Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

This topic contains 901 reacties, has 192 deelnemers, and was last updated by Wim V8 5 days, 19 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 902)
  • Gebruiker
  • #721621

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    The orange one is a 1969 Ciao, the blue one will probably be 1972 or very late 1971. The numbers match the specifications more or less, but the headlight and saddle of the blue one are not original.

    Ignition coil placement should be under the carb with these models, so that checks out.

    My Swedish is terrible.

     

    #721870

    marrapirre
    Bijdrager
    Berichten: 7

    The orange one is a 1969 Ciao, the blue one will probably be 1972 or very late 1971. The numbers match the specifications more or less, but the headlight and saddle of the blue one are not original. Ignition coil placement should be under the carb with these models, so that checks out. My Swedish is terrible.

    Thanks alot mate! Yeah the blue one has suffered from aftermarket parts but drives like an Italian dream 🙂

    #751681

    Druidire
    Bijdrager
    Berichten: 7

    Hallo iedereen

    hierbij de gegevens van mijn Piaggio Bravo PV25
    Merk+Handelsbenaming: Piaggio Bravo PV25
    Framenummer: EEV2T*56786*
    Bouwjaar: 1988-1989
    PVG/PVA nummer: 86/6004
    Goedkeuringsnummer IT: DGM 50498 OM – DGM 38378S
    Kleur: Blauw (Blauw 230)
    Kleur origineel: Blauw (Blauw 230)

    Iemand enig idee waar ik de motornummer juist kan vinden op de motor zelf? Heb hem zo niet direct  zien staan…
    Ik heb 2 DGM nummers, één onderaan het frame en één op het id-plaatje onder het zadel. Is dit normaal?

    bedankt

    #752796

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Hallo en welkom op dit forum!

    Bedankt voor de zeer uitgebreide info, ik ga het toevoegen :thumb. Het is de eerste EEV2T Bravo, de V staat hier voor vario en die is in Nederland ook niet geleverd dus dat verklaard wel iets.

    Wat betreft de DGM nummers, die moet je zien als een goedkeuringsnummer voor het onderdeel. Dus het eerste nummer geldt voor het frame, het tweede nummer (38378S) Geldt voor het zadel. Als je goed gaat zoeken vindt je er nog meer, onder andere op de uitlaat. Het idee hierachter is onder andere dat de Italiaanse politie makkelijk kon achterhalen of je brommer opgevoerd was aangezien ze dan de nummers konden checken met de nummers op de typesticker.

    Het motornummers staan aan de rechterkant helemaal onderaan. Grote kans dat het erg vuil is waardoor je het niet kunt zien.

    #769117

    GreenAppleW
    Bijdrager
    Berichten: 4

    hallo,
    Ik heb een goed uitziende en lopende zwarte vespa si, ik moet hem alleen nog laten keuren. Hiervoor vroeg de RDW naar het framenummer en het bouwjaar. Hoe achternaam ik het bouwjaar van mijn vespa si?
    Dit zijn de nummer die ik op de snorfiets kan vinden:
    NL s-0007
    Sim1T*251564*
    is dit dan ook het framenummer?

    Mvg

    #769126

    super bravo.
    Bijdrager
    Berichten: 323

    frame nummer staat aan de voorzijde onder de benzine tank op de strip waar je de plastick kapjes op schroefd.

    #769134

    Druidire
    Bijdrager
    Berichten: 7

    Op de gegoten velgen van mijn bravo staat het jaartal, misschien bij jouw si ook?

    #769853

    GreenAppleW
    Bijdrager
    Berichten: 4

    wat bedoeld u precies met deplastic kapjes? De voetsteunen?


    Sim1T*251564* dit is het nummer dat onder de benzinetank zit achter het benzine kraantje en NL s-0007 staat op het balhoofd.
    DGM 18842 OM staat op de bevestiging van mijn voetsteunen naast het benzine kraantje.
    F032S TPS18411 staat op mijn uitlaat.
    Ben ik nu in de buurt?

