Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

Home Forums Perso’s Projecten Herr FlicK’s Special (Schijfrem, kickstart reedvalve & foxvario)

This topic contains 1,766 reacties, has 173 deelnemers, and was last updated by Herr Flick 3 years, 6 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1,666 tot 1,680 (van in totaal 1,767)
  • Gebruiker
  • #779106

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Heb je al een andere uitlaat geprobeerd? Misschien zit de tailpijp dicht met een las of iets dergelijks.

    #779108

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Wow klinkt inderdaad niet heel geweldig.
    Ik ben gewend dat het rv blokje heel laag stationair kan lopen, en die van jou klinkt een beetje alsof er wat valse lucht is, netzoiets als het eentonig lopen bij een std 50cc blokje. Is vaak lastig te horen bij een dik blok. Ik denk toch dat ergens iets niet helemaal goed zit qua mengsel verhouding en of toevoer, normaal krijg je een schop onder je kont als je volgas geeft met zo een setup

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #779111

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Al een andere inlaatmembraan  geprobeerd ?

    TICKLING BARN
    #779114

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Klinkt nog net zoals op de meeting hoor ik wel 😥
    En toch zou dit goed moeten kunnen lopen gezien de cilinder, carters, carb en uitlaat gewoon goed zijn.
    Want je hebt hier ooit gewoon goed op gereden.
    (op cilinder na, maar die is gewoon goed)

    Ik kan zelf nog maar aan 1 ding bedenken. En dat is dat de grote boost poort in het reedvalve carter net buiten de voet van de pina cilinder valt, waardoor je veel carter druk verliest en dus power.

    #779115

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    @martino – snap ik 😉 Heb alleen nog ‘even’ niks anders liggen. Heb niet zoveel onderdelen meer tegenwoordig. Kan er gewoon niet bij dat deze niet normaal kan lopen?

    @zevenenergie – Andere uitlaat zeker ook geprobeerd. Mijn oude 27mm Proma CC waar ik altijd mee reed deed precies hetzelfde (alleen meer lawaai)

    @ritze – Hij heeft geen valse lucht, dit heb ik gecontroleerd. Hij loopt voor een pinasco vliegwiel netjes stationair. Met mijn 80 DEPS liep hij vaak hetzelfde qua stationair. Ligt toch echt aan dat vliegwiel. Bougie is ook aardig vettig/zwart. Toen het membraan niet helemaal snor was werd de bougie ook grijs (valse lucht).

    @crullie – Nieuw membraan zit er net op, samen met die ultrasoon gereinigde carburateur, is hij zo dicht als ik weet niet wat. Vandaar dat ik ook van spr 85 naar 78 ging.

    @speedbuxy – Raar he? Ik weet het ook niet meer.. Ik weet dat er meer mensen met een 46 Pinasco op RV rijden. Dus dit zou wel moeten kunnen.

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #779117

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Hebben de metalen beugeltjes die op het membraan zitten de juiste kromme? Zodat de plaatjes voldoende open kunnen buigen? welke kleur plaatjes heb je? rood (0,45) in combinatie met een tegenhoud plaatje dat aan de voet te vlak is, is te dik. Dan gaan ze niet vergenoeg open. Probeer eens geel (0,25)

    Mocht het dat niet zijn;
    Viertakt hij, als je vol gas rijd? Dat kan er voor zorgen dat hij geen toeren wil maken.
    Je ontsteking had je al eens helemaal vervangen toch?

    #779121

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Heb ook sterk het vermoeden dat het membraan (ook al is die nieuw) niet doet wat het hoort te doen.
    Dat kan aan verschillende dingen liggen maar idd zoals Energie aangeeft probeer een membraan die soepeler is en dus beter luistert naar vacuüm en carterdruk verschillen.
    Vervang om te beginnen de membraan voor je oude membraan voordat je een nieuwe gaat kopen.

    TICKLING BARN
    #779126

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Ik heb in m,n scooter sprint periode veel met membranen getest en verschillende sterktes qua plaatjes. Maar hier zat weinig verschil in en doet de brom zeker niet in 1 keer z,n power verliezen.
    En dat ze niet ver genoeg open gaan is haast onmogelijk of je moet de metalen geleiders express plat knijpen.
    Zie een evo membraan. Behalve dat ie klein is komen de klepjes max en halve cm open en zelfs dit rijd als de brandweer.
    Nou is uitsluiten door het oude mebraan te testen nooit verkeerd. Maar kans dat dit het is verwacht ik slim to none.

    #780099

    Herr Flick
    Topic starter
    Berichten: 6915

    Nou, een tijdje weer stil. Hier eindelijk dan een goede update.
    Ik heb echt van alles geprobeerd en voelde mij echt een loser.. Ik kreeg hem maar niet goed lopend.

    Omdat ik laatst een Polini H20 / LC setje heb gescoord wilde ik deze maar monteren. Het sleutelen gaf mij toch nog een gevoel dat ik het kon oplossen. En warempel, hij klinkt en loopt weer zoals hij altijd deed. Ik ben echt zo tevreden weer. Uiteraard kan het afstellen nu weer opnieuw beginnen. Qua sproeier (78) zit ik vrij goed – dit zal nog wat finetuning nodig hebben. Qua rollen/vario heb ik hem nog niet hoogtourig uiteraard. De eerste paar kilometers wil ik even rustig doen met deze zeldzame rakker.

    Zoals misschien mensen ook weten doe ik ook (als side job) het fotograferen van bruiloften. Dure hobby. En deze week heb ik mijn nieuwe camera binnen gekregen, deze wilde ik natuurlijk even uittesten op de Ciao. Genoeg, foto’s en 1 filmpje:

    WhatsApp Image 2018-11-01 at 20.21.21
    _DSC1029_DSC1033_DSC1030_DSC1040_DSC1045_DSC1047_DSC1055_DSC1059_DSC1061_DSC1064

    Cheers!

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #780102

    coda
    Donateur
    Berichten: 670

    Klinkt loepzuiver!

    #780106

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Yes! Eindelijk een update met positieve berichten. Mooi dat het dan klaarblijkelijk niet aan de carters/carburateur heeft gelegen maar dus toch de cilinder (of zuiger).

    Wel benieuwd hoe snel dit rijdt straks, zal me niks verbazen als deze combo sneller is dan de DEPS.

    #780111

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5736

    Eindelijk… Naar ben wel benieuwd waarom de pina 46 silver nou niet goed wilde lopen?

    Zou je eens een poortmap willen maken?

    #780113

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Dat klinkt idd alweer een stuk beter:thumb Nog wat spelen met gewichtjes en je bent er wel.
    Alleen de voor ophanging van de uitlaat vraagt nog om een verlengmoer :mrgreen:
    Maar ik zou ook wel graag een poort mapje en een goeie foto sessie van de Pinasco willen zien.
    Moet dan toch iets aan mis zijn zou je zeggen.

    #780118

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Fijn dat hij weer loopt, wat een lijdensweg is dat geweest.
    Ik ben ook wel benieuwt naar die foto sessie van die cilinder en wat maakt een goede camera een hoop verschil qua foto,s.
    Ik vind de kleur van het frame en die gele koplamp erg mooi en dan die waterkoeling eronder, eigenlijk is hij nu full option. Brommer van de Week?

    #780119

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 863

    Wat gaaf om jou weer on the road te zien ! Wat een lijdensweg ja.

15 berichten aan het bekijken - 1,666 tot 1,680 (van in totaal 1,767)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.