Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Dit onderwerp bevat 1,720 reacties, heeft 167 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Florian 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,696 tot 1,710 (van in totaal 1,721)
  • Gebruiker
  • #783689

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5346

    Het klinkt alsof je overbrenging te zwaar is waardoor je geen toeren kunt maken en dat heeft de 41 polini wel nodig.
    Misschien eens een 1:10,5 vertanding met gewone koppeling erop proberen.

    Ik denk dat de combi van fox koppeling met witte drukveer en 1:9 vertanding te zwaar voor de 41 polini is.

    #783696

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 9910

    Een te zware overbrenging moet onderin tot bv een 40 a 50 nog gewoon normaal toeren kunnen maken en daarna inkakken. Tenminste met vario.
    Toch deel ik wel je mening dat een 1:9 malossi vertanding aan de zware kant is voor een Ciao.
    Mijn Citta vind het zelfs al te zwaar. (wel met 90mm schijven)

    En de witte drukveer in een fox koppeling is way too much. Want origineel rijd Peugeot met 14gr gewichten en das puur omdat de originele drukveer al erg strak is.
    Maar goed een te zware vertanding en drukveer kost enkel top speed en zou onderin nog steeds power moeten kunnen vertonen.

    Ik denk serieus dat je choke tonnetje is blijven steken en dat je continue op de choke rijd.
    Mijn blokje rijd vergelijkbaar als ik hem op de choke laat staan. Je bent dan gewoon 40% power kwijt.

    #783699

    erikNL
    Bijdrager
    Berichten: 16

    thomas.  Met  hoeveel gram rollen rij je.  Het hoort  net of zijn je rollen te zwaar.Ik rij zelf ook met  1 op 9 vertanding icm  100mm koppeling. . Maar dat van mij  giert erover kwa toeren..

    #783701

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6422

    @jelle – ik zal er naar kijken, maar ben wel van mening dat hij met gas geven op z’n minst wat power moet hebben.

    @speedbuxy – thanks. Dat van de choke ga ik zeker even controleren. Afstellen komt daarna wel. Hij zou onderin nog steeds wel power/lekker fel moeten zijn/klinken. Dat is waar ik al niet uit kom.

    @eriknl – ik rij met 4.4 gr. Maar heb ook wel 2gr of geen rollen geprobeerd. Dit doet weinig verder.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #783702

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2361

    Herr flick, Gewoon maar even een vraagje, heb je gepaarde carters?

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #783703

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6422

    @zevenenergie. Zeker. Dit setje Kick Malossi RV Carters horen bij elkaar. Probleem was er eerst nog niet (toen ik met 47,8mm DEPS reed) Paar maandjes stil gestaan – cilinderwissel gedaan en daarna zijn de problemen begonnen.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #783771

    Seru.ch
    Bijdrager
    Berichten: 18

    Hy Flick, sorry when i wright in german. My english is too bad to explain that.

    Du scheinst mehrere Probleme gleichzeitig zu haben. Dein kleiner Zylinder (41mm?) benötigt hohe Drehzahlen um Leistung zu liefern und die grosse Menge Benzin zu schlucken. Leider verhindert das die lange Übersetzung (9:1?), dass der Motor in den Resobereich kommt. Kannst du nicht mal ein kurzeres Getriebe probieren? Zum Beispiel das 10.74:1 oder noch kürzer.
    Auch der Vergaser (phbg 19?) scheint bis ca. 1/2-Gas zu Fett, setzte doch mal die Nadel 1 Clip rauf (so das die Nadel weiter aus dem Schieber schaut) ob es besser wird. Ob die Hauptdüse (85) zu gross ist, kannst du erst schauen, wenn der Motor seine maximale Drehzahl hat.

    Wie hoch ist deine Verdichtung (compresion ratio) >10:1?

    #783887

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6422

    @Seru.ch – This problem is also with 46 Pinasco. There is no power. Also with no gearbox on.

    Gisteren met Tonni een dag bezig geweest om weer wat dingen uit te sluiten. Helaas nog geen resultaat. Dit is geprobeerd:

    -Hoogtoerig geprobeerd met een compleet andere achterkoppeling
    -Gianelli Fire, handmade, Proma cc als uitlaten
    -Andere CDI
    -Compleet andere carburateurkit
    -Andere sproeiers
    -Andere choke, en gecontroleerd of deze niet blijft hangen

    Het rijdt alsof je blok heel gezond klinkt. Maar zodra je gaat zitten voelt het alsof je met een vliegwiel van 1500gr rijdt, met 3 man erop zit en dan ook nog eens de rem in knijpt.

    Hier nog een filmpje van gisteravond:

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #783888

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 9910

    Echt klote man en begint nu ook wel irritant te worden.(als het dat al niet was)
    Maar om er nog een positieve draai aan te geven. Mijn bod van 50 euro blijft staan :mrgreen:
    Maar zonder gekheid. Ik heb ooit hier op het forum gezien dat iemand z,n kruk verdraaid was in het big eind en daardoor z,n ontsteking timing niet meer klopte.
    Ik verwacht eigenlijks niet dat dit bij jou het geval is. Maar erg veel anders blijft er ook niet over.
    Kruk is het enige wat nog niet vervangen/getest is.

    #783889

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6422

    Hehe 50 euro. Maar nee  :mrgreen:
    Krukas hebben we ook gecontroleerd  Vergeten te melden. Spie zit nog juist, positie van de spie en zuiger BDP. Zit allemaal zoals het hoort bij een krukas. Dat maakt het extra vreemd.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #783890

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2361

    Ik zat ook aan het ontsteking tijdstip te denken, en zou je willen adviseren dit met een stroboscoop te controleren.

    Ik heb hier ook nog een exorcist starters kit,  als je het wil lenen zeg het maar.

    Al lijkt mij dit geval meer iets voor gevorderden. Ik zou eventueel langs kunnen komen met deze.

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #783914

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6422

    Thanks to Tonni lijkt het euvel gevonden  Toch de krukaspen die 10 graden verdraaid is. En hij was ook makkelijk eruit te trekken  Even een nieuwe helft scoren dus..

    Linker streepje is zoals het hoort. Foto zoals het is.
    IMG-20190210-WA0024
    IMG-20190210-WA0026IMG-20190210-WA0025

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #783924

    zevenenergie
    Bijdrager
    Berichten: 2361

    Jeetje wie had dat kunnen bedenken. Ik ben blij voor je dat het euvel gevonden is en hoop dat je snel weer kan rijden. Je zal nog wel even bij moeten komen van deze nare periode.
    Heb je al iemand de schuld kunnen geven?

    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
    #783928

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 9910

    Dus toch de kruk, dat verwacht je ook niet als 1e.
    Maar mooi dat het nu gevonden is:thumb

    #783930

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 1699

    Kun je na gaan, 10 graden zit de ontsteking ernaast maar het blokje loopt nog steeds.
    Blokje was dus op afstelling en lange as/krukwang verbinding na Pico Bello   :thumb

    TICKLING BARN
15 berichten aan het bekijken - 1,696 tot 1,710 (van in totaal 1,721)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.