Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Home Forums Algemeen Framenummers Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

This topic contains 897 reacties, has 192 deelnemers, and was last updated by Wim V8 1 day, 23 hours geleden.

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 898)
  • Gebruiker
  • #176122

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    Zo te zien een Ciao Erre 2 van 1974. Er horen tweede serie kappen op. Velgen zijn denk ik ouder dan de brommer. koplamp en handvatten en (aparte) tankdop zijn niet origineel. Een achterspatbord zonder wit vlak, maar wel een gele plaat voor, dat is vreemd.

    #176123

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Bedankt voor de informatie :thumb

    Maar waarom denk je dat het een erre 2 is, en is de kleur origineel?
    Ik weet dat hij in het verleden met spuitbussen overgespoten is, daarom is het wit vlak weg.
    Maar ik wil hem nu professioneel laten spuiten, heb je toevallig ook een idee wat de kleurcode is?

    Deze kappen heb ik erbij.

    En de velgen komen uit een si, en zijn dus 16 inch en veel breder :kots

    De ”originele” heb ik er wel bij, maar ik twijfel of ze wel echt bij de brommer horen want de achterklok heeft normale splines in plaats van een enkele spie.

    Heb je misschien ook een idee welke trapas, cranks, en trappers er op horen?

    En ik ben dus nog opzoek naar de ontbrekende onderdelen, mocht iemand nog iets hebben liggen hoor ik het graag.

    #176124

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    Voorspatbord van de Erre 2 is iets korter en heeft een spatlap. Dacht al te zien dat de velgen wat breder waren :-). Kappen zijn correct, stickers die op de kappen zitten zijn denk ik niet fabrieks af maar misschien wel uit die tijd.

    Ik vermoed wel dat die andere de originele velgen zijn maar dat van die splines weet ik niet. Pedalen zijn van het merk AM of MB (met groeven ipv noppen). Trapas en cranks zou ik even moeten nakijken, cranks zijn igg 17″cranks.

    Kleur vind ik moeilijk te bepalen vanaf een foto maar het zal vermoedelijk een van deze 3 Piaggio kleuren zijn (vermoedelijk de derde):

    Arancio 907
    Giaollo 910
    Giallo Arancio 916

    Hoop dat je de dealer sticker op het voorspatbord kan behouden, die kan je er zo goed als zeker niet (heel) af halen dus zal je moeten laten zitten als je die wil bewaren.

    .

    #176125

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Zijn er verder nog speciale kenmerken van een erre 2?

    De kleur is waarschijnlijk al niet origineel, is hier nog een manier voor om dit te achterhalen via het framenummer?
    En zijn er RAL kleuren die goed matchen?

    De sticker is geen dealer sticker, maar een progrip sticker. die gaat er dus zeker vanaf, de stickers op de kap ben ik nog niet over uit of ik die wil laten zitten. ze lijken wel mooi 70’er jaren.

    En wat voor tankdop en koplamp moet hier dan op?
    Als ik op google erre 2 intik krijg ik een model met een claxon te zien. en dat vind ik wel vreemd. of had een erre 2 standaard een 3 spoels cp onsteking?

    Had een erre 2 ook spatbordstangetjes achter? want volgens mij zijn deze ooit afgebroken. of iemand heeft het spatbord ooit vervangen voor een ander.

    Pff, toch weer veel vragen geworden. echt super dat je me helpt uitzoeken wat origineel is en wat niet :thumb:thumb:thumb:thumb:thumb:thumb

    #176126

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    Ik denk dat die jij zag een Italiaanse Erre 2 is, daar zit een toeter op. Ral kleuren blijft een beetje gokken, misschien kan je ergens een RAL kleurenwaaier lenen en die naast een stuk niet verkleurd (en gepoetst) frame deel houden.

    Anders even met je frame naar een spuiter gaan waar ze een digitale kleurmeter hebben en daar de kleur door laten bepalen. Bij mij in de buurt kost dat 25 euro en dat inclusief een spuitbus verf.

    Tankdop is een glimmend grijs plastic, zeg maar dezelfde kleur als jouw kappen. Erre 2 heeft geen horizontale stangen achter.

    Foto van hoe de jouwe er nieuw uit zag :-), dit is ook een Italiaanse met toeter:

    http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxMTY2/z/YoMAAOSwEeFVAx-W/$_57.JPG

    .

    #176128

    Wilk1985
    Topic starter
    Berichten: 3786

    Leuke Ciao, succes met origineel maken! Die stickers werden tot voor kort gewoon op JMPB verkocht, dus die zijn niet origineel vermoed ik.

    #176129

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    niemand :Mijn oldtimer ciao zou van 74, moeten zijn. kan dat kloppen?

    C7E1T*1554028*

    En ik heb op het werk nog een stuk of 5 oldtimer carters liggen, maar hier heb ik de nummers niet van opgeschreven…
    eentje heeft zelfs nog een nummer met maar 5 cijfers.

    Ik had nog niet echt naar de frame nummers gekeken maar ik denk dat ie van 1975 is. Ben wel benieuwd naar dat 5 cijferige carter.

