Helmplicht snorfiets vanaf juli 2022

Home Forums Algemeen Nieuws Helmplicht snorfiets vanaf juli 2022

This topic contains 35 reacties, has 21 deelnemers, and was last updated by Miniciao1968 5 months, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Gebruiker

EJ
    Topic starter

Maarten VS
    Bijdrager

Zeer jammer dit…

NinoPk50Xl
    Bijdrager

Shit happens :/

Fear the rollerbank

mean-machine
    Bijdrager

Bij deze is het bestaan van een snorfiets direct nutteloos geworden!
    Veel snorfietsers hebben het er ook wel zelf naar gemaakt.
    Het lijkt allemaal hartstikke leuk totdat je een keer een flinke klapper maakt.
    Natuurlijk roept iedere snorfietser: “Mij gebeurt dat niet!”

Vanmiddag reed ik met de auto achter een scootertje (snor) die zeker 60 deed.
    Als je dan met die snelheid op je blote kokosnoot gaat, is ’t niet best.
    In het ziekenhuis en bij de revalidatie zijn er te vaak snor-rijders die in de kreukels zitten.

Paar jaar geleden is mijn broer door een dronken Pool van z’n motor gereden.
    Toen in het revalidatie-centrum gezien dat velen een slechte toekomst gaan hebben.
    Maar al te vaak zijn het jongeren op een scootertje, of jonge motorrijders.
    Deze gasten hebben ook altijd gedacht dat ’t hun nooit zou gaan overkomen. Helaas!!

Ikzelf ben er toen best van geschrokken wat ik daar heb gezien.
    Eigenlijk zou iedere beginnende rijder daar eerst eens moeten gaan kijken………………

Mikey
    Bijdrager

Voor de super snelle snor jongens hier op het forum: Gewoon omkeuren die handel! Mij bevalt de gele plaat op mn citta super goed! Geen moment spijt van gehad. Ik kantenminste goed doorrijden zonder fietsers die niet aan de kant gaan. En als je perse je haar boven de lol van je brommertje zet dan ontvang ik met liefde de snelle onderdeeltjes voor een zacht prijsje😃

Voor de nette 25km/h rijders is dit natuurlijk wel naatje kut. Ik snap dat zij niet op een helm zitten te wachten. Ook hun zou ik aanraden om gewoon je brom lekker op te voeren naar 45km/h en om te keuren.

• Deze reactie is gewijzigd 7 months, 3 weeks geleden door Mikey.

sx3-swe
    Bijdrager

We’ve had helmplicht in Sweden since 1978, think it saved a lot of lives over the years 🙂
    At VCM 2019 I was kind of surprised that helmet wasn’t used more often 😀
    For me, use of helmet is just as natural as bushing teeths in the evening, but then again it’s been mandatory all my life.

Robbie965
    Bijdrager

Persoonlijk vind ik het helemaal niks! Er wordt weer een stukje vrijheid afgenomen  zo op deze manier.

Shark
    Donateur

zo’n speciale speed-pedelec-helm lijkt me anders niet eens zo gek. Is meer een soort petje 🙂

Vespa doei
    Bijdrager

wat een ellende weer
    ik bij ieder ritje op mijn dagelijks gebruikertje (exact 25km)
    meestal ingehaald door fietsers en zeker door andere snorscooters
    dus het probleem is niet de snorfiets
    maat al die kut scooters
    en wat doet een helm als je op de zijkant word geschept door een auto of busje die zit te bellen of appen
    dan moet je alle verkeers deelnemers die niet lopen een helmplicht opleggen

en jahoor ik ben ook wel eens met hoge snelheid zonder helm op een auto geklapt die achter een muurtje vandaan kwam en mij perongeluk over het hoofd zag  terwijl ik toch echt voorhang had

ik kon het hem niet kwalijk nemen toen ik weer opstond hij (de bestuurder van de auto) had het er moelijker mee

deelnemen aan het verkeer is nou eenmaal een risico dat je moet willen nemen
    en hier in Lelystad moet je je best doen om auto’s tegen te komen de fietspaden zijn hier goed gescheiden en als je ze tegen komp is het van links naar rechts maar de fietsers dus ook

tot zover mijn frustratie

in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer

Ralf
    Bijdrager

Straks wordt je ook zo makkelijk  ingehaald door de elektrische fietsen , die zijn makkelijk op te voeren naar 50 km/u. Als je een nieuwere fiets hebt, die kun je naar 80 tot 100 tunen, niet dat ze dat halen maar het kan.
    Daar zitten we dan met ons goede gedrag en een helm op, zal me ook niet verbazen dat de 2 takten helemaal verboden worden over een paar jaar hoor….

Boa Job
    Bijdrager

Ja het zat er al aan te komen voor de mensen die echt 25km rijden is het jammer ik het er geen zin meer in en heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de RDW om hem om te keuren naar geel kenteken ik zag dat Mikey dat ook had gedaan en leek mij wel beter sins dat ik toch altijd 45/50 rin

Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed

zevenenergie
    Forum Goeroe

Heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de RDW om hem om te keuren naar geel kenteken ik zag dat Mikey dat ook had gedaan en leek mij wel beter sins dat ik toch altijd 45/50 rij.

Hallo Boa Job,
    Zou je daar en topic over willen maken in “kroegpraatjes waarin je deelt hoe dat gegaan is?
    Ik denk dat heel veel mensen hun snor om laten keuren. En jouw ervaring is dan een mooi opstapje. Het zou een veel bekeken topic zijn, waar iedereen zijn ervaring kan delen.

• Deze reactie is gewijzigd 7 months, 3 weeks geleden door zevenenergie.

speedbuxy
    Bijdrager

De 1e en 2e kamer moeten dit nog goed keuren. En gezien de vvd altijd tegen dit plan is geweest en die nog steeds de grootste partij is. Zal dit niet snel gebeuren. Zie het uberhoud niet snel gebeuren. Onderzoek die de vvd toen heeft laten doen gaf een negatief advies.
    Het probleem zou zich dan namelijk alleen verplaatsen naar de snellere helm scooter (die in de test niet als veiliger werd gezien) en naar de electrische fiets, wat sws niet als oplossing werd gezien. Dus dit plan vind nooit doorgang. Al die verhuur bedrijven kunnen dan namelijk ook wel stoppen. En die 16 doden per jaar. Hoeveel daarvan zijn dood gereden?
    Ik heb in m.n leven 2x een aanrijding gehad en dit kwam beide keren doordat de automobilist met z.n ogen in de broekzak reed.

Boa Job
    Bijdrager

Hallo Zevenenergie
    dat ga ik zeker doen 15 juni heb ik een afspraak staan dan komt iedereen wel te horen hoe het is gegaan en waar ze allemaal precies op kijken

• Deze reactie is gewijzigd 7 months, 3 weeks geleden door Boa Job.
    Als het lelijke is rijd het goed. Is het mooi dan is het kapot
    Mijn projecten beetje beun maar wel goed

Vespa doei
    Bijdrager

dan toch maar opvoeren die handel en dan met  60/70 met helm en blauwe plaat over het fietspad
    :mrgreen: lijkt op vroeger geel plaatje geen helm over het fietspad

in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.