    Ik heb spaakvelgjes en die had ik al bekeken en daar staat geen datum op

    #769880

    super bravo.
    Bijdrager
    Berichten: 323

    ik bedoel die twee kapjes links en rechts van je tank die naar achteren lopen en aan weers kanten vast zitten met twee schroefjes op een van die steuntjes stond bij mij het frame nummer. onder de tank zeg maar.

    #769929

    GreenAppleW
    Bijdrager
    Berichten: 4

    op een van die steuntjes onder mijn tank staat het It goedkeuring nummer (DGM 18842 OM) verder zie ik geen ander nummer op die steuntjes?

    #769946

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Sim1T duidt het type/model Si aan.

    Je framenummer is 251564, het getal tussen de sterretjes dus.

    DGM (en nog wat) is het onderdeelnummer (van je frame, verder niet van waarde).

    NL s-0007 is je typegoedkeuringsnummer. De S geeft aan dat het een snor is, maar dat maakt voor het keuren niet uit, dacht dat je zelf mag kiezen of het een brom of snor wordt.

    Het (onderdeel) nummer op je uitlaat is verder ook niet van waarde voor het keuren.

    Zie ook dit topic voor uitleg.

    #770058

    GreenAppleW
    Bijdrager
    Berichten: 4

    Geweldig, bedankt voor deze informatie! Ga ik morgen gelijk RDW bellen.
    Betekent dan dat 595 wat op de velg staat mijn bouwjaar is? 5e maand uit 95?

    #770117

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Zou heel best kunnen, als je in de eerste post van dit topic kijkt zie je een lijst van Si brommers.

    Als het klopt dat de framenummers gewoon oplopen komt die van jou onder een si van 1994 te staan. Dat die van jou uit 1995 komt is dus zeer plausibel.

    Dat gezegd te hebben moet ik toegeven dat ik hier totaal geen verstand van heb. Iemand anders zou het moeten bevestigen wil je het 100% zeker weten. Ik heb simpelweg naar de beschikbare nummers gekeken en hier m’n eigen interpretatie van gemaakt.

    #770678

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3787

    Exact zoals AA-T ook zegt, je kunt het framenummer aflezen uit de lijst, de nummers lopen op dus als jou nummer tussen 94 en 95 uitkomt kan je er wel op rekenen dat je brommer uit 1 van die jaren komt. Dat is het idee achter deze lijst.

    Overigens heeft KCB absoluut 0,0 weet van framenummers en bouwjaren van brommers etc, naar mijn ervaring kan kan je er in principe ieder bouwjaar van maken dat je zegt want ze nemen het klakkeloos over. Hoewel het natuurlijk voor de liefhebber wel leuk is als het gewoon klopt dus ik zou het zeker op 1995 gooien.

     

    Succes :thumb

    #770713

    VesbaS
    Bijdrager
    Berichten: 53

    Erg leuk om te zien uit welk jaar iedereen z’n brommertjes komen! Ik heb er sinds een paar maanden een oldtimer Ciao C7 bij die in een grote groentekas heeft gestaan de afgelopen paar decennia en naast wat oppervlakteroest en heel veel stof en vogelpoep in perfecte en originele staat is. Ik heb het framenummer en NL goedkeuringsnummer gevonden en daarnaast ook een onbekend nummer. Ik zou graag het bouwjaar van mijn Ciao willen weten en waar het onbekende nummer voor staat. Misschien de kleurcode? Hij is knalrood 🙂

    NL goedkeurings nr: B-8144
    Frame nr: C7F1T*2153575*
    Onbekende nr: IGM 5321 OM

    Bij voorbaat dank! Ik ben benieuwd!

    Broodje warm vlees, broodje bakpao, rollen door de stad op m'n Vespa Ciao
    VesbaS perso hier!
15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 902)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.