Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Dit onderwerp bevat 352 reacties, heeft 89 stemmen, en is het laatst gewijzigd door mean-machine 2 weken, 4 dagen geleden.

8 berichten aan het bekijken - 346 tot 353 (van in totaal 353)
  • Gebruiker

grillo
    Bijdrager

DSC_0585DSC_0575

grillo
    Bijdrager

VIN: CXM1T *003600X*

Wilk1985
    Topic starter

Hoewel de kans wel aanwezig is dat de velgen niet origineel zijn is 1991 wel heel erg aannemelijk als je kijkt naar het framenummer in de lijst. De Grillo’s zijn niet ruim vertegenwoordigd in die lijst helaas.

mean-machine
    Bijdrager

Nieuw op dit forum. Zie ‘effe voorstellen’
    Een vraag vwb het ‘werkelijke’ bouwjaar van mijn Vespa Ciao?

Sinds de uitgave van kentekens staat mijn Vespa geregistreerd als zijnde uit 1977. Dit heb ik sindsdien ook als de leeftijd beschouwd. Echter ooit in verleden heb ik begrepen dat mijn brommer van 1973 zou moeten zijn en geïmporteerd……………??? Nooit hier meer aan gedacht.

Nu probeer ik alsnog de goede leeftijd te achterhalen. Bij de start van dit topic staan lijsten met leeftijden. Hier zie ik bij oldtimer-ciao een brommer staan met vrijwel gelijke nummers als die van mij en deze is van 1974. Mijn frame-nummer is net iets lager, dus 1973  zou kunnen??? Het betreft de 1974-brommer van Tintin.
    Zijn framenr is 219552X. Die van mij heeft 21761XX rest van de nummering is identiek.

Wie zou mij hier iets meer van kunnen vertellen?? Alvast dank.
    Mijn framenummer is:  IGM5321OM C7E1T*21761XX

Toevoeging: Op mijn balhoofd staat nog (NL) B-8144

1-11-2018: Aanpassing framenr nu met XX

mean-machine
    Bijdrager

Nog iets wat wellicht iets kan zeggen over de leeftijd.
    Ik heb al diverse keren nieuwere (maar ook oudere??) Ciao’s gezien die een U-vormige zadelpen hebben.
    Die van mij heeft een zadelpen van ca 20mm dik met aan de onderzijde een veer waarmee het totale zadel incl pen wordt afgeveerd. Mss kan dat op de leeftijd nog iets toevoegen……?

Martino
    Bijdrager

Denk er aan dat de X ipv een cijfer staat vermeld om kwaadwillende personen niet van een framenummer te voorzien. Het laatste cijfer van het framenummer is dus niet zichtbaar. Vandaar de “X”. Mede door de range van framenummers kun je inderdaad wel schatten dat deze van ’73 of ’74 kan zijn.

Wilk1985
    Topic starter

De X is inderdaad om eventuele fraude tegen te gaan. Uitgaand van je framenummer mag je er inderdaad van uit gaan die van jou van 73 is, een foto zou het geheel nog uit kunnen sluiten aangezien we dan op minieme details kunnen letten.

Even er van uitgaand dat je Ciao nog origineel is dan natuurlijk,.

mean-machine
    Bijdrager

zie foto die is toegevoegd bij ‘effe voorstellen’

8 berichten aan het bekijken - 346 tot 353 (van in totaal 353)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.