Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

This topic contains 901 reacties, has 192 deelnemers, and was last updated by Wim V8 5 days, 11 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 902)
  • Gebruiker
  • #774427

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    Als ik er zo naar kijk…. lijkt het erop dat er met het framenummer is gerommeld….

    En met een zelf verzonnen nummer wordt de leeftijd achterhalen heel moeilijk…

    #774437

    Michel
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 75

    Als ik er zo naar kijk…. lijkt het erop dat er met het framenummer is gerommeld…. En met een zelf verzonnen nummer wordt de leeftijd achterhalen heel moeilijk…

    Als je waar naar kijkt? Die foto van het frame is geshopt namelijk om 1 getal weg te halen.

    #774450

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    maat cijfers, 3 staat hoger dan de 5 en het lijkt net of je balhoofd daar iets afgevlakt is (oftewel oud nummer eruit en nieuwe erover heen)

    Laat ik het zo zeggen, als ik een brommer zou willen kopen met zo’n nummer erin dan liet ik hem staan…

    #774916

    mari
    Bijdrager
    Berichten: 2

    identificatie plaatje

    #774917

    mari
    Bijdrager
    Berichten: 2

    weet iemand van welk bouwjaar mijn piaggio is?

    #774973

    Mikkel
    Bijdrager
    Berichten: 11

    Hallo, zou iemand mij kunnen helpen?
    Ik ben in het bezit van een Vespa Si, en ik wil voor een kentekenkeuring gaan. Het RDW raadde mij aan het bouwjaar te achterhalen, maar we hebben geen aankoopbewijs o.i.d. meer. Het framenummer is 13374X. Heel veel meer weet ik momenteel niet.
    Als iemand mij meer informatie kan verschaffen over hoe en wat, zou dat erg fijn zijn.

    #774976

    BMS Piaggio
    Bijdrager
    Berichten: 37

    Op pagina een staat een lijst o.a. bijgehouden door @willk1985. Misschien heb je daar iets aan. Gezien de framenrs. gok ik dat jouw SI van 1985 is. Succes!, ik hoop dat je de gegevens vindt!

    Blije Vespa Piaggio SI rijder
    #775605

    jaffabaffa
    Donateur
    Berichten: 203


    IGM 5321 OM C7N1t 3506064

    1974 Piaggio Ciao C7N1t

    Ik zie dat ik de enige ben met een C7N1t frame?

    Wat is het verschil tussen een IGM en een DGM aanduiding?

    #775911

    maartenb16
    Bijdrager
    Berichten: 9

    Hallo, ik heb een ciao gekocht met het framenummer: C7E1T1094577

    hebben jullie een idee van het bouwjaar?

    groet

    #775913

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    @ Jaffabaffa, gaaf ding, die is aardig mishandeld! Bijzondere uitvoering, deze zie je inderdaad zelden. De N staat zoals je zelf vast al doorhad voor de starre voorvork. Het framenummer komt overeen met een Ciao van grofweg halverwege de jaren 70 en dat klopt ook wel met de uitvoering. Helaas valt het niet echt ergens mee te vergelijken in de lijst.

    @ MaartenB17, als ik naar de lijst kijk durf ik wel met 100% te zeggen dat hij van 1970 is. Als je een foto plaatst kunnen we dit nog verder bevestigen aan de hand van de kenmerken die bij dat model passen.

    #775914

    maartenb16
    Bijdrager
    Berichten: 9

    Hoi, dank voor je snelle reactie.

    ondanks dat het framenummmer op 7 cijfers eindigd, heb je het idee dat deze uit 1970 komt?

    Ik heb een project gekocht in diverse onderdelen. Inmiddels een V stuur en zadel met veren op de kop getikt. Nu mogelijk nog andere velgen.

    Ik heb het idee dat ik niet vanaf mijn mobiel foto’s op het forum kan plaatsen, toch?

    groet

    #775915

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Als je op de eerste pagina van dit topic kijkt zie je dat de nummers uit 1970 ook gewoon op 7 cijfers eindigen 🙂

    Foto’s uploaden met de mobiel is gewoon mogelijk. Het upload-formulier is alleen niet helemaal responsive en zal je even moeten verslepen voordat het lukt. (Wel even wachten totdat “Please wait” veranderd in een url voordat je op “OK” drukt.)

    #775916

    maartenb16
    Bijdrager
    Berichten: 9

    Hierbij een foto van het project.

    ik hoor graag of de Wielen als op de foto erbij horen:)

    #775917

    maartenb16
    Bijdrager
    Berichten: 9

    Ik kan geen framenummer vinden op pagina 1 met 7 cijfers aan het eind.

    Waar zie jij het staan?

    #775918

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Eerste post onder het kopje “ciao oldtimers”. Wellicht verkijk je je op de X op het einde, dit is om misbruik met framenummers te voorkomen.

    Foto is gelukt zie ik :thumb

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 902)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.