 053065452. Graag zou ik willen weten wat het bouwjaar van deze citta is. Ook ben ik benieuwd naar het keuren, is dit eenvoudig of komt er veel bij kijken?

Alvast bedankt,

Geert

Semmad
    Bijdrager

Over citta’s bouwjaren geen idee.

Keuren van een citta is vrij simpel.
    Hij moet er natuurlijk netjes uitzien en in orde zijn.
    Alles moet werken en zijn zoals hij ooit nieuw verkocht is.
    Dat is lijkt mij de simpelste technische info, dus een bel, 25km/u, banden goed enz enz.
    Geen vreemde toeters en bellen, lampen, gewoon alsof ie uit de winkel komt.
    Er moet geen twijfel ontstaan.

Hij moet origineel zijn/er uit zien.(dus bijv. een ciao met si voorvork, tja dat wordt m niet)
    Je moet het bouwjaar even achterhalen voor je er heen gaat, en ook aantonen hoe je daaraan komt.
    Dat kan door modelinfo, modeljaren, bouwjaren aan de hand van folders/foto’s enz.(meenemen)
    Links naar websites met folders en info enz mag ook, je zit daar met keurmeester bij de computer.
    Je moet even wat huiswerk doen zeg maar.

Verder willen ze weten hoe je aan de citta komt.
    Dus een aankoopbon/verklaring is makkelijk.
    Met daarop vorige eigenaar, voluit.
    Het object, (de citta met framenummer).
    De koper, voluit.

Gr. Wim.

Robert Bodelier
    Bijdrager

Hallo Wim,
    Ik heb 10 mei een afspraak v.d keuring.
    Kun je me een lijst sturen van mijn Vespa Bravo voor het bwj van 75 te laten zien aan de keurmeester?
    Framenummer:EEM1T*5062732*
    Ik heb begrepen van Kreidlerman dat keuren van oude bromfietsen alleen dit jaar nog kan kabinet is bezig met ander wetgeving. IMG_20210329_194703

Semmad
    Bijdrager

Hallo Wim, Ik heb begrepen van Kreidlerman dat keuren van oude bromfietsen alleen dit jaar nog kan kabinet is bezig met ander wetgeving.

Ik heb de lijst op papier, ik ga geen foto’s maken en scannen of wat hoor.
    Zoek maar even op het net staan her en der wel wat chass. bouwjaren.
    Het is niet te hopen dat we de oude brommertjes niet meer mogen keuren.
    Dat heeft Kreidlerman jou persoonlijk verteld?

Nou ja, het maakt mij niet veel uit.
    Ik heb 4 brommerkentekens, en twee oldtimer motorkentekens.
    Mocht er wat bij komen,
    dan komen er gewoon een paar met het zelfde 😯 chass.nr.

Gr. Wim.

mean-machine
    Bijdrager

1e kentekens op brommer kreeg je vanzelf.
    Tegenwoordig nieuw kenteken na keuren.
    In toekomst GEEN nieuw kenteken meer?

Dus oude brommertjes die niet meer gekeurd gaan worden.
    Daarom alle (ongekeurde) oldtimer-bromfietsen naar het schroot?
    Lijkt me raar!

Oude auto’s van vóór 1925 voldoen ook op geen enkele manier aan de huidige wetgeving.
    Toch kunnen die altijd herkeurd worden.

Martino
    Bijdrager

Hallo Wim, Ik heb 10 mei een afspraak v.d keuring. Kun je me een lijst sturen van mijn Vespa Bravo voor het bwj van 75 te laten zien aan de keurmeester? Framenummer:EEM1T*5062732* Ik heb begrepen van Kreidlerman dat keuren van oude bromfietsen alleen dit jaar nog kan kabinet is bezig met ander wetgeving. IMG_20210329_194703

Zie ook deze post voor de lijst die veel wordt gebruikt.

Ralf
    Bijdrager

Ik kreeg begin van het jaar van de verzekering ook een brief wat betreft een rdw keuring, ging over oude traktoren en dat het volgend jaar lastiger werd.
    Ik heb daar achteraan gebeld dat ik geen traktoren had maar oldtimer brommers en hoe ze dat wisten dat ik brommers had zonder kenteken ?
    Bleek een misverstand te zijn maar er is wel iets gaande wat betreft keuringen.

Semmad
    Bijdrager

Gewoon bijv. 8 Ciao ’s met allemaal 1 framenummer en 1 plaat en 1 kenteken.
    Eigenlijk nog simpeler.
    Als ze het zo willen.
    Als zij moeilijk gaan doen, worden wij makkelijker.

Gr. Wim.

Anoniem

Ik zou graag het bouwjaar van mijn citta willen weten. Ivm dat het RDW moeilijk doet voor een kenteken. Dus zou ik het liefst zoveel mogelijk informatie willen hebben. Hier heb ik wat foto’s. DSC_1494DSC_1493DSC_1492DSC_1490

Semmad
    Bijdrager

Als in beide wielen 91 staat.
    Én in de remhendels ook.
    Zou ik zeggen 1992.
    Een lijst is bij mijn weten niet bekend voor citta.
    Op pagina 1 van dit topic staat nog wel een beetje.

Gr. Wim.

• Deze reactie is gewijzigd 7 months, 2 weeks geleden door Semmad.

Anoniem

Beste wilk 1985 heb ff een brutale vraag zou je voor mij mijn zwarte citta met het frame nummer 053057223 uit volgens mij 1992 want in de velgen staat 91 willen toevoegen. Dat ik bij het RDW wat kan laten zien omtrent het bouwjaar. Hij is namelijk al gekeurd en alles was goed alleen er was twijfel over het bouwjaar dus kreeg geen kenteken. Ik moest dus een bouwjaarverklaring hebben maar daar kun je niet meer aan komen. Maar ze zijden als ik iets anders had waardoor we er wel een bouwjaar aan konden hangen zou het mogelijk wel lukken om er een kenteken op te krijgen. Maar kan gewoon niet echt iets vinden met een jaartal. Hoop dat je me kunt helpen.

Heb er sowieso nog een die je aan de lijst toe kunt voegen. Een rode citta met frame nummer 053033496uit 1983.

Hier heb je foto’s voor wat meer info. DSC_1496DSC_1490

Martino
    Bijdrager

Dag Esther,

ik zie dat je overal je Citta in topics pusht om te achterhalen wat het bouwjaar is en type. Allereerst is het niet een uitvoering welke origineel is, maar is er wel het een en ander aan gesleuteld. Er van uit gaande het frame ook voor de RDW keuring nodig is. Je zal via Piaggio aftersales het bouwjaar kunnen opvragen, maar hiervoor moet je wel betalen en de kans bestaat dat ze het je ook niet kunnen vertellen. Is het niet voldoende om een bouwjaar bij benadering op te geven. De RDW heeft ook vaak keuringen verricht en dan staat er bouwjaar 2005, maar eerder in gebruik genomen. Dit vanwege de toenmalige invoering van het kenteken. Onze Wilk is helaas niet zo vaak meer online. Hopelijk heeft hij nog eens zin om de lijsten hier te updaten? Jou basis en versie waar het om gaat zal je het beste kunnen vergelijken met de volgende:

3brorfikm7bz46sxws2cndwj14pfqetp

Los van de velgen zal je ook nog een jaartal kunnen vinden;
    – binnenkant van de onderste vorkpoten
    – remhevels
    – onderste kroonstuk
    – carburateur

Het framenummer van de rode is vast een typo?

Anoniem

De rode is bekend en heeft gewoon een kenteken maar wat is een typo?

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 728)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.