Help afstellen Vespa Si

Home Forums Techniek Afstellen Help afstellen Vespa Si

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by SuperSi 2 years, 7 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #812152

    Jenoah
    Topic starter
    Berichten: 67

    Hallo allemaal,

    Ik heb een aantal weken geleden geprobeerd om mijn Vespa Si goed af te stellen.
    Nu heb ik bijvoorbeeld de contactpunten en pakking tussen de inlaat en carb vervangen. Daarna ook gelijk van een imitatie 47 naar een Dellorto 48 gegaan omdat ik heb gehoord dat de imitatie niet altijd even goed is. Weet trouwens niet of dit een fabeltje is, maar gezien ik er toch mee bezig was…

    Mijn huidige setup komt dus uit op:
    50CC standaard blok
    13/13 Dellorto carb
    Sproeier 48
    Gianelli City power uitlaat
    Standaard luchtfilter
    Contactpunt afstand 0.45mm

    Afgelopen twee weken heeft hij (vrijwel) elke dag het gewoon goed gedaan met enkel 1 plof uit de uitlaat met opstarten met choke. Daarna altijd goed gedaan en vlot doorgetrokken naar 48km/u.
    Nu was ik vandaag weer onderweg en na +/- 1.5km viel de kracht totaal weg tot uitvallen. Tank zat gewoon genoeg benzine in en ik kreeg hem ook wel weer aan na even 20 meter rennen. Hetzelfde op de terugweg vandaag, maar dan viel hij twee keer uit met hem wel weer aan krijgen. Op het einde geprobeerd vol gas te rijden en daarna remmen, maar kon geen top snelheid bereiken door de lengte van de weg. Wel vol gas. Hierna bougie eruit en vindt hem denk ik niet goed gekleurd; Wellicht wat te licht? Het gekke is wel dat ik dus niet tussen afgelopen twee weken en vandaag wat heb veranderd, maar het probleem zich niet eerder heeft laten zien. Heeft iemand zou gauw een idee wat het zou kunnen zijn?

    Alvast bedankt!

    IMG_1991

    #812153

    Mikey
    Bijdrager
    Berichten: 346

    Bougie lijkt wel heel licht bruin bijna tegen grijs aan. Probeer een groter sproeiertje en kijk of je vlotterbakje goed schoon is.

    #812156

    Jenoah
    Topic starter
    Berichten: 67

    Bougie lijkt wel heel licht bruin bijna tegen grijs aan. Probeer een groter sproeiertje en kijk of je vlotterbakje goed schoon is.

    Ja, toch wel een te lichte bougie? Heb er nu dan een sproeier 50 ingezet en de vlotterbak had inderdaad toch wel wat vuil erin zitten, ondanks dat ik hem laatst toch samen met de carburateur in de schoonmaak azijn had gezet.

    Ik heb er in ieder geval weer een stukje (20 minuten) mee gereden en vooralsnog ging dat allemaal goed, behalve dan in stationair, hoewel dat al een langere tijd een probleem
    is. Zal dan waarschijnlijk de wat viezere benzine zijn geweest! Bedankt Mikey!

    #812161

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2103

    Draai ook even je benzine kraantje er uit als je tank bijna leeg is.
    Kan je meteen even controleren of je tank en kraan filters niet vuil zijn.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.