Het blauwe restauratie project

Home Forums Perso’s Projecten Het blauwe restauratie project

This topic contains 27 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Robin_Ciao 12 hours, 43 minutes geleden.

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Gebruiker

Robin_Ciao
    Topic starter

Yaayy! Vandaag de brommer gaan halen bij de poedercoaten.
    20210320_10034320210320_121853
    Ik vind dat die heel mooi is geworden, mijn vader zei dat het een beetje op het blauw lijkt dat ze gebruiken op verkeersborden. Tot nu toe heb ik de lager schalen al in het frame geslagen, en ik was bezig met de standaard. Maar dat gaat voor morgen zijn, want de eerste keer dat ik die erop had gezet wou die poot liever uitgeklapt blijven dan ingeklapt🙄 Maar ja ik heb ondertussen een foto gevonden van hoe het wel moet. Morgen die poot eronder en onderdelen bestelen. En een paar kleine dingetjes nog. Ik heb geen spuitbus hier dus veel kan nog niet. Morgen zal ik trouwens wat betere foto’s maken.
    Mvg Robin

• Deze reactie is gewijzigd 3 weeks, 1 day geleden door Robin_Ciao.

JT
    Bijdrager

Gefeliciteerd, ziet er goed uit.

Robin_Ciao
    Topic starter

Dankje👍

Spartafrank
    Bijdrager

Ziet er goed uit! Hoeveel heb je betaald voor het poedercoaten?

Robin_Ciao
    Topic starter

Dankjewel! Ik heb er 150€ voor betaald. Hier een daar een paar ‘rare’ plekjes maar voor de rest heel netjes. Ik heb het overigens bij Global coating in echt laten doen.
    Mvg Robin

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Vette kleur! Keep us posted over het opbouwen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

Robin_Ciao
    Topic starter

Hier de eerste opbouw update, en de beloofde betere foto´s!
    Nadat ik gisteren een uur ben bezig geweest met de veren van de standaard op de brommer te zetten, is het me nog niet gelukt. De standaard wou liever recht staan dat ingeklapt 😕 Maar ik heb dankzij het forum een foto gevonden van hoe het moest, en toen was het ook gelukt. Ik heb ook de tankdop erop gedaan gewoon zodat je het totaalplaatje met zwarte details beter kon zien.
    DSC07831
    Ik heb daarna ook nog een beetje werk gegeven aan de schommelarmpjes en aan de voorvork, schommelarpmjes zwart gespoten en in de vork de nieuwe rubbertjes.
    DSC07835
    Aan het drogen na een frisse laag
    DSC07837
    Fototje na de hele opbouw van de veren
    DSC07838
    Close up van het hele gebeuren.

Momenteel ben ik aan het zoeken naar een spaken voor de achtervelg. Qparts heeft deze spaak: https://www.q-parts.nl/spaak-klaver-m3.0-161-117gr-chr.?search=spaak    En die lijkt me wel goed. Dus ik ga een hele lijst bestellen om een rollend frame te maken, en dan kan ik tijdens de paasvakantie mooi knutselen.
    Mvg Robin

Robin_Ciao
    Topic starter

Vandaag de eerste dag van mijn vakantie, dat spenderen we dus aan de brommer! :bier: Ik heb een heleboel onderdelen al besteld enzo en die had ik gelukkig ook al hier. Jammer was wel dat de spaken die ik besteld had foout waren. Dus ben ik er terug mee naar qparts gegaan en die heeft samen met mij gekeken en dan hebben we de 3.5mm besteld. Ook heb ik dankzij @roberts een fatsoenlijke gashendel die ik samen met de remhendel ga spuiten.
    DSC07839
    Ook heb ik mij voorband inorde gemaakt door een nieuw velglint, binnenband en buitenband erop te doen. Maar ik moet hem wel nog ff poetsen. En de as erin zetten.
    DSC07840
    Daarna met de hulp van men vader de vorkarmpjes in de voorvork gedaan. Dat is met een beetje vloeken gelukkig goed gegaan 😆
    DSC07844DSC07843
    Met een flinke kwak lager vet heb ik de voorvork in de brommer gedaan, helaas niet volledig af kunnen maken, want ik had perongeluk een vespa si voorvork moer gekocht i.p.v een ciao versie. Ook moet ik nog een bout voor het stuur gaan halen, maar die blijken heel lastig te vinden te zijn. Gelukkig heeft leertouwer nog ene liggen. Hier de rest van de foto’s.
    DSC07845DSC07846DSC07847DSC07848
    Nu moeten nog heeeeell veeeeeel kleine dingetjes gedaan worden, maar dat zal wel weer ff duren. Bedankt weer voor het lezen, en vrolijk pasen iedereen!
    Mvg Robin

