Citta loopt niet

Home Forums Techniek Motorisch Citta loopt niet

This topic contains 11 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Jeremy1509 4 years, 4 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • #791561

    Jeremy1509
    Topic starter
    Berichten: 9

    Nieuw hier dus hallo allemaal.
    Nu na 3 maanden en veel geld lichter maar hulp vragen….citta gekocht, liep natuurlijk bij de koop en heeft maar een dag geduurd.
    Begonnen met het startsegment, carb schoonmaken, standaard SHA met 64 sproeier, en brommer sprong even aan. Dus cilinder eraf en de boel daar nagekeken, en was mooi…wel inmiddels nieuwe zuigerveren erop, maar zonder succes. Blok is inmiddels opengegaan en daar dachten wij  ( vader en zoon) het probleem gevonden te hebben, is een blok met elec.ontsteking en een carter helft miste dus een gedeelte van de dichtring waar de pakking komt, afgebroken bij vorige eigenaren. Dus op MP een hele zooi onderdelen gescoord, waar zowel vele cilinders als carters bij zaten….en nog een hele hoop ander spul, maar helaas was alles geschikt voor contactpunt ontsteking en toevallig zat er ook geen vliegwielnok bij…anders had ik dat eerst gemonteerd. Maar een carter van polini aangeschaft, Speedengine, met natuurlijk lagers, keringen en pakingen. Eerste poging liep het krukas erg aan, en gelukkig had ik dus meerdere krukassen bij die zooi liggen….dus ander krukas erin en weer wat lichte weerstand, deze heb ik weg gekregen en de boel is netjes in elkaar gezet, zoals polini dit voorschrijft en dit ging ook allemaal zonder problemen.
    Blok eronder en nu start de citta maar blijft niet lopen, en ernaast blijven rennen ( want zo blijft hij redelijk aan) staat wat raar. Sorry lang verhaal, maar was van belang voor het geheel….zuiger zit goed, carb is schoon en trekt geen valse lucht, bougie vonkt….ik weet het niet meer, k t ding heeft me al meer gekost dan een leuke schakelbrommer, iemand nog tips voordat ik de hele boel op MP gooi?
    Alvast bedankt

    • Dit onderwerp is gewijzigd 4 years, 4 months geleden door Herr Flick.
    #791562

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Standaard zit er een dellorto op weetje welke maat jij hebt?
    Sluit het decompressie klepje goed af?( kabel niet te strak)

    • Deze reactie is gewijzigd 4 years, 4 months geleden door zevenenergie.
    #791567

    Jeremy1509
    Topic starter
    Berichten: 9

    Bedankt voor je advies Zevenenergie maar dat hebben we allemaal al bekeken en is goed.
    De dellorto is een 13/13

    #791573

    Jeremy1509
    Topic starter
    Berichten: 9

    trekt trouwens geen valse lucht, liep heel ff en trok gelijk luchtfilter eraf waarop de citta gelijk uitviel.
    ben zelf zeer ervaren met mijn eigen motoren dus hele koprevisie’s en al, maar dit ding breekt mij op.
    Kan niks met de ontsteking, weet dat hij vonkt maar wanneer?   heb zelf inderdaad een vermoeden dat het of de ontsteking is of toch een verkeerd mengsel….stelschroef op de carb zou ook wel handig zijn om te weten wat in en uit is, niet dat het veel geholpen heeft op alle standen, maar wie weet, iemand anders soortgelijke problemen, met electrische ontsteking en of een andere carb /cilinder set up aangezien er nu een polini speedengine onder hangt….alle tips zijn welkom, bedankt alvast.

    #791574

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Het klinkt als een compressie klacht maar als je zeker bent dat je kop vlak is. dan is dat het niet. vervolgens denk ik dat het mengsel te arm is, maar 64 is toch echt goed bij een standaard luchtfilter. welke uitlaat heb je er opzitten? een expansie heeft zo maar 2-3 maten groter nodig.

    #791575

    Jeremy1509
    Topic starter
    Berichten: 9

    Nope,  mooie compressie, maar net weer ff wat getest en nou wordt ik helemaal verward….boormachine erop en toch weer even de vonk checken, deze is dus niet constant, begint meteen en verklaard ook de snelle start maar daarna verdwijnt deze steeds weer even hoe hoger de toeren komen, dus op en af krijg ik een zooitje vonken??  ga wel even zoeken hoe ik de cdi doormeet en toch maar even kijken of ik de timing niet iets kan aanpassen door de gaten van de grondplaat iets groter te maken? goed idee of…..
    Uitlaat zou zo een speedcity of zo iets moeten zijn, ziet er uit als gewoon maar net iets dikkere demper, je weet wel van die uitlaten waar de politie nooooooit in zou trappen aangezien zij natuurlijk niet van het bestaan af weten. Wil het nog niet gelijk opgeven maar hang nu al dagen onder dat ding, blok eraf en erop…blugh
    alvast bedankt mannen voor alle tips, natuurlijk zijn de rest van de tips ook welkom. fijn weekend alvast

    #791577

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Er zijn er wel meerdere die gezeik hadden met de cdi, probeer is een andere. Gokje van 1 a 2 tientjes kan je wel nemen. Ik heb ooit is dezelfde klachten gehad met een cp blok maar hoe ik dat weer goed kreeg zou ik niet meer weten het lijkt wel een eeuwigheid geleden.

    #791579

    xinix
    Bijdrager
    Berichten: 148

    ”dus op en af krijg ik een zooitje vonken??  ”

    Klinkt als een Golf met rotordoorslag 🙂 …Massa nalopen, schurende draad/draden, nieuwe CDI/kabel/bougie, of iig doormeten, neem je ontstekingsspoel ook mee.

    #791580

    Jeremy1509
    Topic starter
    Berichten: 9

    Bedankt beide! CDI is inmiddels besteld, heeft iemand heel misschien nog een link hoe ik een elektronische spoel kan doormeten?

    #791594

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030
    #791602

    Jeremy1509
    Topic starter
    Berichten: 9

    top man, ga de boel nu doormeten.

    #791604

    Jeremy1509
    Topic starter
    Berichten: 9

    Sorry, maar hier stopt mijn kennis….electra, althans het doormeten begrijp ik, maar de afwijking zegt mij niet genoeg, rood is spot on maar bij groen krijg ik dus 379 ohm, ipv 425ohm…..afwijking te groot?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.