Het blauwe restauratie project

Home Forums Perso’s Projecten Het blauwe restauratie project

This topic contains 33 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Martino 1 month geleden.

4 berichten aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
  • Gebruiker

Robin_Ciao
    Topic starter

Een wespa😉

zevenenergie
    Forum Goeroe

Het zit best gecompliceerd in elkaar.

Vespa is Italiaans voor wesp.
    Screenshot_2021-05-14 Google Translate
    De naam Piaggio sloeg hier in Nederland niet aan en toen hebben ze er Vespa van gemaakt.
    Omdat een wesp net even wat feller is hebben ze het niet naar een bij vernoemt.
    Anders reden we op een Bespa.
    Ook weer niet helemaal waar want, Bij is Ape, in het Italiaans.
    Dat had helemaal nooit aangeslagen hier.

De Italianen proberen Vespa te zeggen maar ze zeggen Wespa.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month geleden door zevenenergie.

Robin_Ciao
    Topic starter

Het weer was niet helemaal hoe ik het had gehoopt. Maar hier zijn toch een paar foto’s
    DSC07878
    De pas gespoten handvatten met nieuwe handgrepen. Fun fact! Ofja, eigenlijk was het niet zo’n fun :/ Toen ik de handvatten ging installeren, liet ik er per ongeluk ene vallen, gelukkig is het maar een klein tikje, DIE MIDDEN IN HET ZICHT ZIT!!! 😥
    DSC07880
    Zo staat die er nu bij, je ziet het gelukkkig niet. Maar bij de eerste test rit, had ik de voorrem niet aangesloten. Want ik wou snel erop rijden. Toen ik daarna de rem ging aansluiten, en ik eens aan de rem kneep in de achtertuin. Vloog zomaar even mijn voorwiel uit de vork!!!! Ik heel heeel erg boos, want natuurlijk was de vork gebogen. Ik was bijna aan het huilen, maar gelukkig heeft me vader er eens naargekeken en heeft hij de velg er zo terug in kunnen zetten. En alles is recht 🙂
    DSC07879
    En nog een foto’tje van het motorblokje, beetje jamer dat de cilkop er nog zo oud uitziet. Maar ik denk dat mijn voetpaking een beetje lekt, dus als ik die ga vervangen, dan laat ik de cilinder kop zandstralen.

Momenteel ben ik nog bezig met de kabelboom, maar ik heb wat problemen met de gelijkrichter. Ik had deze gekocht, maar die doet gewoon heel erg raar. Ook kan ik nergens een fatsoenlijk schema vinden van de pinout. Nu ben ik van plan deze te kopen. Iemand toevallig een idee of dat moet werken? Overigens, ik heb gekozen voor 12v lampjes, ook al is mijn blokje 6v. Maar hij zal meer toeren maken, dus ook meer dan 6v geven, de lampjes die ik gekozen heb zouden ook met 6v moeten werken.

Mvg Robin

Martino
    Bijdrager

Misschien een idee om het cilinderkopje te parelstralen ipv zand te gebruiken. Hij zal dan veel meer een glans krijgen en tevens de trapas mee te stralen. Dan zal je deze ook ontdoen van de roest en past hij weer bij de verder nette Ciao.

4 berichten aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.