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 day geleden door Robin_Ciao.

mean-machine
    Bijdrager

Heeeeeeel mooi geworden. (tot nu)
    Mijn Ciao zou mss ook maar eens…………………….???

Robin_Ciao
    Topic starter

Dankje! Moet wel nog een paar schroeven halen, maar dat zal pas voor dinsdag worden… Ik zou zeggen gewoon doen! Poedercoaten hoeft niet duur te zijn, het is heel krasbestendig enzovoort… Ik zie het wel op je perso eens komen he 😉
    Mvg Robin

Robin_Ciao
    Topic starter

Zoals ik al zei, de voorvelg moest ik nog poetsen. Het resultaat is dan ook wel erg mooi! Ik denk dat ik 10kg aan spieren ben bij gekomen aan beide armen van al dat poetswerk.
    DSC07856DSC07854
    Ook het zadel gepoetst, een klein dingetje wat toch goed opvalt als je hem poetst. Hier een before and after.
    DSC07850
    Before
    DSC07851
    After
    Dat was het poets werk wel waard, ik zou ook andere aanraden dit te doen want het maakt toch wel echt een verschil als het op de brommer staat. Maar voordat ik dat doe, het achterspatbord en het bagagerekje met de nieuwe imbus schroefjes op de brommer zetten. DSC07866
    Persoonlijk vind ik dit veel mooier staan de originele zeskant boutjes. In totaal had het 2 euro ofzo gekost. Ook dit is een van die kleine dingetjes die een groot verschil maken.
    Jos van Qparts had samen met mij gekeken naar de juiste spaken, die heb ik gelukig vandaag nog kunnen halen en de achtervelg inorde maken. De spaken hebben het juiste schroefdraad en lengte. Maar helaas is de bocht net wat anders waardoor de spaken uitsteken aan de zijkant.
    DSC07863
    Het chroom moet ik nog poetsen, maar dat doe ik wanneer het motorblok onder de brommer zit. Dan gaat het net wat sneller 😆
    De brommer krijgt ook led verlichting en een nieuwe kabelboom. Het achterlichtje heb ik al klaar, maar het voorlicht vereist wat meer werk. Hier zal ik nog een foto van maken.
    DSC07861
    Ik vind dat die net wat te fel is. Maar nu brandt het lichtje op een 20 volt batterij van de accuboor. Ik ben vanplan een chinese gelijkrichter met spanningsregelaar ingebouwd te gebruiken voor de lichten. Iets wat ik me later besefte is dat ik 12v verlichting heb gekocht maar het blok 6v geeft 🙄  Moest het zijn dat dit niet goed werkt. Ga ik er een booster tussen zetten ofiets.
    Dit is hoe de brommer nu staat.
    DSC07867
    Het doet me wel zeer hoe de trapas erbij staat. Die ga ik ‘reviseren’ (Lakken en zorgen dat de stepjes er niet op gehamerd hoeven te worden :/ )
    Heeft iemand trouwens wat foto’s van hun brommer in de sneeuw?
    DSC07859
    Bedankt voor het lezen!
    Mvg Robin

Semmad
    Bijdrager

Ipv die trapas kan je toch een stuk M16 draadeind nemen, met 2 ringen, 2 moeren tegen je frame aandraaien. Klaar.
    Ben je ook van dat tandwiel af.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Robin_Ciao
    Topic starter

Ahja, dat kan natuurlijk ook. Dat is misschien ook het beste om te doen, want ik heb nu de voetstepjes op de trapas moeten hameren. Dat wordt nog wat om eraf te halen dan🙁
    Mvg Robin

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.