    Stickers zijn dus niet zo oud, thanks wilk :-).

    #176130

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Ciao1968 :

    niemand :Mijn oldtimer ciao zou van 74, moeten zijn. kan dat kloppen?

    C7E1T*1554028*

    En ik heb op het werk nog een stuk of 5 oldtimer carters liggen, maar hier heb ik de nummers niet van opgeschreven…
    eentje heeft zelfs nog een nummer met maar 5 cijfers.

    Ik had nog niet echt naar de frame nummers gekeken maar ik denk dat ie van 1975 is. Ben wel benieuwd naar dat 5 cijferige carter.

    Stickers zijn dus niet zo oud, thanks wilk :-).

    Ik zie dat de ciao van helle ivo bijna hetzelfde framenummer heeft, ik ben benieuwd of het opeenvolgende nummers zijn of niet.
    In ieder geval binnen 10 geproduceerde ciao’s opeenvolgend.

    Als ik het goed heb zou deze dan exact dezelfde moeten zijn als de mijne, in ieder geval een erre 2.

    #176131

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    Scheelt maar 4 nummers =) :thumb het is alleen wel een tijdje geleden dat Helle Ivo hier online was, heeft maar een post gedaan: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=419798#419798

    #176132

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Ciao1968 :
    Scheelt maar 4 nummers =) :thumb het is alleen wel een tijdje geleden dat Helle Ivo hier online was, heeft maar een post gedaan: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=419798#419798

    Sterker nog, het is dezelfde :whistle

    Ik heb de foto’s in de gallery gevonden, en het is hem inderdaad.
    De vorige eigenaar zei dat de eigenaar daarvoor (helle ivo dus) hem met motip spuitbussen had gespoten, en dat lijkt wel te kloppen als ik dat zo zie.

    Zo te zien heeft hij minimaal 2 niet originele kleuren gehad, nu word het helemaal moeilijk om de juiste kleurcode te vinden 🙁

    #176133

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    Misschien vind je nog ergens o-lak (originele lak)onder deze 2 (of meer) lagen verf? Wel jammer dat de originele koplamp en handvatten tussentijds ook verdwenen zijn…

    Als je geluk hebt is ie niet uit elkaar geweest en vind je de originele kleur nog op je stuurbuis van je voorvork (of hoe dat ding ook mag heten).

    #176134

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Ciao1968 :
    Misschien vind je nog ergens o-lak (originele lak)onder deze 2 (of meer) lagen verf? Wel jammer dat de originele koplamp en handvatten tussentijds ook verdwenen zijn…

    Als je geluk hebt is ie niet uit elkaar geweest en vind je de originele kleur nog op je stuurbuis van je voorvork (of hoe dat ding ook mag heten).

    De handvatten heb ik nog liggen, en de koplamp is volgens mij overgeverfd. maar daar wil ik een andere voor hebben.

    Ik hoop inderdaad dat er nog originele lak op de stuurbuis zit, maar ik heb er weinig hoop op.
    De ciao gaat trouwens tegen de tijd dat ik een spuiter gevonden heb in een bad met zeer sterke ontvetter, die ook lak wegbijt. dus eventuele lak die daar onder zit is ook meteen verloren 🙁

    #176135

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    Voor die tijd kan je toch even een stukje handmatig opschuren? Ik ben wel benieuwd welk nummer klopt, die in de framenummer lijst of die van jou (C7E1T*1554028* of C7E1T*1554024*).

    #176138

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Ciao1968 :
    Voor die tijd kan je toch even een stukje handmatig opschuren? Ik ben wel benieuwd welk nummer klopt, die in de framenummer lijst of die van jou (C7E1T*1554028* of C7E1T*1554024*).

    In de post van helle ivo staat 28, en dat heb ik ook in mijn framenummer. en op de papieren staan.

    Ik zal inderdaad een stukje op proberen te schuren, maar ik ben bang dat de kleur dan niet meer uitgelezen kan worden.

    Afijn, we gaan het wel meemaken 😉

    Bedankt voor jullie hulp. en als jullie nog een nette koplamp en tankdop hebben liggen hoor ik het graag.

    Ik heb net via google deze website gevonden, en hier staan veel kleurcodes op.

    De verf is daar ook te krijgen. dus ik ga even kijken wie het voor me gaat spuiten, en of ik daar met eigen verf aan kan komen 😉

    Start

    Ik heb een stukje opgeschuurd. en deze kleur komt er onderuit.

    Binnen onder TL licht.

    Buiten in de zon

    Buiten in de schaduw.

    Nu vind ik de kleur giallo arancio 919 behoorlijk veel lijken, maarja. dat is van een foto. dus dat is ook weer moeilijk te beoordelen…

    Vespa: Giallo Arancio 919

    Is deze kleur ooit op een ciao geleverd?

    #176141

    Ciao1968
    Bijdrager
    Berichten: 266

    Zo te zien wel :D, mooi kleurtje !:

    http://adottaunciao.forumfree.it/?t=64137164

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 898)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.