Help, vliegwiel draait niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Help, vliegwiel draait niet

This topic contains 9 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by tompiebozzel 14 years, 9 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #209895

    paulien
    Topic starter
    Berichten: 1

    Hallo

    ik heb een vraag.

    De buitenkant van mijn koppeling en mijn v-snaar draaien wel maar de binnenkant van mijn koppeling en mijn vliegwiel niet. Hij wil ook niet starten hoe kan dat?

    Met vriendelijke groet Paulien

    *Titel aangepast, abn, en 1tje weggegooid*

    #219614

    Leovince
    Bijdrager
    Berichten: 1149

    Is je spietje gebroken…
    Laat het vervangen of doe het zelf.

    #222825

    mees
    Bijdrager
    Berichten: 47

    Lijkt mij eerder een probleem met de startsegmenten in de koppeling als de binnenkant van de koppeling niet mee wil draaien..

    #227701

    tompiebozzel
    Bijdrager
    Berichten: 571

    ligt echt aan je spie.
    heb et zelf ook al 3x gehad, en ben er nu weer mee bezig

    #227646

    Docs
    Donateur
    Berichten: 2715

    ze zegt al dat de koppelingsegmenten niet draaien, dus grijpen de startsegmenten niet

    #227637

    tompiebozzel
    Bijdrager
    Berichten: 571

    ik heb et ook gehad, bij mij draaide ze ook niet, en me spie was kapot, tot 3x toe het zelfde probleem

    #221442

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ey moet deze niet in kleine vrage topic ofzo…. is niet egt een how-to 😀

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #222933

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Is niet de spie. Als je handmatig aan de binnenkant van je koppeling draait, draait hij wel neem ik aan? Dan is het iets met je startsegmenten ja.

    Dwz. moertje op de krukas losdraaien (vliegwiel blokkeren met een schroevendraaier), dan kan je het ‘hart’ van de koppeling eruit halen (de segmenten op de segmentplaat). Dan zie je de startsegmenten zitten, even controleren of ze niet versleten zijn, of ze niet vet zijn en eventueel de trekveren eruit halen.

    #219543

    tompiebozzel
    Bijdrager
    Berichten: 571

    hoe kan het dan dat het bij mij de spie wel was?
    heb het probleem dit weekend nog gehad, ik haal me vliegwiel er af, spie kapot.
    nieuwe spie erin, en alles doet het weer zoals het moet

    #219538

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    Ik denk dat jou probleem verschillend was met het probleem van Paulien. Een spie kan er niet voor zorgen dat de koppeling niet aangrijpt bij het lopen. Met heeel veel ongeluk kan een spie er wel voor zorgen dat je vliegwiel vast komt te zitten (maar dit is echt een kans van 1/1000 ofzo). De spie zorgt er alleen maar voor dat het vliegwiel op de goede plek zit, niet dat hij vast zit oid.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.